Šioje svetainėje naudojami slapukai. Naudodamiesi svetaine sutinkate su slapukų naudojimu. Daugiau informacijos apie slapukus..

Supratau
+ Pasiūlyk restoraną
Restoranų naujienos

Greita, lengva, egzotiška (4)

2007-04-04
Paskelbk savo straipsnį

Kelionę po įdomiausius Europos sušių barus užbaigsime pažintimi su Rusijoje veikiančiu japonų virtuvės restoranu „Planeta Sushi“. Trumpai aptarsime ir japonų virtuvės maitinimo įmonių plėtrą už Atlanto. Tad susipažinkite – „Planeta Sushi“ ir „Nobu“. 

Rusijos gyventojai su sušiais susipažino prieš gerą dešimtmetį, kuomet buvo pradėti atidarinėti pirmieji pilno aptarnavimo japonų virtuvės restoranai. Paprastesnės sušius siūlančios įstaigos pradėjo populiarėti tik 1999 m., kuomet bene kartu atsidarė „Planeta Sushi“ (www.rosinter.ru) ir „Yakitoria“ (www.yakitoriya.ru), per penkerius metus virtę dideliais tinklais. Šiandien japonų patiekalai jau nėra delikatesas ir jų galima rasti ne tik didžiuosiuose Rusijos miestuose, bet ir mažesniuose miesteliuose. Be jau minėtų restoranų Rusijoje taip pat populiarūs „Gin-No-Taki“ (www.ginnotaki.ru), „Kido“ (www.kido.ru), „Eurasia“ (www.evrasia.spb.ru) ir kiti.

Rusijos rinkos lyderis, pirmaujantis tinklo įstaigų skaičiumi, yra „Planeta Sushi“ – tinklas, priklausantis kompanijai „Rosinter Restaurants“, esančiai korporacijos „Rostik Group Corporation“ dalimi. Šiuo metu tinklui priklauso daugiau nei 40 maitinimo įstaigų Rusijoje (Maskvoje, Sankt Peterburge, Jekaterinburge, Novosibirske ir kituose miestuose) bei užsienyje (Baltarusijoje, Kazachstane, Latvijoje bei Ukrainoje). Pirmoji „Planeta Sushi“ įstaiga duris pravėrė 1999 metų rugsėjį Maskvoje. Tinklo vyriausias virėjas – Šigeru Kasadžima. Visuose tinklo įstaigose pateikiamas vienodas valgiaraštis, atnaujinamas du kartus per metus. Jame lankytojai gali rasti daugiau nei 50 įvairių sušių rūšių bei daug kitų įvairių tradicinės japonų virtuvės patiekalų. Sušiai „Planeta Sushi“ gaminami tik iš pačių kokybiškiausių ir šviežiausių produktų, atvežamų iš Japonijos ir Prancūzijos. Prie patiekalų siūloma puiki žalioji arbata, tikras japoniškas alus, slyvų vynas ir sakė. Priklausomai nuo restorano, vidutinė vieno žmogaus sąskaita – 15-25 JAV doleriai.

Sušių barai visose Jungtinėse Amerikos Valstijose lankytojams siūlo šviežią ir labai įdomią skonių bei kvapų kombinaciją. Sušių barų tinklai JAV kol kas maži, tačiau auga. Patiekalų kainos juose nėra ypatingai didelės. Iš augančių JAV japonų restoranų ir sušių barų tinklų žymiausi yra „Monster Sushi“ (www.monstersushi.com), „Sushi Samba“ (www.sushisamba.com), „Sushi Zushi“ (www.sushizushi.com), „Ra Sushi“ (www.rasushi.com), „Nobu“ (www.myriadrestaurantgroup.com) ir kiti.

Niujorke esantis restoranas „Nobu“ – vizitinė restorano šefo Nobu Matsuhisa kortelė – buvo japonų virtuvės patiekalus siūlančių restoranų simboliu nuo pat atsidarymo pradžios 1994 metais. Restoranas priklauso restoranų rinkos specialistui Drew Nieporent priklausančiai kompanijai „Myriad Restaurant Group“, valdančiai labai skirtingus, tačiau unikalius restoranus („Tribeca Grill“, „Montrachet“, „Rubicon“). Kurdami modernią restorano „Nobu“ koncepciją, įmonės savininkas ir virtuvės meistras konsultavosi su aktoriumi Robert De Niro, prodiuseriu Meir Teper, įmonės partneriu Richard Notar. Pasinaudojęs patirtimi, įgyta Tokijo sušių baruose, gyvenant Peru, Argentinoje ir kitose pasaulio šalyse, virtuvės meistras Nobu Matsuhisa sukūrė naują japonų kulinarijos kryptį. Restorano interjerą kūręs architektas David Rockwell atvaizdavo Japonijos kraštovaizdžio grožį, naudodamas natūralias medžiagas, beržo medieną, medines grindis ir iš upės akmenų padarytą sieną.

Restoranas yra pelnęs tris žvaigždes iš „New York Times“ ir vieną Michelin žvaigždę. Dėl didelės sėkmės, 1998 metais duris pravėrė antrasis kompanijai priklausantis Niujorko japonų restoranas „Nobu Next Door“, kurio interjere David Rockwell atspindėjo Japonijos paplūdimio nuotaiką. O 2005 m. Niujorko užmiestyje atsidarė „Nobu Fifty Seven“. Vieną šio restoranų tinklo įstaigų kompanija dar 1997 metais atidarė ir Europoje, Londone. Tai buvo pirmoji kelionė į Europos maitinimo rinką tiek virtuvės meistrui, tiek kompanijai „Myriad Restaurant Group“. Londono „Nobu“ restorane siūlomas toks pat valgiaraštis, kaip ir kituose „Nobu“ restoranuose, o interjere dominuoja jaukus, tačiau modernus minimalizmas. Šis restoranas buvo pirmoji azijietiškos virtuvės įstaiga, pelniusi Michelin žvaigždę. 2005 metais Londono „Nobu“ buvo išrinktas populiariausiu miesto restoranu.

„Restoranų verslo“ informacija