Šioje svetainėje naudojami slapukai. Naudodamiesi svetaine sutinkate su slapukų naudojimu. Daugiau informacijos apie slapukus..

Supratau
+ Pasiūlyk restoraną
Restoranų naujienos

2004 metų vartotojų skundų analizė (VMVT)

2005-01-19
Paskelbk savo straipsnį

Daugiausia vartotojų pranešimų dėl nekokybiškų maisto produktų bei viešojo maitinimo įmonių teikiamų paslaugų visoje Lietuvoje užregistruojama visą parą veikiančia nemokama telefono linija 8~800 404 03. Praėjusiais metais Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba užregistravo 1972 vartotojų skundus, iš jų 791 (40 %) pasitvirtino. Tai mažiau nei 2003 metais (buvo gauti 2004 skundai), tačiau skundų pagrįstumas išliko toks pat, t.y. 40 %.

Didžioji dalis vartotojų skundų 2004 metais, kaip ir 2003 metais gauta iš didžiųjų miestų: Vilniaus mieste – 618 ir Kauno mieste – 263, Šiaulių mieste – 225 (praėjusiais metais – Panevėžys). Mažiausiai skundų užregistruojama Marijampolės, Telšių, Tauragės apskrityse – per praėjusius metus buvo gauti 27, 53, 56 vartotojų skundai.

Anoniminių pranešimų 2004 metais gauta taip pat mažiau, nei 2003 metais – 460 (23 % nuo bendro skundų skaičiaus), iš jų 207 (45 %) pasitvirtino. 2003 metais užregistruoti 557 anoniminiai vartotojų skundai. Tiek 2004 metais, tiek ir 2003 metais, daugiausiai anonimų į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą kreipėsi iš Vilniaus bei Kauno miestų – tik 2003 metais pirmavo Kauno miestas, tuo tarpu 2004 metais - Vilnius.

Nagrinėjant vartotojų skundus pagal produktų grupes, galima pažymėti, kad praėjusiais metais pasitvirtino daugiausiai pranešimų dėl nekokybiškų viešojo maitinimo patiekalų - 116 pagrįstų atvejų, dėl mėsos gaminių – 112 pasitvirtinusių atvejų, dėl žuvies gaminių - 92. Tuo tarpu 2003 metais, daugiausiai skundų buvo gaunama dėl mėsos, mėsos gaminių. Mažiausiai pranešimų praėjusiais metais gauta dėl aliejaus ir jo produktų, vandens ir kitų gėrimų, dėl alkoholinių gėrimų, kiaušinių ir jų produktų.

2004 metais užregistruoti 146 vartotojų skundai dėl importuotos produkcijos, iš jų 53 (36 %) pasitvirtino - daugiausiai dėl vaisių ir daržovių, žuvies ir žuvies gaminių, pieno ir pieno produktų; mažiau dėl alkoholinių gėrimų, aliejaus ir jo produktų, vandens ir kitų gėrimų.  

Kiekvienais metais vartotojai labiausiai nepatenkinti maisto produktų kokybe: skundai dėl kokybės 2004 metais sudaro 37 % visų pagrįstų atvejų, 2003 m. – 39 %. Pagrįsti vartotojų skundai dėl maisto produktų su pasibaigusiais tinkamumo vartoti terminais: 19 % pagal pagrįstus atvejus (2003 m. – 17 %), 16 % sudaro pagrįsti atvejai dėl higienos pažeidimų maisto tvarkymo įmonėse. Svarbu pažymėti, kad vartotojai pastebi ir informuoja Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą apie produkcijos ženklinimo pažeidimus – 2004 metais pagrįsti atvejai sudaro 8 % (2003 - 5 %), taip pat apie netinkamas maisto produktų laikymo sąlygas – 4 % (2003 metais 7 %).

Kelių metų tendencija rodo, kad daugiausia vartotojų skundų gaunama dėl prekybos įmonių – 2004 metais pasitvirtino 549 atvejai, viešojo maitinimo įmonių – pagrįstas 181 atvejis, ir gamybos įmonių – 61 atvejis.

Išnagrinėjusi vartotojų skundus, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba už nustatytus pažeidimus maisto tvarkymo įmonėms praėjusiais metais taikė 1066 poveikio priemones. Iš jų 309 ribojimo priemones: uždraustas produkto teikimas į rinką (169 atvejai), reikalauta produktą pašalinti iš rinkos (111 atvejų), sustabdytas produkto teikimas į rinką (28 atvejai), uždraustas nesaugaus produkto teikimas į rinką (1 atvejis). Laikinai sustabdyta 86 įmonių veikla (2003 m. – 114) ir uždrausta 6 įmonių veikla (2003 m. - 22). Maisto tvarkymo įmonėms taikyta 590 administracinių nuobaudų, iš jų 93 įspėjimai ir 497 piniginės baudos už 61030 litų (2003 m. – už 66310 lt.).

Skaičiai rodo, kad praėjusiais metais skundų užregistruota mažiau nei 2003 metais, tad ir pažeidimų įmonėse nustatyta mažiau bei taikyta mažiau sankcijų.

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos informacija