Visi puikiai žinome, kad picos ar kepinių kvapas pasklidęs aplink, pritraukia daugiau lankytojų. Ne be reikalo atliekama vis daugiau tyrimų, kurie restoranų savininkams padeda geriau pažinti lankytojų psichologiją. Neseniai mokslininkai atrado dar vieną įdomų faktą – vyno vertinimas priklauso ne tik nuo vynuogių rūšies ar derliaus metų, mūsų vertinimą lemia ir apšvietimas.
Keturių spalvų testas
500 tyrimo dalyvių buvo suskirstyti į kelias grupes, o patalpos buvo apšviestos skirtingomis spalvomis: raudona, mėlyna, balta ar žalia šviesa. Įdomu, kad už tokio pačio vyno butelį tyrimo dalyviai buvo linkę sumokėti 1 euru brangiau, kai degustacija vyko kambaryje, apšviestu mėlyna ar raudona šviesa.
Raudonai apšviestas vynas – saldesnis
Tyrimo autoriai iš Gutenbergo universiteto, esančio Mainz mieste, Vokietijoje komentavo: „Jau ir anksčiau buvo aišku, kad gėrimo spalva gali paveikti jo skoninių savybių vertinimą. Mūsų tyrimas tarp kitko įrodė, kad raudona šviesa apšviestas vynas vertinamas kaip pusantro karto saldesnis. Taip pat šio vyno kvapų puokštė buvo vertinama geriau.“
Maitinimo įstaigose gėrimus vertiname geriau
Daniel Oberfeld-Twistel pridūrė, kad baruose bei restoranuose, kur apšvietimas smarkiai nutolęs nuo natūralaus, vyno skonį turėtumėme vertinti geriau. Taigi šis tyrimas patvirtino dar vieną dalyką, tai aktualu profesionalams – degustacijos turėtų vykti esant natūraliam apšvietimui.
Maloni šviesa
Tyrimo autoriams nepavyko iki galo išsiaiškinti, kodėl mėlynai bei raudonai apšviestas vynas žmonėms atrodo skanesnis. Mokslininkai spėlioja, jog jei patalpa apšviesta malonia šviesa, automatiškai taip pat vertinamas ir gėrimas.
Elena Germanovič
Šaltinis: onet.pl; myfoxillinois.com
Nuotrauka: inmagine.com
Meniu.lt informacija