Šioje svetainėje naudojami slapukai. Naudodamiesi svetaine sutinkate su slapukų naudojimu. Daugiau informacijos apie slapukus..

Supratau
+ Pasiūlyk restoraną
Restoranų naujienos

Lietuvos smaližiai tampa vis išrankesni

2006-05-30
Paskelbk savo straipsnį

Vienos šokolado rūšies era Lietuvoje baigėsi. Per pastaruosius metus parduotuvių lentynose pasirodė įvairiausių saldumynų, o pirkėjų skonis gerokai išlavėjo. Saldainių pramonės atstovai tvirtina, jog šiandien klientai dairosi netradicinių skanėstų.

„Pirkėjai klausia neįprasto skonio saldainių – su mėtos, sūrio įdarais. Manau, tokias tendencijas lemia mūsų europėjimas, drąsa skoniams“, – svarsto Danguolė Tamošienė, UAB „Rūta“ vyriausioji technologė. Anot jos, daug keliaujantys ir ragaujantys teiraujasi, kada galės tokių gaminių nusipirkti mūsų parduotuvėse. Algimantas Jablonskas, UAB „AJ šokoladas“ direktorius, sako pastebėjęs, kad netradiciniams saldumynams pinigų negaili daugiau pajamų gaunantys pirkėjai. „Klientas tapo išrankesnis – geriau suvalgys tris vietoj penkių saldainių, bet gerus ir tik tuos, kuriuos mėgsta“, – dėsto p. Jablonskas.

Anot jo, tortai „vėl madingi“. Aptardami reikalus prie kavos puodelio, verslininkai dažnai renkasi torto gabalėlį, o tortų šiuo metu kepama pačių įvairiausių.

„Mūsų duomenimis, 30 % visos parduodamos saldžios produkcijos sudaro tortai, anksčiau to tikrai nebuvo“, – stebisi „AJ šokolado“ vadovas.

Saldžiosios naujienos
Saldumynų rinkai išsiplėtus, prasidėjo varžybos dėl kiekvieno smaližiaus. Ir didieji, ir mažesni gamintojai konkuruoja siūlydami vis įmantresnių šokolado desertų.

Pavyzdžiui, Šiaulių „Rūta“ netrukus pristatys saldainių rinkinį „Lietuva“.

„Mūsų didžiausia naujiena, kurią netrukus skanausime, – saldainių rinkinys „Lietuva“, supakuotas dviejų aukštų dėžutėje. Planavome saldainius pristatyti anksčiau, tačiau Belgijos bendrovė nespėjo pagaminti specialių formelių šiems saldainiams lieti“, – sako vyriausioji technologė. Pasak p. Tamošienės, šį rinkinį sukurti paskatino vis augantis turistų srautas. Prie naujienų ji mini ir dražė su apelsinukais bei figomis.

„AJ šokoladas“ vadovas didžiuojasi naujais saldainiais su ženšeniu, jais prekiaujama firminėse parduotuvėse.

„Turime drąsių užmojų pagaminti saldumynų su jodu, kmynais ir česnaku. Dėl pastarojo derinio šiek tiek abejojame, kadangi tai turėtų šokiruoti net didžiausią eksperimentuotoją“, – svarsto p. Jablonskas.

Kaip žinoma, ir smaližiams neramu dėl savo formų, tad gamintojai suka galvas ir dėl jų.

„Gaminame saldumynų be cukraus. Populiarus šokoladas „Aušra“, dražė bei guminukai. Turime planų gaminti ekologiškus saldumynus, tačiau tam reikia dar daug nuveikti“, – vardija vyriausioji „Rūtos“ technologė.

Vyrai – neišrankūs
Saldumynų gamintojai sako pastebėję, jog pirkėjams vyrams mažiau svarbu, kokius saldainius jie perka.

„Dažnas vyras į parduotuvę užsuka užsimanęs „ko nors saldaus“, tačiau jam nesvarbu, kas tai – įmantriausias skanėstas ar paprastas saldainis. Moterys dažniau iš anksto žino, ko nori, ir geriau orientuojasi tarp saldžiųjų naujienų“, – komentuoja p. Tamošienė.

„AJ šokolado“ vadovas pateikia statistiką, kuri įrodo, jog vyrai „saldumynų klausimu“ yra tikri konservatoriai. „Vyrai mūsų parduotuvėse renkasi juodąjį šokoladą, moterys – baltąjį, o vaikai
labiausiai mėgsta pienišką. Apskritai daugiausia parduodame juodojo šokolado (60 %), pieniškas lieka antroje vietoje, baltojo pardavimai sudaro vos 10 %“, – skaičiuoja p. Jablonskas. „Rūtos“ vyriausioji technologė sako, jog mažuosius klientus stabdo kaina, jie stengiasi už litą nusipirkti kuo daugiau. Vaikai dažniausia perka dražė ir guminukus, o įmantrūs desertai jų nežavi.

Ponas Jablonskas lygina, kad kilogramas gerų saldainių jo parduotuvėje kainuoja 69 Lt, o Paryžiuje – 89 EUR.

„Mūsų kainos nesikandžioja, tačiau jei saldainiams reikalingos specialios sudedamosios dalys, jų kilogramais tautiečiai neperka“, – teigia „AJ šokolado“ vadovas.

Tiek „Rūta“, tiek „AJ šokoladas“ gamina rankų darbo saldainius, kurie yra populiariausi tarp ištikimųjų smaližių. Desertiniai saldainiai atrodo kaip meno kūriniai ir būna pagardinti netikėčiausiais priedais, pvz., mėlynuoju sūriu.

Juodojo šokolado gerbėjai turi gan neblogą pasirinkimą, mat jo parduodama kelių rūšių: švelniausias juodasis šokoladas, kur kakavos sausųjų medžiagų yra ne mažiau nei 35 %, juodasis, turintis 65 % kakavos, ir karčiausias, bet labiausia vertinamas šokoladas, turintis 75 % kakavos.


Viktorija Kuliomina
„Verslo žinios“, 2006 05 26
Meniu.lt archyvo nuotraukos
Skaityti kitus „Verslo žinių“ straipsnius>>