Šioje svetainėje naudojami slapukai. Naudodamiesi svetaine sutinkate su slapukų naudojimu. Daugiau informacijos apie slapukus..

Supratau
+ Pasiūlyk restoraną
Restoranų naujienos

Į pasaulį - lėktuvais, traukiniais ir autobusais

2005-06-03
Paskelbk savo straipsnį

Sezono naujienas pristatę šalies vežėjai ir kelionių organizatoriai šią vasarą didelių permainų keliautojams nežada. Bilietų kainos keičiasi menkai, nedaug ir naujų maršrutų, tačiau rinktis yra ką - ir Lietuvoje, ir už šalies ribų.

Dalijus Žebrauskas, privatizuojamų AB „Lietuvos avialinijos“ (LAL) Pardavimo ir rinkodaros departamento direktorius, tikina, kad, palyginti su praėjusia vasara, šįmet LAL siūlo apie 30% daugiau reguliariųjų ir apie 30% daugiau užsakomųjų reisų. Specialiai turistams LAL siūlo skrydį į Barseloną. Į šį Ispanijos miestą LAL lėktuvai skrenda tris kartus per savaitę. Pasak p. Žebrausko, gali būti, kad ateityje į Barseloną lėktuvai kils tik vasarą.

Birželį - grožėtis baltosiomis naktimis
Didžiausia LAL vasaros naujiena p. Žebrauskas vadina atnaujintą skrydį į Sankt Peterburgą. Į šį Rusijos miestą LAL skraidė prieš 6 m. Anot p. Žebrausko, tokio maršruto reikia ir verslininkams, ir turistams.

„Birželį Sankt Peterburge galima grožėtis baltosiomis naktimis“, - vilioja p. Žebrauskas ir tikina, kad birželio 2–rugpjūčio 3 d. bilietus į Sankt Peterburgą pirmyn ir atgal galima įsigyti už 500 Lt be oro uosto mokesčių. Vėliau bilietai bus parduodami taikant klasikinę LAL kainodarą.

Ponas Žebrauskas sako, kad bilietai skristi su LAL kainuoja nuo 150 Lt (be oro uosto mokesčių), tačiau kainas reguliuoja paklausa ir pasiūla. Jei reisas paklausus, kyla ir bilietų kainos, jei ne - bilietai pinga, tikina LAL atstovas.

Panašią kainodarą taiko ir Kauno automobilių transporto paslaugų UAB „Kautra“. Gintautas Pakusas, „Kautros“ atstovas, sako, kad bilietus bendrovė parduoda atsižvelgdama į autobusų apkrovimą.

„Paklausa reguliuoja kainą. Skirtumas tik tas, kad nėra oro uosto mokesčių“, – šypsosi p. Pakusas.

Pasak Vidučio Lašo, Tarptautinio Vilniaus oro uosto atstovo, šįmet sostinės oro uostas bus pradėtas rekonstruoti, bus statomas naujas terminalas, plečiamas peronas. Anot jo, svarbu ir tai, kad 64 cm bus paaukštintos prie išvykimo patalpos esančios rampos lubos. Tuomet keleivius prie išvykimo patalpos galės atvežti ir dviaukščiai autobusai.

Vilniaus oro uosto duomenimis, pernai oro uoste aptarnauta 995.000 keleivių, iš jų - 167.000, arba 17%, skrido užsakomaisiais reisais.

Populiarėja traukinių nuoma
Vilė Ladygienė, AB „Lietuvos geležinkeliai“ (LG) atstovė, pasakoja, kad šią vasarą LG naujais maršrutais pasigirti negali. Kaip ir pernai, bendrovės traukiniai vyksta į Maskvą, Sankt Peterburgą, Minską, Varšuvą ir kt., menkai kinta ir bilietų kainos, galioja nuolaidų sistema. Šią vasarą LG remontuos peronus ir geležinkelius, todėl traukiniai važiuos greičiau, tikina p. Ladygienė.

Šią vasarą LG tikisi sulaukti daugiau klientų, norinčių išsinuomoti traukinį. Bendrovė gali pasiūlyti norimą jo tipą ir norimą skaičių vagonų, kad čia būtų galima rengti verslo susitikimus, šventinį vakarėlį ar keliauti. Ponia Ladygienė pasakoja, kad populiariausi maršrutai, kuriais rieda nuomoti traukiniai, – Marcinkonys, Ignalina ir Klaipėda.

Balandžio 1 d. LG pajuokavo, kad traukinių, kursuojančių maršrutu Vilnius–Klaipėda, pirmos klasės keleiviai gali naudotis internetu, dabar jie sako, kad iš tikrųjų tokia paslauga bendrovės traukiniuose neteikiama. O Skandinavijos oro linijos SAS jau pasirūpino tais klientais, kurie skrydžio metu nori palaikyti ryšį su savo kolegomis ar verslo partneriais, baigti nebaigtus darbus ar pasirengti konferencijai. Tokiems klientams SAS siūlo išeitį – skrydžio metu naudotis greitaeigiu internetu. Paslauga, pavadinta „SAS Net Access“, kol kas teikiama SAS skrydžių tarp Azijos ir Skandinavijos metu, nesvarbu, kokia klase skrendama – verslo ar ekonomine (VŽ, 2005 03 07).

Klasifikuoti neprivaloma
Automobilių transporto paslaugų UAB „Tolimojo keleivinio transporto kompanija (TOKS) šią vasarą siūlo vykti į Italiją, aplankyti Veneciją, Florenciją, Romą. Kartu su partneriais TOKS iš Vilniaus per Berlyną ir Amsterdamą vyksta į Briuselį, per Berlyną – į Paryžių, Hanoverį. Trečiadienį TOKS atnaujino reisą į Danijos sostinę Kopenhagą. Į ją bendrovės autobusai važiuoja du kartus per savaitę. Nuo gegužės vidurio iš Palangos per Vilnių, Kijevą TOKS keleivius veža į Odesą. Gegužę reisas atnaujintas ir į Nidą.

Simona Volkovičiūtė, TOKS atstovė, sako, kad šįmet bendrovė įsigijo aštuonis naujus autobusus. Lietuvoje autobusų klasifikacija neprivaloma, todėl TOKS jų neklasifikuoja – autobusai nežymimi žvaigždutėmis.

Ponas Pakusas pabrėžia, kad bendrovė turi 14 3-4 žvaigždutėmis pažymėtų autobusų. Anot jo, pernai „Kautra“ įsigijo 38 transporto priemones, 22 iš jų – naujos, todėl buvo pakeisti beveik visi seni bendrovės autobusai.

Keleiviai – į lėktuvus
Ponas Pakusas teigia, kad autobusų, važiuojančių tarptautiniais maršrutais, rinka yra pripildyta. Pasak jo, autobusais nebekeliauja tiek daug žmonių kaip anksčiau, todėl planuoti naujus maršrutus sunku. „Kautros“ atstovas užsimena, kad dalį autobusų keleivių perviliojo pigių skrydžių oro linijos.„Kautra“ klientus taip pat vilioja pigiomis kelionėmis. Jei bilietas perkamas
likus trims mėnesiams iki kelionės, į Londoną, Vieną ir kt. galima nuvykti už 40-60 Lt. Tačiau tokių bilietų nedaug, jų negalima pakeisti, parduoti ar perduoti kitiems asmenims – diktuodama tokias sąlygas „Kautra“ apsisaugo nuo galimų manipuliacijų. Tačiau keliones planuojančiųjų iš anksto, anot p. Pakuso, mažai.

„Kautros" autobusai vyksta į Italiją, Vokietiją, Didžiąją Britaniją. Pasak p. Pakuso, kelionės į Vokietiją nėra tokios populiarios kaip į Didžiąją Britaniją (į Londoną "Kautros" autobusai šiuo metu važiuoja penkis kartus per savaitę).Daugiausia Kauno bendrovės autobusai rieda Lietuvos keliais. Vasarą „Kautra“ atnaujina maršrutus į Nidą ir Palangą.Pasak p. Pakuso, bendrovė vykdo ir užsakomuosius reisus, tačiau lietuviai turistinius maršrutus renkasi vis rečiau. Dažniau bendrovės nuomoja autobusus nuvykti į pasitarimus, konferencijas ir kt.

Toma Jonuškaitė
„Savaitgalio“ informacjia