Ignalinos rajono UAB „Romnesa“, garsėjanti šakočiais, siekdama panaikinti sezoniškumo įtaką ir išsaugoti darbuotojus, ėmėsi viešojo maitinimo, daugiausia – gamtoje bei renginių metu. Bendrovė pradėjo teikti ir turizmo paslaugas.
UAB „Romnesa“, dar užpernai po truputį ėmusis turizmo verslo, šiemet šią veiklą su prekiniu ženklu „Ignaturas“ jau išvystė. Nauja veikla įmonė sprendžia sezoniškumo problemą.
Pasak Romualdo Spulio, bendrovės savininko, daugiausia darbo šakočių kepėjai turi prieš Naujusosius metus bei šv. Velykas. Vasarą būdavo liūdniau - dalį darbuotojų tekdavo atleisti arba mokėti gerokai mažesnį atlyginimą, nes darbo nebuvo. Tačiau atsiradus darbo darbuotojus vėl priimti įmonei tapo prabanga - jų dabar trūksta, nes ne vienas darbo ieškoti patraukė į užsienį, taigi teko ieškoti būdų, kaip žmones išsaugoti ir vasarą.
Bendrovė įsigijo Mindūnų kempingą Ignalinos rajone ir siūlo ne tik nakvynę, bet ir kitų turizmo paslaugų - maitinimą, nuomoja baidares, valtis, kanojas, siūlo ir kitų pramogų - kirvuko mėtymą, šaudymą iš lankų ir kt.
„Jei nori turėti klientų, reikia jiems duoti tai, ko jie nori. Žmonėms reikia pasiūlyti tris dalykus – kur pernakvoti, pavalgyti bei užsiėmimą. Mes tai ir darome. Pas mus tereikia atsivežti gerą nuotaiką ir pinigų“, - sako p. Spulis.
Tik įsibėgėja
Bendrovė taip pat siūlo ir kompleksinį didelių grupių maitinimą. Daugiausia tai daro gamtoje, tad turi susipirkę visą reikalingą įrangą. Pasak įmonės savininko, stalus-priekabas įmonė turi bene vienintelė Lietuvoje. Šiuo metu gaunama labai daug užsakymų iš įvairių įmonių, įstaigų, organizacijų.
„Investavome, kad užsakovai viską, ko reikia, rastų vienoje vietoje ir nereikėtų lakstyti, ieškoti, kur būtų galima išsinuomoti palapinę ar ką kita. Mes tapome pagalbininkais renginių organizatoriams“, – aiškina p. Spulis.
Jo teigimu, palyginus su šakočių kepimu, investicijos į papildomą veiklą nebuvo labai didelės - reikėjo apie 0,7 mln. Lt.
Gegužės mėnesį bendrovė iškepė 18 t šakočių – 30% daugiau nei ankstesniais metais, tačiau tai neatstoja žiemos darbo, kai prieš Naujuosius metus iškepama apie 75 t šakočių. Tad laisvesni darbuotojai vasarą dirba turizmo srityje, gamina maistą. Šiuo metu įmonėje dirba 75 darbuotojai, įsibėgėjus sezonui, jų bus įdarbinta daugiau.
„Mūsų veikla susijusi su maisto ruošimu. Darbuotojos kartu dažniausiai yra ir maisto ruošimo specialistės, tad valgį gaminti moka. Be to, bloga šeimininkė šakočio neiškeps“, – sako p. Spulis.
Kol kas apyvartoje turizmo veikla sudaro tik apie 4-5%.
„Šakočiai yra brangi prekė, ir jie sudaro didžiąją dalį apyvartos“, – sako įmonės savininkas.
Auginasi vartotoją
Pono Spulio tvirtinimu, įsibėgėjo ir kita įmonės veikla - parodomasis šakočių kepimas. Norinčiųjų tai pamatyti grupių padaugėjo dešimt kartų. Tai – edukacinė programa vaikams, kurios metu lauko sąlygomis kepamas šakotis, pasakojama jo istorija. Šakočiai kepami lauke tik vasarą, tačiau planuojama tai daryti ištisus metus patalpose – įmonė turi projektą statyti restoraną. Jam įgyvendinti prireiks apie 0,5 mln. Lt.
„Tai ne tiek pelninga veikla, kiek potencialių pirkėjų auginimasis. Šioje programoje daugiausia dalyvauja jaunimas ir daro tai su dideliu susidomėjimu. Jaunuoliai ne tik patys realiai dalyvauja šakočio kepimo procese, bet ir apie įmonę papasakoja kitiems, garsina jos vardą“, – sako jis.
Be to, bendrovė nemokamai teikia ir kitą paslaugą – pageidaujantiesiems sudaro kelionės po Ignalinos kraštą maršrutą, padeda rasti nakvynę, vietinius gidus ir kt. Taip bendrovė tikisi į šį kraštą pritraukti daugiau žmonių.
Bendrovės eksportas sudaro apie 5%.
„Eksportuojame šakočius ten, kur išvyksta ir Lietuvos protai - į Airiją, Angliją, JAV“, - sako jis.
Bendrovės apyvarta praėjusiais metais, palyginti su 2005 m., augo apie 28%. Šiemet toks augimas jau pasiektas, tačiau įmonės savininkas mano, kad per visus metus apyvarta padidės apie 20%.
Daiva Savickienė
„Verslo žinios“, 2007 06 08
Interneto archyvo nuotr.
Skaityti kitus „Verslo žinių“ straipsnius>>