Šioje svetainėje naudojami slapukai. Naudodamiesi svetaine sutinkate su slapukų naudojimu. Daugiau informacijos apie slapukus..

Supratau
+ Pasiūlyk restoraną
Restoranų naujienos

„Saint Germain“ – saulė, vynas, ramus Vilnius... (Vilnius)

2005-05-30
Paskelbk savo straipsnį

Saulė mus maloniai nulydėjo iki Vilniaus senamiestyje pasislėpusio restoranėlio. Ir liko plieksti į akis, mat staliukai lauke niekaip nepridengti. Nepaisant to, dauguma restorano staliukų ant siauros Literatų gatvelės pirmadieniui vakarėjant buvo užimti.

Neįprastai puikus pavasario vakaras nedviprasmiškai kviečia „išeiti į miestą“. „Miestu“ dažnai vadinamas Vilniaus senamiestis pirmadienio pavakare buvo pilnas. Ir ekskursijų, ir jaunimo, ir šiaip pavienių maklinėtojų, žingsniu vaikančių darbo rūpesčius. Į „Saint Germain“ restoranėlį nusileidžiame iš Pilies gatvės siaura Literatų gatvele. Įsitaisome prie vieno likusiųjų staliukų ir užsimerkiame prieš saulę. Ji spigina negailėdama, ir jokio dirbtinio pavėsio nėra. Bet šaltą pavasarį atkentėjus skųstis būtų nuodėmė. Be to, saulė fantastiškai atrodo tarp senamiesčio bažnyčių ir stogų. Atsikvepiame. Gauname meniu.

Šalia klega danai, kiek toliau įsitaisęs lietuvių verslininkų, beje, puikiai kalbančių angliškai, būrelis. Jei ką nors šnipinėtume, sužinotume viską. Staliukai itin arti, verslininkai atsipalaidavę, šnekučiuojasi įvairiausiomis temomis. Visų laimei, ne šnipinėti, o ramiai pavakarieniauti atėjome. Bet dėl viso pikto prisiminkite, kad jei vesitės verslo partnerius saulėje vyno gurkšnoti, geriau jau neįpareigojančiai atsipalaiduoti ir Vilniaus grožį parodyti. O jei lytų ir tektų atsisėsti viduje, būtų jauku tarp elegantiškai nubalintų sienų, kelių stilingų aristokratiškų aksesuarų ir baldų. Blogiau būtų dėl tų pačių arti sustumtų stalelių, kurių dauguma nesutalpintų ir lėkštės, ir nešiojamojo kompiuterio. Vėlgi - ir paslaptys lengvai išgirstamos. Tad geriau rinktis čia ne įpareigojančiai, o atpalaiduojančiai popietei.

Meniu išsamus
Kol žvalgėmės ir žavėjomės Vilniumi bei aplinka, gavome ir išalkti. Sriubos vakare nesinorėjo – gal dėl tos pačios saulės. Nors rinktis galėjome: keturi pasiūlymai nuo 5 iki 9 Lt. Pradžioje pasirenkame užkąsti: mozzarelos sūrio salotų su pomidorais (7 Lt), alyvuogių ir saulėje džiovintų pomidorų užkandį (9 Lt). Taip pat išsirinkome du karštuosius: lašišą su grybais ir bulvių skiltelėmis (25 Lt) bei veršienos kumpio kepsnelių (22 Lt). Šalia to – baltojo vyno. Pasiklausėme dėl jo derinimo prie patiekalų. Padavėja atsakė tik pasiteiravusi mūsų skonio: raudonasis ar baltasis patinkąs. Užsisakėme baltojo čilietiško (Do Bach Extrisimo, 2002) – 9 Lt bei ispaniško (Chardonnay D.O. Valley del Rapel) – 8 Lt.

Laukti valgio prailgo - praėjo mažiausiai pusvalandis, gerai, kad nors vyną gavome greitai.

Dar godžiai pavartę meniu radome, kad smagu čia būtų ir vegetarui, ir mėsos bei žuvų mėgėjui. Mėsos – keturių rūšių po penkis pasiūlymus, netrumpas ir žuvų patiekalų sąrašas, vainikuojamas įdarytų kalmarų su pomidoriniu padažu. Vegetarų džiaugsmui – nuo daržovių, kiaušinių, sūrio apkepų (9 Lt) iki daržovių keptuvės (13 Lt) bei keli makaronų patiekalai (12-16 Lt). Kita vertus, pro šalį ėjusi jauna šeima, peržiūrėjusi valgiaraštį, patraukė toliau. Bendras kainų lygis neatrodo žemas, o ką nors „greitai užkąsti“ iš karto pastebėti sunku. Vynas buvo geras, salotos – irgi. Ilgai lauktais pagrindiniais patiekalais taip pat apsidžiaugėme. Nors mano bulvių skiltelės buvo pasibaigusios, tad jas pakeitė mažomis prancūziškomis bulvytėmis. Džiaugsmui, grybai buvo tikriausi baravykai, o ne kokie grybo vardo neverti pievagrybiai. Ir veršienos kepsnelių kaugė aukšta. O jau po visko, netikėtai sau, panorome deserto. Trintų vaisių salotos (7 Lt) nuteikė labai sveikatinamai, o sulčių/ledų kokteilis (4,50 Lt) – energingai. Vakaras pavyko.

Vyno gera talpa
Restoranėlis vadinasi vyninė. Ir ne tik išgerti, bet ir pirkti – pirmoje salėje matyti visa siena įvairios kategorijos pasiūlymų. Nuo 35 Lt iki 100 Lt, yra ir po 200 Lt. Tiesą pasakius, lyginant vyno butelio kainas su kitomis Vilniaus užeigomis, pasiūlymas neblogas. Be to, dauguma vynų – sausi. Taurėmis gauti galima maždaug po vieną iš visų kategorijų vyno, kaina už 150 g – nuo 6 iki 9 Lt. Paprastai tiek mokėtume už 100 g.

Žinoma, galima įžvelgti ir kitą nebrangaus vyno pusę: negalėsite vairuoti, teks keliauti pėsčiomis. Kita vertus, ir automobiliui vietos pasistatyti aikštelėje prieš Šv. Onos bažnyčią galima rasti tik sėkmės atveju. O pėsčiomis nėra blogai.