Šioje svetainėje naudojami slapukai. Naudodamiesi svetaine sutinkate su slapukų naudojimu. Daugiau informacijos apie slapukus..

Supratau
+ Pasiūlyk restoraną
Restoranų naujienos

Tendencija: pigesnės ir prieinamesnės atostogos mainais (Svetur)

2004-10-18
Paskelbk savo straipsnį

Daugelyje šalių vis populiaresnis tampa butų keitimasis atostogų metu. Tiesiog panaršykite internete ir rasite tai, kas jums tinka.

„Keičiu 100 kvadratinių metrų kotedžą Bora Boroje, už 20 metrų nuo įlankos, į butą Paryžiuje ar namą Prancūzijos pietuose. Nuo 2004 metų spalio 15 iki lapkričio 15 dienos“. Tai visai naujas atostogų variantas: keitimasis butais ar namais. Esmė paprasta: reikia rasti šeimą, su kuria būtų galima pasikeisti buto ar namo raktais visam atostogų laikotarpiui ar bent jau ilgam savaitgaliui. Kitaip tariant, apsigyventi svetimame bute.

Idėja - prieš 50 metų
Pats sumanymas nėra naujas, nors tik dabar artėja tikra revoliucija. Idėja gimė prieš 50 metų Jungtinėse Valstijose mokytojų aplinkoje. Kadangi buvo nelengva išsinuomoti namą už prienamą kainą, kažkas sumanė, kad reikėtų iškabinėti skelbimus dėl keitimosi butais.

Keitas gyvena San Diege. Šis trisdešimtmetis grafikas jau kurį laiką keičiasi butais. „Jau dvejus metus kartu su partnere vasarai iškeičiame savo butą. Vieną dieną perskaitėme laikraštyje apie tokią galimybę ir negaišdami atsivertėme atitinkamą interneto puslapį. Po poros dienų mus tiesiog užvertė pasiūlymais. Žmonės iš Australijos, Suomijos, Portugalijos ir Peru domėjosi mūsų namu!“ Praėjusiais metais Keitas ir Džeinė skrido į Graikiją, kur praleido penkias savaites dideliame name su vaizdu į Egėjaus jūrą. „Už nuomą nieko nereikia mokėti, - aiškina Keitas. - Todėl galėjome pakeliauti po šalį, kuri mums atrodė ganėtinai brangi ir neprieinama“. Tačiau mainais už tai keitėjai turi susitaikyti su mintimi, kad jų namuose gyvens svetimi žmonės, miegos jų lovose ir valgys iš jų lėkščių.

Keitui dar nė sykio nepasitaikė nemalonių netikėtumų. „Šiais metais vykstame į Provansą, kur gyvensime kaimiškame name. Jau nebeįsivaizduojame, kad galima būtų kitaip atostogauti“.

Lygiai taip pat mano tūkstančiai amerikiečių, kanadiečių, italų, ispanų, brazilų ir dabar jau prancūzų. Nes jau keletą metų keitimasis butais per atostogas klesti internete. „Daugelis žmonių mano, kad sumanymas viliojamas, tačiau jiems trūksta drąsos pabandyti, nes nepasitiki kitais žmonėmis ir bijo palikti savo namus svetimiems“, - aiškina Dimitris Luvankuras, sukūręs puslapį su šiais pasiūlymais. – Internetas palengvina šią užduotį. Norintieji keistis diskutuoja internetu, siunčia vieni kitiems savo būsto ir net savo pačių nuotraukas. Kai kurie žmonės net susidraugauja“.

Pasiūlymai iš 35 šalių
Keitimui tarpininkaujančios agentūros greitai susiorientavo, koks naudingas internetas. Tada pasipylė teminiai interneto portalai. Homechange.com, profvac.com, maisontroc.com - kiekviename šių (amerikietiškų ir prancūziškų) svetainių galima rasti pasiūlymų iš 35 šalių. Butas, namas, kotedžas, laivas, jachta, skandinaviškas namelis ar Venecijos rezidencija - siūlymų įvairovė tokia didelė, kad gali patenkinti net išrankiausią skonį.

Norinčiųjų keistis būstu skaičius taip pat visą laiką auga, ypač Prancūzijoje. „Iš pradžių kiek atsilikome, - priduria D.Luvankuras. - Prancūzai labai nepatiklūs. Jie gerokai skiriasi nuo amerikiečių“.

Kaip tik šeimoms
Mari dar neseniai skeptiškai vertino tokias atostogas. Tačiau ši jauna mama spėjo įsitikinti tokių atostogų pranašumais. „Esu sužavėta, - teigia ji dabar. - Tikrai gailiuosi, kad neišbandžiau anksčiau“.

Mari ir Žanas Markas augina tris vaikus ir jiems ne visada pakanka pinigų nusipirkti penkis lėktuvo bilietus, sumokėti buto nuomą ir pasilikti pinigų maistui bei kitoms atostogų išlaidoms. Tačiau pasikeitę butais su kita šeima iš Toskanos jie galėjo sau leisti gerai pailsėti Italijoje. "Pasikeitėme su šeima, kurioje taip pat auga maži vaikai, todėl tuose namuose radau viską, kas reikalinga kūdikiui. Tai buvo puiku. O svarbiausia, kad galėjome naudotis automobiliu su kėde kūdikiui“.

Toks keitimasis visų pirma padeda sutaupyti pinigų, be to, jaunos šeimos nori keliauti su vaikais, o ne nuolatos prašyti, kad juos prižiūrėtų seneliai.

Kitokia galimybė susipažinti su užsienio šalimi
Keitimasis butais ar namais - galimybė visai kitaip susipažinti su svetima šalimi. „Pirmą kartą gyvenime užsienyje jautėmės visai ne kaip turistai, - pasakoja Mari. - Šeimininkai paliko mums restoranų sąrašą, nupasakojo, ką verta pažiūrėti, paliko pediatro telefoną, papasakojo, kur geriausia pirkti maistą. Net kaimynai buvo įspėti, kad mes atvyksime, ir labai draugiškai mus sutiko. Kitą dieną buvome pakviesti pas juos į svečius“.

Šeimininkas privalo svečiams palikti kokio nors maisto ir įvairių adresų: pradedant restoranų ar automobilių serviso ir baigiant gydytojo. Taip pat nepamirštama įvairių svarbių nurodymų, pavyzdžiui, palaistyti gėles ar pamaitinti katę. Tai labai svarbūs dalykai, susiję su keitimusi, nes išvykus šeimininkams namai nebestovi tušti. Tai beveik tas pat, kas pasisamdyti sargą.

D. Luvankuras teigia, kad žmonės labiau linkę patikėti savo namus tokiems žmonėms, kurie turi panašius pomėgius, yra panašių profesijų, kurių gyvenimo būdas panašus. Taigi jis sumanė įkurti svetaines, siūlančias profilines paslaugas. Praėjusiais metais jis įkūrė svetainę, kuri skirta tik mokytojams. Neseniai buvo įkurta svetainė pensininkams, o metų gale ketina įkurti svetainę neįgaliesiems.

Populiariausia keitimosi šalis yra Prancūzija. Kanadiečiai ir amerikiečiai mielai keičia savo prabangias vilas ir kabrioletus į galimybę keletą savaičių praleisti Prancūzijos kaime.

Keitimasis butais, aišku, pagrįstas abipusio pasitikėjimo principu. Tačiau nepakenks ir tam tikros atsargumo priemonės. Užsienio šalyse paprastai tokiu atveju įspėjama draudimo bendrovė, kad namie givens svetimi žmonės. Taip pat verta pasirašyti sutartį dėl naudojimosi telefonu ar elektra bei paliktais maisto produktais, kaip aliejus ar miltai. Jeigu sunaudojama daugiau, nei numatyta sutartyje, reikia primokėti.

Taip pat reikia žinoti, kad galimybė naudotis siūlymais internete yra mokama. Paprastai išsiperkamas metinis abonementas, o mokestis skiriasi priklausomai nuo paslaugų.