Maitinimo įstaigų Lietuvoje tikrai netrūksta, juolab, kad atėjus sunkmečiui visos jos stengiasi išsilaikyti kaip įmanoma. Šiandieninės agresyvios rinkos sąlygomis, tai padaryti itin sudėtinga – konkurentai kvėpuoja į nugarą, o ir klientas tapo labai reiklus kokybei. Restoranų verslo atstovai ieško geriausių būdų šiuos iššūkius spręsti. Vienas jų, ir ko gero svarbiausias - teikti kokybišką produkciją ar paslaugas bei labai kokybiškai aptarnauti. Pastaruoju metu kokybės gerinimas yra visuotinis reiškinys pasaulyje.
Maitinimo įstaigų sėkmė – tai ne vien maistas, malonus aptarnavimas, bei kitos teikiamos paslaugos. Sumanus verslo valdymas, darbas su personalu, kokybė ir higienos standartai – tai vieni svarbiausių kriterijų tikslui pasiekti. Labai svarbu priimti racionalius sprendimus, kad palaikyti komandos dvasią, įdiegti patikimas veiklos sistemas ir atsakomybes, virtuvėms tiekti sertifikuotas priemones, įvesti savikontrolės programas.
Pvz., apie higieniškus ir ekonomiškus sprendimus virtuvėje kalbėti būtina. Jei virtuvės darbuotojai nekontroliuos, neprižiūrės inventoriaus, prietaisų - kils pavojus bei rizika neatitikti higienos normatyvų. Pasekmės gali būti negailestingos - kliento apsinuodijimas, vėliau VET ar higienos tarnybų apsilankymas, prastas įvaizdis ir baudos ar net uždarymas. Kad taip nenutiktų, svarbu periodiškai (tyrimų pagalba) tikrinti, paviršius, kurie liečiasi su maistu. Veiklos eigoje pasitvirtins, kad tai nėra taip brangu, o svarbiausia - su kaupu atsipirks.
Geros higienos praktikos taisyklės viešojo maitinimo įmonėse
Geros higienos praktikos taisyklių turi būti laikomasi maisto saugojimo ir gamybos procesuose. Būtina, kad darbuotojai būtų supažindinti su taisyklių reikalavimais. Ypač aktualu, jog taisyklių būtų laikomasi patalpų valymo procesuose - turi būti paruošiami planai, lentelės. Valymo bei dezinfekcijos planas primena darbuotojams, kad įmonės patalpos, įranga ir darbo paviršiai turi būti gerai išvalyti ir, jei būtina, dezinfekuoti.
Geros higienos programą sudaro:
Dauguma iš išvardintų punktų gali padėti rūpintis įmonė ir visi procesai bus aiškūs, suprantami. Maitinimo įmonėms beliks tik jas vykdyti.
Profesionali įmonė ne tik tiekia reikiamas priemones plovimui, bet pajungia, sureguliuoja ir užtikrina kokybišką indaplovių darbą. Svarbūs ir papildomi, aptarnaujančios įmonės privalumai – reguliarus, savalaikis ir nemokamas prekių pristatymas, aptarnavimas, higienos planų sudarymas, priemonių panaudojimo konsultavimas.
Pvz., labai svarbu, kad maitinimo įstaigą prižiūrinti įmonė kontroliuotų higienos reikalavimų atitikimus, teiktų operatyvią ir tikslią informaciją, susijusią su higienos klausimais, todėl būtina dirbti pagal konkrečios, specializuotos įmonės sistemą, nes tai užtikrina nuoseklią ir pastovią įstaigos veiklą.
„Antagutė“ – horeca siūlo
Higiena verslui:
Maisto atliekų surinkimas ir utilizavimas:
• Šalutininių gyvūninių maisto produktų • Augalinės kilmės maisto produktų • Maisto ir ne maisto produktų, kuriems pasibaigęs galiojimo laikas • Naudoto aliejaus • Antrinių žaliavų • Apskaitos žurnalų suteikimas • Konsultuojame ataskaitų, dokumentų pildymo klausimaisDaugiau informacijos www.antagute.lt
UAB „Antagutė“ informacija