Šis renginys vyksta pagal tarptautinius reikalavimus: gėrimai degustuojami aklai, pirmiausia vyksta pusfinalis, o aukščiausius įvertinimus gavę vynai patenka į finalą, kur jie dar kartą degustuojami ir vertinami. Tradiciškai Vyno čempionate su savo produktais dalyvauja svarbiausi importuotojai: „Bennet distributors“, „Mineraliniai vandenys“, „Vyno klubas“, „Sanitex“, „Eugesta“, „Baltic Wine&Spirits”, “Liviko”, “Mediato” ir kiti.
Pirmą kartą šiais metais vertinimo komisijoje yra dvylika narių. „Anksčiau apsiribodavome septyniais, tačiau kuo daugiau nuomonių, tuo didesnė tikimybė sužinoti objektyvesnę nuomonę. Dar prieš porą trejetą metų buvo sunku rasti žmonių, kurie turi pakankamai žinių vertinti vyną. Kviesdavome importuotųjų atstovus, žurnalistus, rašančius gastronominėmis temomis bei vykstančius į užsienio parodas, degustacijas. Pagaliau į čempionatą kviečiame Someljė mokyklos mokinius. Džiugu, kad po truputį auginamės nepriklausomų gėrimų žinovų“,- pastebėjo Someljė asociacijos prezidentas Arūnas Starkus.
Pagal čempionato nuostatus kiekvienas importuotojas gali pristatyti po 25 vynus. Jie rungiasi atskirose raudonojo, baltojo, natūraliai saldaus, pastiprinto, putojančio, rožinio vyno kategorijose. „Šiemet turime naujieną. Bus renkamas geriausias Naujojo pasaulio „Pinot Noir“ ir Senojo pasaulio „Sauvignon Blanc“. Tai – labai subtilūs vynai, kuriems, deja, rungtis su uogiškais, alkoholiškais vynais iš Naujojo pasaulio yra sunku. Norime, kad tarp geriausiųjų atsirastų ir subtilių vynų. Tikime, kad kitais metais rinksime, pavyzdžiui, aukščiausio titulo vertą rislingą ar pusiau sausąjį vyną. Pirmą kartą atskiras prizas bus suteiktas putojančiam vynui (prosecco, cava, cremant) , bet ne šampanui. Pastarasis rungsis tik savo kategorijoje. Per septynis metus šampanas į finalą niekada nebuvo praleidęs jokio putojančio“,- pastebėjo Vyno čempionato komisaras Jurgis Šliogeris.
Po trijų degustavimo dienų Gintautas Jašinskas, dalyvavęs visuose čempionatuose, pastebėjo, kad per pastaruosius trejus metus vyno platintojai pateikia paprastesnį vyną. „Galbūt tai vis dar krizės padariniai. Pamenu antrajame čempionate buvo daug ambicijų ir daug brangaus vyno. Kita vertus, į tokį renginį reiktų duoti tik tokius pavyzdžius, kurie turi potencijos gauti apdovanojimų. Juk visi žinome konkurentų portfelius, todėl paprasta nuspėti, kas ką gali duoti į varžytuves. Kita vertus, mes dažnai duodame vieną kitą naujai atsivežtą gėrimą, kurio dar nėra parduotuvių lentynose. Pavyzdžiui, šiemet tai buvo saldusis vynas. Įdomu pasitikrinti, kaip naujiena atrodo bendrame kontekste ir kaip tai vertina konkurentai,- teigė pašnekovas. Paklaustas, kokia nauda vyno pardavėjams dalyvauti čempionate, G. Jašinskas kalbėjo.- Yra pirkėjų, kuriems reikia vyno su medaliais, jie pasitiki autoritetais. Pagaliau tai yra tam tikra vyno mėgėjų edukacija“.