Šioje svetainėje naudojami slapukai. Naudodamiesi svetaine sutinkate su slapukų naudojimu. Daugiau informacijos apie slapukus..

Supratau
+ Pasiūlyk restoraną
Restoranų naujienos

Didieji maisto ir gėrimų gamintojai Europos Sąjungoje pristato naują etikečių žymėjimo sistemą

2007-06-02
Paskelbk savo straipsnį

Bendrovės „Coca-Cola“, „Danone“ gupė, „Kraft Foods“, „Masterfoods“, „Nestlé“, „PepsiCo“, „Unilever“ ir „Kellogg‘s“ pristato naują, lengvai suprantamą etikečių žymėjimo sistemą, pagal kurią vartotojams bus pateikiama išsamesnė, suvienodinta informacija apie produktų sudėtį. Per 18 mėnesių šių kompanijų gaminami produktai visose ES rinkose pasirodys su naujosiomis etiketėmis. Pirmoji gamintoja, jau šių metų gegužės pabaigoje Baltijos šalyse lietuvių, latvių ir estų kalbomis pradedanti daugeliui savo produktų diegti naująją sistemą – „Coca-Cola“.

Pagal naująją sistemą etiketėse bus nurodomi siūlomi atskirų maistinių medžiagų ir energijos paros kiekiai (Guideline Daily Amounts arba GDA), kurie turėtų padėti vartotojams pasirinkti ir derinti įvairius produktus pagal subalansuotą individualią dietą. GDA kiekiai nurodo, kiek suaugusiam žmogui per dieną vidutiniškai galima suvartoti cukraus, riebalų, nesočiųjų riebalų rūgščių ir natrio (valgomosios druskos), esant 2000 kcal energijos poreikiui. Naujosiose etiketėse nurodyti šių medžiagų kiekiai parodo ne tik kiek kalorijų ir kiek maistinių medžiagų yra vienoje tam tikro produkto porcijoje*, bet ir kiek procentų siūlomo paros kiekio (GDA) sudaro kiekvienas iš nurodytų elementų.

Naujosiose etiketėse vartotojai iš karto galės rasti visą svarbiausią maistinę informaciją: priekinėje pakuotės dalyje bus nurodytas vienoje porcijoje* esantis kalorijų kiekis ir jo sudaroma GDA dalis. Smulkesnė informacija apie atskiras maistines medžiagas bus pateikiama galinėje pakuočių pusėje, greta šiuo metu pateikiamos informacijos, apskaičiuotos 100 g ar 100 ml produkto.

Naujoji etikečių žymėjimo sistema, nurodant GDA vertes, buvo sukurta Europos maisto ir gėrimų gamintojų konfederacijos (CIAA), kaip dalis šios organizacijos įsipareigojimo vykdyti ES Dietos, fizinio aktyvumo ir sveikatos platformą, sudarytą komisaro Kiprianu (Kyprianou). Ši iniciatyva gimė stengiantis patenkinti net keleto Europoje atliktų apklausų patvirtintą vartotojų pageidavimą gauti aiškesnę, patikimesnę, objektyvesnę ir palyginamą mitybinę informaciją apie produkto maistingumą.

„Teikdami šią informaciją, norime padėti vartotojams geriau suprasti, kokių ir kiek maistinių medžiagų yra mūsų gaminamuose produktuose. Vartotojai privalo turėti visas galimybes subalansuoti dietą, atsižvelgdami į savo individualius maistinių medžiagų ir energijos poreikius, skonį ir maitinimosi įpročius. Ant pakuočių pateikiama informacija apie produkto maistingumą turi būti paprasta, lengvai suprantama ir pasitarnauti kaip praktiška instrukcija, planuojant pirkinius. Manome, kad vienai porcijai apskaičiuota informacija apie maistinių medžiagų kiekį gramais, energijos kiekį kalorijomis bei siūlomo paros kiekio dalį procentais yra labai naudinga vartotojams“, – sakė „Coca-Cola“ Baltijos šalių regiono vadovas Mariušas Kiepas (Mariusz Kiepas).

M. Kiepas neslėpė pasididžiavimo, kad kompanija „Coca-Cola“ tapo viena pirmųjų gamintojų, pritaikiusių naująją sistemą  Baltijos šalyse, ir išreiškė viltį, kad šiai iniciatyvai neliks abejingi ir kiti maisto bei gėrimų gamintojai.

Paramą šiai gamintojų iniciatyvai išreiškė ir Nacionalinė dietetikos federacija. „Sveikiname bendrovę „Coca-Cola“, kuri viena pirmųjų Lietuvos rinkoje pristato CIAA projektą. Stengsimės skatinti ir vietinius gamintojus prisidėti, plėtojant šią vartotojams naudingą tarptautinių kompanijų iniciatyvą“, – sakė federacijos prezidentė doc. med. dr. Laisvūnė Petkevičienė, išreiškusi viltį, kad naujoji etikečių žymėjimo sistema paskatins vartotojus skirti daugiau dėmesio savirūpai ir savišvietai maitinimosi srityje.

Vienos garsiausių Lietuvos maitinimosi specialisčių teigimu, naujasis etikečių žymėjimas padės vartotojams geriau suprasti jose pateikiamą informaciją apie produkto maistingumą. „Neabejojame, kad ši iniciatyva prisidės prie šiandien itin svarbaus vartotojų švietimo. Įvairios apklausos rodo, kad visuomenėje kreipiama per mažai dėmesio į informaciją apie produktų maistinę ir energinę vertę, kitaip tariant, dažnai tiesiog nežinome, ką ir kiek valgome. Daugeliui informacija ant etikečių atrodo pernelyg sudėtinga. Lietuvos vartotojams išties labai stinga žinių ir apie subalansuotą maitinimąsi, ir apie teisingą gyvenseną. Vos ne kas savaitę pastebiu straipsnių šiomis temomis, tačiau vartotojų išprusimas nėra pakankamas, o dietos sąvoka daug kam vis dar siejasi su vandenyje virtų ryžių koše“, – aiškino L. Petkevičienė.

VRP | Hill & Knowlton informacija