Šias ir kitas tendencijas Lietuvos viešbučių rinkos apžvalgoje pristato audito ir konsultacijų įmonė UAB „Deloitte Lietuva“. Šio leidinio dėmesio centre – istorinės viešbučių sektoriaus tendencijos ir plėtros procesai nuo 2006 metų. Apžvalgoje pristatoma pagrindinių veiklos rodiklių apgyvendinimo ir turizmo paslaugų sektoriuje apžvalga: kambarių, nakvynių skaičius, turistų srautai, užimtumo rodiklis, bendrosios pajamos ir pajamos iš numerio.
Pažymėtina, kad 2006 m. – 2008 m. laikotarpis įsimintinas dėl aukštų rezultatų, tačiau jau 2009 m. dėl ekonominio nuosmukio prasidėjo staigus pablogėjimas, kurio viešbučiai, kaip ir daugelis kitų šalies sektorių, negalėjo išvengti. Lietuvos turizmo rinka susidūrė ne tik su pasauline ekonomine krize, bet ir su šalies oro transporto sektoriaus sunkumais.
Šis leidinys taip pat pateikia tendencijas viešbučių rinkoje 2011 m. bei 2012 m. pirmąjį pusmetį, kai Lietuvos svetingumo paslaugų rinkoje pastebėti pirmieji teigiami atsigavimo požymiai. Augimą rodo ne tik atvykusių turistų skaičius ir viešbučių užimtumo rodikliai, bet ir viešbučių pajamos. Nepaisant teigiamų pasiekimų 2011 m., 2012 m. kyla nauji iššūkiai tiek pasauliniu, tiek vietos mastu: neaiškumai dėl ES šalių ekonominės gerovės ir kintanti mūsų šalies PVM apmokestinimo tvarka.
Ši apžvalga apima ne tik Lietuvos viešbučių sektoriaus plėtros aplinkybes bei ypatumus, bet ir svarbiausių veiklos rodiklių palyginimus su kitomis regiono šalimis – Latvija, Estija ir Lenkija. Toks palyginimas išryškina Lietuvos turizmo ir viešbučių sektoriaus plėtros ir tobulėjimo poreikį, siekiant kaimyninių šalių lygio.
Leidinyje pateiktos apžvalgos remiasi „STR Global“ ir Lietuvos statistikos departamento skelbiamais statistiniais duomenimis.
UAB „Deloitte Lietuva“ šią apžvalgą parengė bendradarbiaudama su Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacija.