Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus. Turpinot izmantot tīmekļa vietni, jūs piekrītat mūsu sīkfailu politikai. Plašāka informācija par sīkfailiem.

Pieņemt
+ Ieteikt restorānu
Ziņas

Šokolado rojus

2008-03-13
Publicējiet savu rakstu

Daugiausia šokolado pasaulyje suvartoja Europos šalių gyventojai. Pirmoje vietoje tvirtai laikosi britai, antroje – šveicarai. Pastarieji ne be reikalo giriasi, jog jų šokoladas yra pats skaniausias pasaulyje.

Šveicariją galima pavadinti šokolado rojumi. Eilinis šios šalies gyventojas šio skanėsto kasmet suvartoja daugiau nei 11 kilogramų. Gamintojai vis dar laužo galvas, kaip padidinti pardavimus, sudominti vartotojus, todėl siūlo vis naujų produktų. Parduotuvių lentynose stovintys originalūs gaminiai viliote vilioja klientus: kartusis, „čili“, šafrano skonio... Pastarasis yra vienas brangiausių prieskonių pasaulyje.

Deja, tik iš pirmo žvilgsnio šis verslas atrodo patrauklus ir „saldus“. Rinkos analitikai ir ekspertai teigia, kad Šveicarijoje šokolado rinka yra tiek prisotinta, jog net nauji produktai gamintojams neatneš didesnio pelno, kadangi vartojimas yra „nusistovėjęs“ ir jį mažai įmanoma paveikti. Tai patvirtino ir Franz Urs Schmid, šokolado gamintojų sąjungos „Chocosuisse“ direktorius. Anot jo, net jei šokoladas būtų dalijamas dykai, suvartojimas vis tiek neaugtų.

Vidinės šalies rinkos prisotinimas šokolado gamintojus paskatino skverbtis į naujas rinkas, šiandien šveicariško šokolado gamintojai stengiasi patenkinti globalių vartotojų poreikius. Jau dabar dairomasi naujų galimybių Rusijoje, Kinijoje ir Indijoje. Europoje ir Šiaurės Amerikoje Šveicarijos šokolado gaminiai jau seniai yra pripažinti ir noriai perkami.

Galima teigti, kad šveicarišką šokoladą renkasi išrankesni vartotojai – žmonės, kuriems svarbi kokybė, produkto kilmė, o ne kiekis. Jie tampa savotiškais gurmanais – skanauja mažesnį, bet brangesnį ir geresnį gaminį. Deja, šveicariškas šokoladas artimiausiu metu turėtų brangti, kadangi pieno miltelių kaina praeitais metais šoktelėjo dvigubai.

Didžiausia šokolado produktų gamintoja Šveicarijoje yra „Lindt & Sprungli“ įmonė. Jos metinė apyvarta siekia 2,1 mln. dolerių. Per paskutinius 10 metų buvo atidarytas šokolado parduotuvių tinklas: vien JAV jų priskaičiuojama apie 100. Šios parduotuvės susilaukė didelio pasisekimo ir vartotojų susidomėjimo.

Pasaulinis pupelių šokoladui gaminti pardavėjas Barry Callebaut yra ir septynių didelių šokolado fabrikų savininkas. Fabrikuose pagamintas pramoninis šokoladas tiekiamas tokioms įmonėms kaip „Hershey“, „Nestle“, „Cadbury Schweppes“. Barry Callebaut turi ir savo prekių ženklus, tokius kaip „Van Houten“ ir „Van Leer“. Apie sėkmingą įmonės veiklą byloja ir skaičiai: firmos akcijų vertė per metus išaugo daugiau nei 50 procentų.

Barry Callebaut nelaukia, kol Šveicarijoje paaugs šokolado suvartojimas. 2007 metais jis atidarė naują gamyklą prie Maskvos, kita sausio mėnesį bus atidaryta Šanchajaus apylinkėse.

Pasaulis diktuoja savas taisykles: kiekvienoje valstybėje šokolado bumas pasireiškia skirtingu laikotarpiu. Didžiosios šventės kelia didžiausius iššūkius šokolado fabrikų gamybiniams pajėgumams. Vokietijoje daugiausia šio produkto gaminių parduodama per Kalėdas, Rusijoje – per Naujųjų metų šventę, o Japonijoje – per Šv. Valentino dieną.

Egzistuoja ir savotiškos šokolado rūšių preferencijos: 68 proc. šio produkto vartotojų mieliau renkasi kartųjį, 22 procentai – pienišką, o 10 procentų – baltąjį šokoladą. Paskutiniais metais vis daugiau atsiranda karčiojo šokolado mėgėjų.

Parengė Elena Germanovič
Šaltinis: onet.pl
Nuotrauka: story.presence.ch
Meniu.lt informacija