48,5 proc. Lietuvos gyventojų pritaria visiškam alkoholio reklamos draudimui nuo 2012 metų
Tai paaiškėjo tyrimų bendrovei RAIT atlikus Lietuvos gyventojų apklausą. Apklausa atlikta š.m. balandžio 8 - 17 dienomis, apklausta 946 18 – 74 m. nuolatinių Lietuvos gyventojų.
Apklausos metu Lietuvos gyventojų buvo klausiama "Ar Jūs pritariate, ar nepritariate visiškam alkoholio reklamos uždraudimui nuo 2012 metų?". Beveik pusė (48,5 proc.) Lietuvos gyventojų pritaria visiškam alkoholio reklamos uždraudimui. 43,3 proc. nepritaria, 8,2 proc. šiuo klausimu neturi nuomonės.
Tyrimas parodė, kad reklamos draudimui daugiau pritaria moterys nei vyrai (atitinkamai 55,3 proc. ir 40,8 proc.).
Gyventojų taip pat buvo klausiama, kur jie dažniausiai pastebi informaciją apie alkoholinius gėrimus ir jų prekinius ženklus. Apklausiamieji galėjo pasirinkti kelis atsakymų variantus. Daugiausiai (54,8 proc.) Lietuvos gyventojai informaciją pastebi per televiziją įvairių laidų, reklamos metu. Nemaža dalis gyventojų teigia, informaciją pastebintys spaudoje – laikraščiuose, žurnaluose (34,2 proc.), kavinėse, baruose (31,2 proc.), prekybos centrų informaciniuose leidiniuose, bukletuose (31,2 proc.), lauko kavinėse ant skėčių (30,4 proc.), lauko reklamos stenduose, ekranuose (25,7 proc.), internete (25,0 proc.). Nemaža dalis apklaustųjų teigė, kad jie dažniausiai informaciją apie alkoholinius gėrimus pastebi vienoje ar kitoje vietoje prekybos centruose: prekybos centruose – prie alkoholinių gėrimų lentynų (43,5 proc.), prekybos centruose – ant šaldytuvų (19,7 proc.), prekybos centruose – ant specialių stovų, lentynų, esančių atskirai nuo įprastų lentynų (15,8 proc.), prekybos centruose – prie kasų (15,7 proc.), prekybos centruose – ant vežimėlių, krepšelių (7,3 proc.).
"Lietuvoje nuo 2012 metų sausio 1 d. turintį įsigalioti alkoholio reklamos draudimą visuomenės informavimo priemonėse bei išorinėje reklamoje suaugę Lietuvos gyventojai vertina nevienareikšmiškai. Nuomonė šiuo klausimu pasiskirstė beveik po lygiai, šiek tiek daugiau yra draudimo šalininkų. Nors alkoholio reklama televizijoje jau dabar yra apribota ir rodoma tik naktį, daugiau nei pusė apklaustųjų vis dar teigia, kad daugiausiai informacijos apie alkoholinius gėrimus gauna iš televizijos", – apklausos duomenis komentuoja RAIT valdybos pirmininkė Inga Nausėdienė.
RAIT rinkos ir viešosios nuomonės tyrimų kompanija Lietuvoje veikia nuo 2002 metų, kartu su kitomis tyrimų kompanijomis 2005 m. įkūrė Vidurio ir Rytų Europos rinkos tyrimų kompanijų grupę "Factum Group". Tris Baltijos šalis, Čekiją, Lenkiją, Vokietiją, Ukrainą, Slovakiją, Vengriją aprėpiantis tinklas siūlo platų tyrimų spektrą bei patentuotas kiekybinių ir kokybinių tyrimų metodikas. Plačiau apie RAIT tyrimų paketą www.rait.lt. Įmonės valdybos pirmininkė Inga Nausėdienė yra tarptautinės organizacijos ICC/E.S.O.M.A.R. narė, todėl visi rinkos tyrimai atliekami pagal ICC/E.S.O.M.A.R. Tarptautinio rinkos ir socialinių tyrimų praktikos kodekso reikalavimus. RAIT yra Pasaulinės slapto pirkimo asociacijos narė. Nuo šių metų RAIT tapo vienos didžiausių rinkos ir viešosios nuomonės tyrimų asociacijos WIN/Gallup International asocijuota nare.
MENIU.LT informacija
Nuotrauka: inmagine.com
2011 05 25