Beveik pusė Lietuvos gyventojų pripažįsta ekologišką gyvenimo būdą noriai pirkdami ekologiškas prekes. Daugiausia lietuviai nuperka ekologiškų maisto produktų ir gėrimų, o dažniausia šių ekologiškų prekių įsigijimo vieta - turgus. Tai parodė specialus rinkos tyrimų kompanijos „TNS LT" Lietuvoje atliktas vartotojų tyrimas „TNS Atlas"".
„TNS LT" tyrimo duomenimis 46 proc. 15-74 m. Lietuvos gyventojų teigia perkantys ekologiškas prekes. Lietuvoje ekologiškų prekių pirkėjai yra labiau moterys - 48 proc. Pagrindiniai pirkėjai - 30-49 m. amžiaus didmiesčių gyventojai. Ekologiškas prekes dažniau perka šeimos ar vaikų turintys asmenys - 55 proc. Tik kas trečias vyresnis nei 50 m. gyventojas įsigyja ekologiškų prekių.
Daugiausia lietuviai renkasi ekologiškus maisto produktus ir gėrimus - taip tvirtino 41 proc. apklaustųjų. Kas penktas šalies gyventojas perka tokias ekologiškas asmens higienos priemones, kaip prausimosi, odos priežiūros priemones, sauskelnes, įklotus ir pan., 17 proc. - ekologišką buitinę chemiją. Tik kas dešimtas lietuvis įsigyja ekologiškų rūbų ir avalynės.
Dažniausiai ekologiški maisto produktai ir gėrimai perkami turguje ir specializuotose parduotuvėse. Vis dėlto, kas antras lietuvis ekologiškus maisto produktus ir gėrimus dažniausiai renkasi turguje, o ne specializuotose parduotuvėse. Pastarosiose perka kas trečias ekologiško maisto mėgėjas, panašiai kaip ir prekybos centruose, kuriuose ekologiškas prekes įsigija 32 proc. gyventojų.
Turguje rečiausiai perkama buitinė chemija ir asmens higienos priemonės. Šias ekologiškas prekes Lietuvos gyventojai perka specializuotose parduotuvėse ir prekybos centruose: buitinę chemiją - atitinkamai 27 proc. ir 18 proc., asmens higienos prekes - atitinkamai 30 proc. ir 17 proc. lietuvių. Rečiausiai mūsų šalies gyventojai ekologiškų prekių perka internete ir užsako iš katalogų.
„Mūsų tyrimas parodė, kad šiandien lietuviai nėra abejingi taip vadinamai „eko" madai - beveik kas antras lietuvis įsigyja ekologiškų prekių. Tačiau kol kas mūsų šalies gyventojai daugiausia dėmesio skiria ekologiškai mitybai", - teigė kompanijos „TNS LT" Media departamento projektų vadovė Justina Tauginienė. „TNS Atlas" tyrimas atliktas 2011 m. pirmąjį pusmetį. Jame dalyvavo 1 819 Lietuvos gyventojų nuo 15 iki 74 m. amžiaus. „TNS Atlas" tikslas - nustatyti tikslines produktų vartotojų grupes, surinkti informaciją apie žmonių pirkimo ir vartojimo įpročius.
TNS LT informacija
MENIU LT nuotrauka
2011 08 24