Šioje svetainėje naudojami slapukai. Naudodamiesi svetaine sutinkate su slapukų naudojimu. Daugiau informacijos apie slapukus..

Supratau
+ Pasiūlyk restoraną
Restoranų naujienos

10 000 litų už Krymo pietų patogumus ir skrandžio negalavimus

2005-09-30
Paskelbk savo straipsnį

Rinkdamiesi firmų siūlomus atostogų kelialapius ir mokėdami už juos penkiaženkles sumas poilsiautojai turi būti itin apdairūs. Savo troškimus ir kelionės organizatorių pažadus būtina įforminti turizmo paslaugų teikimo sutartyje. Be jos, atostogoms nenusisekus, atjautos ir atlyginimo iš kelialapių pardavėjų tikėtis neverta.

Žongliruoja pavadinimais
Praėjusio rugpjūčio atostogomis Kryme nusivylusi vilniečių Marijos Anos ir Česlavo Semakų šeima sulaukti kokio nors realaus atlyginimo iš keliones organizuojančios firmos „Imtela“ nebesitiki.

Trijų savaičių kelialapis į Krymo kurortą Eupatoriją sutuoktiniams ir jų penkerių metų vaikaičiui
kainavo 10 310 Lt. Atrodo, už tokią sumą vilniečiai turėjo atostogauti karališkai. Anaiptol.

Balandį užsakydami kelionę sutuoktiniai „Imtelos“ prašė kelialapio į pensioną ar sanatoriją arčiau jūros, miesto pakraštyje, arba centre esančiame pensione „Planeta“, kuriame ilsėjosi ir
gydėsi pernai. Anot M.A.Semak, kelionės organizatoriai aiškino, kad „Planetoje“ apsistoti būtų buvę pernelyg brangu, ir pasiūlė rinktis pigesnį pensioną „Udarnik“.

„ki kelionės mums visąlaik buvo siūlomas „Udarnik“, o paskutinę savaitę mokant visą sumą už kelialapį sutartyje atsirado pavadinimas „Južnyj komfort“. Prisipažinsiu, tąsyk sutarties neskaičiau, - žmogumi juk reikia tikėti... Naują pavadinimą išvydau tik namie", - prisimena M.A.Semak.

Dėl šių pakeitimų sutuoktiniai sunerimo prisiminę, kad šiame viešbutyje „Imtela“ juos turėjo apgyvendinti ir pernai. Tąsyk prieš pat kelionę taip pat būta permainų dėl nakvynės vietos.
Vilniečių poros žodžiais, pernai prieš išskrendant į Krymą buvo paaiškinta, esą „Južnyj komfort“ turi problemų dėl kanalizacijos, todėl „Imtela“ poilsiautojams skubiai užsakė numerius pensione „Planeta“.

Nors „Imtelos“ interneto svetainėje daugelis nakvynės vietų Eupatorijoje aprašomos plačiau ir iliustruojamos nuotraukomis, informuojant apie „Južnyj komfort“ apsiribota tik patogumų numeriuose sąrašu ir kelialapio apsistojant jame kainynu. Ne ką daugiau žinių apie šį pietų patogumus siūlantį neaiškios kategorijos viešbutį galima rasti ir internete. Ukrainos tinklalapiai skelbia, kad tokio pavadinimo mini viešbutis veikia Eupatorijos  sanatorijos „Pobeda“ trečiame aukšte. Jame yra 7 liukso ir pusiau liukso kambariai, kurių kaina parai - nuo 15 iki 35 JAV dolerių (42-98 Lt).

Naktys drebančiose lovose
M.A.Semak prisimena, kad kelionę pardavusi „Imtelos“ komercijos direktorė Irina Miščenko žadėjo į kelialapio kainą įskaičiuotas gydymo paslaugas. Tačiau kelionės sutartyje tokie pažadai nebuvo užfiksuoti. „Pasakytų žodžių neprisiųsi“, - dėl patiklumo ir neapdairumo pasirašant sutartį apgailestauja ponia Marija Ana. Eupatorijoje reikalingų gydymo procedūrų ji ieškojo pati ir už jas mokėjo papildomai.

Dėl viešbučio patogumų Semakai pretenzijų neturi. „Su vyru ir vaikaičiu gyvenome dviejų kambarių numeryje. Nakvynei mums galėjo pasiūlyti ir kuklesnę vietą, būtų pakakę ir vieno
kambario, o likę pinigai galėjo būti skirti procedūroms“, - tikina vilnietė.

Lietuvoje daug dirbantys ir ramiai pailsėti Kryme suplanavę sutuoktiniai prašė atostogų tylioje vietoje, bet pateko į viešbutį miesto centre.

„Nuo devintos valandos vakaro lauke, baruose, imdavo groti muzika. Guli, o lova nuo garso dreba. Dar vėliau gatvėje pradėdavo važinėti motociklai“, - naktinį poilsio įgarsinimą prisimena ponas Česlavas.

Tačiau šie nesklandumai buvo menkniekis, palyginti su vilniečiams tekusiomis maitinimo paslaugomis. Kaip nurodoma kelionės sutartyje, dviejų suaugusių maitinimui triskart per dieną
buvo skirta po 412 Lt. Tokia pati suma kelionės organizatorių nurodyta ir vilniečių 5 metų vaikaičiui maitintis.

Valgyti poilsiautojams iš Lietuvos tekdavo eiti į gretimame pastate esančią kavinę. Per porą dienų Semakai įsitikino, kad jiems siūlomas maistas - itin prastos kokybės. „Iš pradžių per pusryčius gaudavome dešros ir sūrio, pyragėlių su varške, uogiene. Po poros dienų šie patiekalai dingo. Negaudavome šviežių daržovių, kepsnį - vos kartą per tris savaites. Višta - vos įkandama, tokia pat troškinių kiauliena. Kryme spaudžiamas puikus aliejus, bet patiektos mišrainės būdavo sumaišytas su majonezu, turinčiu nemalonų skonį“, - trims savaitėms tekusį racioną, už kurį buvo iš anksto sumokėta, prisimena M.A.Semak.

Jos žodžiais, „Imtela“ vilniečių vaikaičiui buvo pažadėjusi specialų vaikišką meniu. Tačiau savo patiekalus penkiametis gaudavo tik tada, kai valgis būdavo išdalijamas suaugusiems. Praalkusiam vaikui buvo siūloma su vandeniu virtos manų košės, aitriaisiais pipirais pagardintų
kiaušinienių...

„Nei mes, nei vaikaitis nesame išrankūs, tačiau šis maistas buvo nevalgomas“, - tikina sutuoktiniai.

Nekokybiškas valgis poilsiautojams apkartino likusį atostogų laiką. Ponui Česlavui nuo kavinės patiekalų jau pirmąją savaitę sustreikavo skrandis. Jam ir mažyliui teko maistą pirkti vietos parduotuvėse. Tad vilniečiai per tris savaites turėjo dar apie 800 Lt nenumatytų išlaidų.

„Iš pradžių norėjome susikrauti daiktus ir grįžti namo, bet už lėktuvo bilietus po trijų savaičių jau buvome sumokėję“, - apmaudo neslėpė M.A.Semak.

Į tą pačią upę - tik be tarpininkų
Dėl sveikatos sutrikimų ir blogo maisto sutuoktiniai mėgino kreiptis į viešbučio vadovus. Į vilniečių nusiskundimus buvo sureaguota tik patarimu viešbutyje negerti vandens iš čiaupo. „Tačiau Kryme, kaip ir namie, gėrėme tik mineralinį vandenį“, - viešbučio savininko abejingumu tūkstančius sumokėjusiesiems negali atsistebėti M.A.Semak.

Apie nesklandumus Kryme „Imtelai“ vilniečiai negalėjo pranešti, nes nebuvo įsigiję pokalbių mobiliuoju ryšiu užsienyje paslaugos. Kelionių organizatorių atstovė Eupatorijoje juos aplankė vos porą kartų. Vilniečiams ruošiantis išvykti, ji patarė kitąsyk į kurortus Kryme važiuoti ne per firmą Lietuvoje, o kreiptis į ją tiesiogiai, esą taip bus pigiau ir patikimiau.

Praėjus kelioms dienoms po sugrįžimo į Lietuvą M.A.Semak apsilankė „Imteloje“ ir prašė grąžinti pinigus už nevykusias maitinimo paslaugas. Vilnietė pasakojo, kad šįsyk ją pribloškė atsainus ir nepagarbus I.Miščenko elgesys, nors prieš parduodama kelialapį ši moteris buvo itin mandagi.

„Ponai ne pirmąsyk buvo Kryme ir turėjo žinoti, kad ten aptarnavimas - ne kaip Turkijoje“, - „Laisvalaikio“ korespondentei konfliktą komentavo „Imtelos“ komercijos direktorė.

„Sutartyje parašyta, kaip ir kada galima kreiptis į firmą. Poniai Semak pasakiau, kad labai
apgailestauju, ir viskas, ką galiu padaryti, - per kitą kelionių sezoną parduoti kelialapį su labai didele nuolaida. Jei jie išsirinks ne mūsų firmos produktą, atiduosiu savo komisinius (kelionę parduodančios firmos antkainis - aut. past.), jei mūsų, - važiuos už savikainą“, - pažadėjo
I.Miščenko.

Tačiau vilniečių Semakų pora dar kartą „Imtelai“ patikėti atostogų neketina. „Jei į Krymą važiuosime darsyk, tai darysime tik savais keliais, netarpininkaujant firmoms“, - sako ponia M.A.Semak.

O aštuonerius metus Vilniuje veikianti kelionių firma interneto svetainėje tebeagituoja: „Imtela“ kviečia Jūs pailsėti viename iš populiariausių Juodosios jūros kurortų - Kryme. Tai puikias atostogas už patrauklią kainą" (kalba ir geografinės nuorodos netaisyti - aut. past.).

Vilniečiai į puikiai įrengtą pensioną „Planeta“, kuriame ilsėjosi pernai, šiemet nepateko

Marija Ana ir Česlavas Semakai atostogų Kryme lietuviškoms firmoms organizuoti nebepatikės

Ramunė Žukauskienė
„Laisvalaikio“ informacija
Asmeninio albumo nuotr.