Ne paslaptis, kad jau kurį laiką vis atidžiau ir racionaliau perkame – tą skatina daryti sumažėjusios pajamos arba tiesiog pasikeitę lūkesčiai dėl ateities. Juolab, visada pravartu sutaupyti. Neurorinkodaros specialistas, 41 metų Martinas Lindstormas, teigia, kad yra keletas gudrybių, kuriomis pravartu pasinaudoti apsiperkant...
Neurorinkodara – tai nauja rinkodaros sritis, kuri tyrinėja vartotojų pažinimo ir emocinį atsaką į rinkos paskatas. Ne vienas turbūt žinome, kad prekių vietos parenkamos neatsitiktinai, pavyzdžiui sauskelnės atsiduria šalia alaus, saldumynais apkrautos lentynos prie kasos ir pan. Taigi, kaip išvengti specialistų paspęstų spąstų ir apsipirkti racionaliau?
Norite sutaupyti – pakeiskite apsipirkimo maršrutą
Martinas Linsdtromas (Martin Lindstrom) gimė viename Danijos kaime, gyvena Australijoje ir Japonijoje. Anot neurorinkodaros specialisto, siekiant sutaupyti parduotuvėje reikėtų vengti to paties maršruto. Tam pakanka atlikti nedidelį eksperimentą: vieną dieną apsipirkite įprastai – eikite parduotuvėje jūsų „pramintais“ takais, išsaugokite pirkinių čekį. Kitą dieną pakeiskite apsipirkimo maršrutą – eikite tais takais, kuriuos dažniausiai praleidžiate. Palyginkite abiejų dienų pirkinių sumas. M. Linsdtrom teigia, kad rutina verčia mus pirkti tas pačias prekes, neatsižvelgiant nei į kiekius, nei į poreikį: į krepšelį krauname tą patį pieną, dribsnius, duoną, gėrimus ir pan. Tuo tarpu pakeitus trasą, pirksime sąmoningiau.
Martinas teigia, kad reikėtų vengti automatiškos elgsenos. Pastarąją išmano net apie 80 procentų prekybos centrų, todėl lentynas įrengia atvirkščia laikrodžio rodyklės linkme. Tuo tarpu, jei parduotuvėje apsipirksime pagal laikrodžio rodyklę – ekspertas teigia, kad apsipirkdami išleisime mažiau pinigų.
Dar keli patarimai, kuriuos matyt patikrinome ne vienas: negalima eiti į parduotuvę alkanam, be to savo atžalas reikėtų palikti namuose.
Rinkodaros triukai...
Martinas teigia, kad žmones linkę kaupti tai, ko menama susidaręs trūkumas: „Vieną dieną pastatėme kalną sriubos skardinėse ir uždėjome 1 euro kainą, niekas jos nepirko. Kitą dieną pakėlėme kainą iki 1,5 euro ir užrašėme: „Specialus pasiūlymas, tik penkios skardinės vienam klientui.“ Toks triukas suveikė, sriubas išpirko per vieną vakarą“ - pasakojo Martinas. Tokiu būdu žmogus įtikinamas, kad tos prekės jam reikia, suveikia įsigyti prekę pirmam, kad jos nenupirktų kiti.
Taip pat mūsų apsipirkimą parduotuvėje veikia nuotaika, pavyzdžiui kokia muzika skamba prekybos centre. Be to, dažniausiai renkamės prekę, kurios kaina vidutinė tos prekės kategorijoje.
Tad pakeisti savo pirkimo įpročius reikia visai nedaug: į parduotuvę eikite sotūs, be vaikų ir venkite „pramintų“ takų, atidžiau rinkitės prekes su nuolaida – ar iš tikrųjų jų įsigyti būtina? O štai sutaupytus pinigus galėsite išleisti maloniems dalykams...
Elena Germanovič
Šaltinis: onet.pl
Nuotrauka: inmagine.com
MENIU.LT informacija
2010 06 10