Šioje svetainėje naudojami slapukai. Naudodamiesi svetaine sutinkate su slapukų naudojimu. Daugiau informacijos apie slapukus..

Supratau
+ Pasiūlyk restoraną
Restoranų naujienos

„Cognac boutique“ – konjakai, degustacijos, gurmaniškos kelionės

2006-08-29
Paskelbk savo straipsnį

Sakoma, kad konjako prasmę supranta visi – net eskimai. Trumpai apibrėžiant, – tai baltųjų vynuogių gėrimas, pagamintas iš tam tikrame Prancūzijos regione užaugintų vynuogių spirito. Tame pačiame regione gaminamos sultys, vyksta fermentacija, gaunamas vynas. Jis distiliuojamas, laikomas ir brandinamas ąžuolo statinėse, išpilstomas į butelius. Tiesa, pirmieji apie spirito gamybą dar senovės laikais prakalbo arabai, kuomet skystis buvo naudojamas medicinos tikslais. Distiliavimo aparatą 12-13 amžiuje išrado olandai, o pirmieji konjako namai įkurti 1643 metais.

Lietuvaičiams šis gėrimas nėra naujiena. Dar iki 1900 metų Lietuvos pirkliai Prancūzijoje pirkdavo ir į Vilnių veždavosi konjaką. Daugelis prisimena ir SSSR laikotarpį po 1959 m., kai prancūziškas konjakas pasirodė Lietuvos rinkoje.

Šiandien nebereikia keliauti į tolimus Prancūzijos regionus, gero ir laiko patikrinto konjako galima įsigyti čia pat Vilniuje – „Cognac boutique“ parduotuvėje. Juozas Kabašinskas pasakojo, kad tai nėra paprasta parduotuvė, kurioje galima įsigyti ekskliuzyvinio ar kuklesnio konjako butelį. Juozas Kabašinskas pasakojo, kaip netikėtai atsidūrė gėrimų karaliaus versle, o šiandien atranda vis naujų idėjų, minčių, planų, kaip supažindinti lietuvaičius ir šalies svečius su konjaku.

Nuo kelionės savo malonumui iki verslo
Kodėl ir kaip kilo tokia mintis? J. Kabašinskas turėjo savo, kaip finansinio konsultanto, verslą, o apie konjako verslą nė negalvojo. Domėjosi ir kolekcionavo šį gėrimą. Jam knietėjo sužinoti kuo daugiau apie jį, nes, kaip žinia, tai gėrimų karalius. 2003 metais nuvykęs į Prancūziją ir ten pabuvojęs liko sužavėtas. Labai patiko. Daugeliu aspektų buvo nustebintas: pamatė kaip auginamos ir kokios veislės vynuogės, kaip jos nurenkamos, kaip vyksta konjako gamybos procesas: fermentacija, distiliacija, laikymas, brandinimas, maišymas bei išpilstymas į butelius, žodžiu, visas gėrimo gyvenimas nuo pradžios iki galo. Po šio vizito nusprendė, kad tai tikrai ne paskutinis kartas, kuomet lankosi konjako gimtinėje.

Tai nebuvo verslo kelionės planavimas, važiavo savo malonumui, smalsumui patenkinti, sužinoti kuo daugiau apie gėrimą, gamintojus. J. Kabašinską tiesiog kažkas traukė į tuos kraštus ir po vieno vizito sekė antras, po antrojo – trečias ir taip visa eilė naujų, vis įdomesnių vizitų aplankant naujus konjako namus, atrandant esminius skirtumus, kodėl ir kuo skiriasi vienų ar kitų namų konjakas.

Po pirmųjų vizitų užsimezgė glaudūs, draugiški santykiai su konjako namais. Kadangi pats buvo suinteresuotas sužinoti kaip įmanoma daugiau, gautomis žiniomis ir įspūdžiais iš Prancūzijos norėjo pasidalinti su lietuvaičiais. Pradžia buvo kartu su Lietuvos televizija: sukurtos 7 laidos apie konjako miesto įžymybes, gėrimo gamybą, jo istoriją, tradicijas bei vartojimo kultūrą. Kaip tik tuo metu konjako gamintojai paprašė Juozo būti atstovu savoje šalyje. Reikėjo rasti partnerius, kurie galėtų įvežti konjaką, jį pardavinėti. Viskas įvyko savaime ir netikėtai. Po to kilo mintis ekskliuzyvinius konjakus surinkti ir parodyti vienoje viešoje prekybos vietoje. Taip buvo atidaryta konjako parduotuvė (2005 m.), kuri tapo visos šeimos verslu. Žinoma, prieš atidarant parduotuvę jis rinko išties daug informacijos. Tiesa, lyginant pagal Europą, „Cognac boutique“ parduotuvė patenka į miestų penketuką, kuriuose yra specializuotos konjako parduotuvės (Londonas, Maskva, Cognac miestas, Antverpenas ir Vilnius), o vėliau parduotuvė buvo atidaryta ir Rygoje.

,,Cognac boutique“ parduotuvėje – stebinanti skirtingų konjako rūšių gausa
Nors parduotuvė veikia tik vienerius metus, tačiau pirkėjų tikrai pakanka. Vieni ateina apsižvalgyti, kiti – susipažinti, daugiau sužinoti, pasikonsultuoti. Neretai pasitaiko, kad žmonės ateina manydami, jog čia yra labai brangu, tačiau išvydę linkstančias lentynas nuo nebrangių skirtingų konjako namų, skirtingų derlių bei įvairiausioms progoms tinkančių gėrimų, nuomonę pakeičia.

„Cognac boutique“ išskirtinumas – pristatant tam tikrus konjako namus siūlomi visi, nuo „jauniausio“ iki ekskliuzyvinio, tų namų konjakai. Pirkėjams norima parodyti, kad čia ras visko, visą gamą skirtingų namų bei skirtingo išlaikymo konjako. J. Kabašinskas buvo nekuklus ir su džiaugsmu pasakojo, jog pasaulyje nėra tokios parduotuvės, kurioje būtų surinkta tokia gausybė konjakų, pristatyta tiek skirtingų konjako namų su visa jų gaminama gėrimo gama. Net patys prancūzai konsultuojasi ir klausia, iš kur ir kaip „Cognac boutique“ savininkas surenka tiek skirtingų ir kartais net labai retai kur sutinkamų konjako rūšių. Pats J. Kabašinskas yra aplankęs 109 konjako gamintojų. Pasikeitimai parduotuvėje vyksta pastoviai, kas mėnesį.

Konjako „švietimas“ restoranuose
Įvežus pirmuosius konjakus (2004 m.), svarbiausia užduotis buvo pristatyti juos restoranams. Pradėtos organizuoti degustacijos. Reikėjo apmokyti personalą, pasakoti ir suteikti kuo daugiau informacijos apie šį gėrimą. Nemažai vakarų buvo surengta su konjako namų savininkais. Jie patys buvo suinteresuoti plėsti gėrimų karaliaus „švietimą“. Tai buvo didžiulis jų indėlis: atvažiuoti į Lietuvą ir pravesti degustacijas. Buvo susidariusi klaidinga nuomonė, išties J. Kabašinskas negalvojo, jog yra tiek daug suprantančių, žinančių apie konjaką, konjako namus, kokybės vertinimą. Ir tai ne tik restoranų savininkai. Atrado bendraminčių, kurie turi daug informacijos, puikiai pažįsta šį gėrimą. Geriausia reklama – iš lūpų į lūpas.

Konjako degustacijos vakarėlių metu – įdomu, naudinga, efektyvu
Šiandien Juozas Kabašinskas degustacijas gali pravesti ne tik restoranų savininkams, jų personalui ar gurmanams. Tai gali būti puiki, viena iš sudedamųjų įmonės ar asmeninio vakarėlio dalių. Juos kviečia švenčių ar specialių progų metu, prašo, kad papasakotų konjako tradicijas, istoriją, gėrimo taisykles, vartojimo kultūrą. Degustacijų metu aiškinama, kuo skiriasi „jaunas“ konjakas nuo „senesnio“, kaip reikia laikyti taures, kokią informaciją galima gauti iš etiketės ir į ką svarbu atkreipti dėmesį. Susirinkusieji šventės dalyviai gauna konjako abėcėlės pradmenis.

Kiekvieną kartą degustacijos vyksta skirtingai. Parenkamas asortimentas, atsižvelgiant į biudžetą, derinama, kaip vyks degustacija, ką norima akcentuoti. Degustacijos trukmė daugiau priklauso nuo laiko biudžeto: trumpiausia – 40 min, ilgiausia (privačiuose vakarėliuose) gali tęstis vos ne iki paryčių, tai jau susitarimo reikalas. Paruošiami keli siūlomi variantai ir žmonės išsirenka. Degustacijas J. Kabašinskas veda atskirai, o kartais drauge su sūnumi Einoru arba Einoras jas praveda savarankiškai. Per vienerius metus jie surengė apie 180 degustacijų. Tai išties milžiniškas darbas. Tačiau tai įdomu, naudinga ir efektyvu tiek jiems, tiek svečiams, tiek visiems konjako vartotojams.

Konjako fanams – gurmaniškos kelionės
Konjako fanai (tie, kuriems nepakanka informacijos, nori sužinoti dar daugiau), siūlomos gurmaniškos kelionės. Tai ekskliuzyvinės kelionės, reikalaujančios nemažai laiko. Viskas turi būti suplanuota ir suderinta. Kelionės trukmė – ne mažiau nei 7 dienos, optimaliausias keliaujančiųjų skaičius – 6-8 žmonės. Keliautojai vežami į atitinkamus Prancūzijos regionus bei konjako gimtinę, aplankant skirtingų produktų gamintojus.

Raminta Skripkaitė
Žurnalo „ VERSLO renginiai ir pramogos“ informacija ir nuotr.