Vien išgirdus šiuos žodžius idėja atrodo labai absurdiška, tačiau tik iš pradžių. Sumanymo esmė yra suteikti vartotojui galimybę įsigyti vyno nedideliais kiekiais. Kaip dažnai jūs stovite parduotuvėje, sukdami galvą, kuris vynas yra geresnis? Pasirinkimas didelis – tiek daug gamintojų, šalių, regionų, markių ir rūšių, net galva gali apsvaigti. Nuo šiol situacija gali iš esmės pasikeisti, vyną galėsite gerti bet kur ir bet kada, juk vyno stikliukas telpa net į rankinę.
Toks sumanymas kilo tada, kai buvo pagalvota apie skubančius žmones, kurie turi mažai laiko pavalgyti. Firma „1/4 Vin“, kuriai ir priklauso ši idėja, nurodo, jog nori nurungti greitojo maisto kavinėse ir restoranuose pardavinėjamus saldžius gazuotus gėrimus skardinėse nauju savo produktu – vyno stikliuku. Tačiau ši nauja pakuotė pravers ne tik skubantiems.
Savo prekės praktiškumą gamintojai argumentuoja labai paprastai. Pirmiausia, norint mėgautis vynu, nebereikia kamščiatraukio. Antra, nereikia pirkti viso butelio iš karto. Trečia, keli žmonės prie vieno stalo restorane neturi gerti vienodo vyno, kiekvienas gali pasirinkti skirtingą. Ir ketvirta, pirkdamas vyną esi tikras, kad jis neišsivadėjęs.
Idėja paprasta, pakuotė dar paprastesnė – 100 ml tūrio stikliukas, pagamintas iš stiklo arba iš skaidrios plastmasės, hermetiškai uždarytas priklijuojamu dangteliu, panašiai kaip jogurtas. Iš tiesų šis sumanymas nėra visiškai naujas, greičiau patobulintas. Į jogurto indelius panašių indelių (iš baltos sintetinės medžiagos su aliumininiu dangteliu) su dengtine jau prieš kelerius metus buvo galima įsigyti Rusijoje.
Tačiau reikia pripažinti, kad prancūzų versija kur kas estetiškesnė. Džiugina ir tai, jog vynas į stikliukus išpilstomas lygiai tokiomis pat sąlygomis kaip ir į butelius – steriliai, azoto atmosferoje. Šis naujas vyno „įpakavimo“ būdas neveikia neigiamai vyno skonio ir aromato savybių, vynas jose gali būti saugojamas ir yra tinkamas vartoti vienerius metus nuo pagaminimo dienos.
Didžiausias šios alkoholio rinkos naujovės trūkumas yra sąlyginai aukšta kaina. Vyno išpilstymui į stikliukus reikalingi specialūs įrenginiai. Ir nors sumanymo autorė firma „1/4 Vin“ siūlo savo paslaugas, toks išpilstymo procesas pradeda atsipirkti tik nuo milijoninio stikliuko.
Ne vienas vyno gamintojas rimtai pradeda galvoti apie šį naują įpakavimo būdą, tačiau galiausiai viską nulems vartotojų simpatijos ar antipatijos šios idėjos atžvilgiu, kurias atspindės pardavimai. Belieka tik laukti, kada ir pas mus, Lietuvoje, atsiras ši naujovė.
Parengė Elena Germanovič
Šaltinis: kurdesz.pl
Nuotrauka: quartvin.com