Šioje svetainėje naudojami slapukai. Naudodamiesi svetaine sutinkate su slapukų naudojimu. Daugiau informacijos apie slapukus..

Supratau
+ Pasiūlyk restoraną
Restoranų naujienos

Vanduo jo pardavėjus augina

2005-07-16
Paskelbk savo straipsnį

Lietuviai vandens kol kas geria mažiausiai, bet jo vartojimas per metus augo sparčiausiai, apie 30%.

Geriamąjį gazuotą ir negazuotą vandenį parduodančių įmonių vadovai trina rankomis: apyvarta kyla kaip ant mielių, pardavimai didėja beveik dvigubai. Nors vandens kol kas lietuviai išgeria mažiausiai iš visų gaiviųjų gėrimų, vartojimo augimui galimybės čia plačiausios. Per metus vartojimas išaugo apie 30%, o įmonių pardavimai nuo 30% iki 60%.

„Auga todėl, kad mineralinis ar geriamasis vanduo renkamasis vietoj vandens iš čiaupo ar buitinio sifono“, – apie vartotojų įpročių pasikeitimą sako Žaneta Bosaitė, UAB "Druskininkų rasa", per metus pasiekusios 26% augimą, rinkodaros vadybininkė. Iš gazuoto vandens rinkos dalį savo pusėn tempia sveikesniu besiskelbiantis negazuotas. Rinkos tyrimų bendrovės „ACNielsen“ duomenimis, negazuotas vanduo per š. m. 5 mėn. sudarė 32,7%, o pernai per tą patį laikotarpį 30,5% visų vandens pardavimų.

Reklamos numylėtiniai
Nors mineralinis vanduo pastaraisiais metais brango iki 10%, jis išlieka viena iš labiausiai reklamuojamų bei akcijomis paremiamų prekių. Ir yra dėl ko. Gamintojai ne ti turi vilioti vartotojus nuo vienas kito, bet ir pasirūpinti, kad būtų populiaresni už pigesnius importuotojus.
Mat pigesnį, iš anksčiau žinomą vandenį įveža Baltarusijos, Ukrainos ir Gruzijos mineralinių vandenų gamintojai. Rolandas Viršilas, UAB „Švyturys-Utenos alus“ generalinis direktorius, tikina, kad jų pardavinėjamo vandens paklausa per 6 mėn. išaugo 60%.

„Prisidėjo negazuoto vandens populiarumas, prisidėjo rėmimo akcijos, „Montavit“, kaip sportininkų vandens, įvaizdis“, – aiškina p. Viršilas.

Sėkme nesiskundžia ir Robertas Šnaras, „Birštono mineraliniai vandenys ir Ko“ komercijos direktorius, nepaisant vėlyvos vasaros, per pusmetį pardavimus padvigubinęs. „Augimą lėmė tikslingi rinkodaros veiksmai, mineralinio vandens reklama su žinomais krepšininkais ir pardavimo skatinimo akcijos prekybos centruose. Mūsų „Vytautas“ – populiarus“, – aiškina p. Šnaras.

Įmonė planuoja, kad šiemet prie augimo prisidės ir eksportas į Latviją, Estiją bei Jungtinę Karalystę, galintis sudaryti iki 10% apyvartos.Didmeninės geriamojo vandens prekybos ir gamybos įmonės M. Gumbrevičiaus PPĮ „Gelsva“ vandens padalinio prekybos vadovas Giedrius Valys irgi džiaugiasi augančiais pardavimais ir nurodo, kad apie penktadalį jų sudaro iš Baltarusijos importuojamas „Darida“ prekės ženklo mineralinis. Viena iš augimo priežasčių – taipogi investicijos į reklamą.

Importiniai nenusileidžia
Dvigubai augo ir importuotojai, Lietuvon atvežantys pigesnio mineralinio vandens iš Gruzijos.
„Gruziškas „Boržomi“ sudaro apie 80% mūsų pardavimų. Prekiaujame visose Baltijos šalyse, pardavimų kiekiai panašūs. Mums padeda tai, jog šis ženklas seniai žinomas tarp pirkėjų“, – sutinka Aušra Nasevičienė, didmeninės prekybos UAB „Accuratus“ vadybininkė, plėtrą priskirianti sėkmingai strategijai.

Gamintojai pažymi, kad pirkėjai vis dažniau perskaito informaciją ant etiketės ir vis mažiau dėmesio skiria kainai. Taip pat daugiau vartojama mineralinio vandens, pilstomo į didesnę tarą (2 l ; 2,5 l; 5 l), nors pastebimai populiarėja ir 0,5 l tara.

Jurgita Meškauskaitė
Verslo žinios, 2005 07 13
Skaityti kitus „Verslo žinių gėrimų“ straipsnius>>