Didžioji dalis verslų šiuo metu išgyveną beprecedentinį laikotarpį, kuomet smukus, ar ties 0 riba balansuojant pajamoms, mintys sukasi ne apie pelną, bet apie išgyvenimą. Ypač sunki situacija vyrauja viešojo maitinimo sektoriuje, kuomet daugiau nei mėnesiui ištuštėjusios restoranų salės, verčia arba užrakinti duris, arba perorientuoti restorano veiklą. Visiems restoranams, kavinėms, picerijoms, barams šiuo metu, labiau nei įprastai, reikia pajamų, užtikrinančių išlikimą, suteikiančių galimybę vėl atverti duris ir girdėti nuo staliukų sklindantį šurmulį, po karantino pabaigos. Didžiausias restoranų gidas meniu.lt dalijasi 10 punktų, į kuriuos reikėtų atsižvelgti, vykdant viešojo maitinimo veiklą karantino laikotarpiu.
1. Pritaikyti meniu karantinui. Valgiaraštį galima sutrumpinti, adaptuoti išsinešimui (neabejojame, kad steikas išsinešimui – ne pati geriausia mintis), pakeisti ingredientus, pasiūlyti naujų patiekalų, beveik nekeičiančių savo prekinės išvaizdos. Galbūt pats metas pradėti siūlyti patiekalų rinkinius, sukuriančius restorano patirtį namuose? Žmonės itin daug laiko praleidžia namuose, mažiau juda, atkreipkite į tai dėmesį, koreguodami meniu. Be to, beveik 24 valandas per parą namuose praleidžia daugiau nei 300.000 moksleivių. Nepamirškite jų! Galbūt įmanoma ruošiamus patiekalus pritaikyti šeimos stalui; pasiūlyti patiekalų, patiksiančių moksleiviams?
2. Bendradarbiauti su maisto į namus pristatymo platforma.. Jeigu turite galimybę maistą išvežioti patys – puiku! Visgi, atsidurti kurjerių platformoje verta ne tik dėl išvežiojimo paslaugos, bet ir dėl galimybės būti labiau matomiems, nuolat sušmėžuojant tam tikrose kategorijose.
3. Prekiauti dovanų kuponais. Prekiaukite įprastiniais elektroniniais dovanų kuponais, arba siūlykite specialius dovanų kuponus „Įsigyk 30€ vertės dovanų čekį už 25€”. Lūkesčiai dėl ateities sumažėję, tad galimybė vasarą pavakarieniauti su nuolaida skambės patraukliai.
4. Išlikti aktyviems socialinių tinklų erdvėje. Išnaudokite visas soc.tinklų galimybes. Nors Facebook‘e pasiekiamumas, nemokant už reklamą yra nedidelis, Instagram‘e jis ženkliai didesnis. Nuolat kelkite įrašus ir, dar svarbiau, storius, daugiau nei įprastai dėmesio skirkite video formatui, keldami įrašus visuomet žymėkite lokaciją, kurkite „skanų“ turinį.
5. Bendradarbiauti su nuomonės formuotojais. Laikas, praleidžiamas socialiniuose tinkluose išaugo. Jūsų tikslinė auditorija bent kelis kartus per dieną prisijungia prie Facebook ar Instagram paskyrų. Pagaukite savo auditorijos dėmesį ten, kur ji yra šiuo metu - soc. Tinkluose. Tai padaryti jums gali padėti influenceriai. Dalies nuomonės formuotojų įkainiai sumažėjo, o kai kurie, solidarizuodamiesi su verslais, teigiamą nuomonę apie patinkantį produktą ar paslaugą kuria savo iniciatyva. Susisiekite su keliais nuomonės formuotojais, galbūt pavyks sutarti dėl abipusiai naudingų viešinimo sąlygų.
6. Kurti video „Kaip pasigaminti…“. Mokinkite, kaip namuose pasigaminti jūsų restorano virtuvę reprezentuojančius patiekalus. Neprivalote atskleisti visų paslapčių, ar atkartoti valgiaraščio. Parodykite auditorijai, kaip gaminate padažą makaronams, ar kepate purią duoną, kokiu nauju įdaru galima įdaryti virtinukus. Būkite bendruomeniški, dalinkitės naudingais patarimais, žmonės tai prisimins.
7. Tiekti korporatyvinius pietus. Yra įmonių/organizacijų/institucijų, kurių veikla karantino metu suaktyvėjo. Galbūt norėdama atsidėkoti darbuotojams, ar juos paskatinti, įmonė būtų suinteresuota padovanoti visiems nemokamus pietus, atvežamus tiesiai į darbo vietą?
8. Ruošti pusgaminius. Cepelinai, picos tešlos rutuliukai, virtinukai, marinuoti kepsniai, lazanija ir kiti patiekalai gali būti pradėti ruošti restorano virtuvėje, o pabaigti - namų. Kodėl gi neprekiauti pusgaminiais?
9. Ruošti maisto produktų rinkinius su instrukcijomis. Daug laiko praleisdamas namie, dažnas pradėjo daugiau gaminti (prisiminkime iš maisto prekių parduotuvių išluotus grikius, makaronus ir kitus bakalėjos produktus). Padėkite paįvairinti nusistovėjusį žmonių racioną, įkvėpkite gaminti pagal jūsų restorano virtuvę. Galbūt klientą sudomins rinkiniai, kuriuose sudėti ingredientai ir receptai trims meksikietiškoms ar azijietiškoms vakarienėms?
10. Švęsti kartu su klientais. Nors dabartinė situacija įpareigoja leisti dienas tarp keturių sienų, gimtadieniai, sutuoktuvių metinės, Motinos diena ir kitos svarbios dienos niekur nedingsta. Kadangi pramogų pasirinkimas itin ribotas, vienas iš likusių smagumų - gardus maistas. Ruoškite specialius šventinius pasiūlymus.
Jeigu perskaitėte šiuos pasiūlymus, tačiau nesate restorano neturite ir atidaryti kol kas neplanuojate – užsisakykite vėlyvųjų pusryčių, ar dienos pietų rinkinį iš netoliese esančio restoranėlio, parsivežkite į namus picą iš mylimos picerijos. „Palaikykite maitinimo įstaigas, įsigydami jų gaminamų patiekalų.“ – apibendrindamas skatina meniu.lt direktorius Laurynas Mažuolis
@Gytė Radvilaitė