Laikas gardžiai pertraukėlei. Apsilankykime „Starbucks“ – trečioje svarbiausioje vietoje po namų ir darbo.
„Starbucks“ – didžiausias kavinių tinklas pasaulyje, veikiantis daugiau kaip keturiasdešimtyje pasaulio šalių ir turintis daugiau kaip 13 000 kavinių (kasdien atidaroma po porą naujų). „Starbucks“ siūlo gariniu būdu paruoštą kavą, espreso, arbatą, aromatizuotus ar šaltos kavos pagrindu pagamintus gėrimus. Čia pat galima įsigyti pyragaičių, salotų ar sumuštinių. „Starbucks Entertainment“ padalinys ir prekinis ženklas „Hear Music“ veikia knygų, muzikos ir filmų rinkoje.
Pirmąsias „Starbucks“ kavines Sietle ir Vašingtone 1971 m. atidarė trys partneriai: anglų kalbos mokytojas Jerry Baldwinas, istorijos mokytojas Zevas Siegelis ir rašytojas Gordonas Bowkeris. Jau po kelių pirmųjų veiklos metų kavos pupelės pradėtos pirkti tiesiogiai iš tiekėjų.
Žaibiška „Starbucks“ plėtra susijusi su Howardu Schultzu, kuris prie kompanijos prisidėjo 1982 m. Keliaudamas po Italiją jis nusprendė suformuoti gardžios kavos kultūrą ir JAV.
Pirma „Starbucks“ kavinė už Šiaurės Amerikos ribų atidaryta 1996 m. Tokijuje. 1998 m. „Starbucks“ įžengė į Didžiosios Britanijos rinką – ji įsigijo ir pervadino „Seattle Coffee Company“ prekinį ženklą. 2005 m. lapkritį Londone buvo daugiau „Starbucks“ kavinių nei Manhatane. Tai galutinai įrodė jos virsmą tarptautiniu prekiniu ženklu.
Prekinio ženklo „Starbucks“ pavadinimą įkvėpė knyga „Mobis Dikas“, o logotipą – undinėlė, atkartojanti seno žvejų laivo emblemą (Graikijos mitologijoje – sirena). Pirmoji „Starbucks“ undinėlė buvo nuoga su aiškiai matoma žuvies uodega. Bėgant metams logotipas nuolat tobulintas ir modernizuotas.
2007 m. balandžio 17 d. „Starbucks“ atidarė pirmąją kavinę Rumunijoje (planuojama dar 150 kavinių).
2007 m. gegužės 25 d. „Starbucks“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su „AmRest“ („KFC“, „PizzaHut“ ir „BurgerKing“ atstovais Lenkijoje). Planuojama plėsti kavinių tinklą ne tik Lenkijoje, bet ir Čekijoje bei Vengrijoje.
2007 m. birželio 12 d. „Starbucks“ atidarė savo pirmąją prekybos vietą Skandinavijoje, Kopenhagos oro uoste. Teigiama, kad čia „Starbucks“ entuziastai leidžia laiką nuo ankstyvo ryto iki vėlaus vakaro.
Kiekvienoje „Starbucks“ dirba nuo dviejų iki keturių darbuotojų. Kai kurie darbuotojai ryši juodas prijuostes su užrašu „Kavos meistras“. Tam reikia baigti specialius profesinius kursus ir atitikti aukštus kavos industrijos standartus – išmanyti ne tik kavos ragavimo, bet ir auginimo, skrudinimo bei kavos biržos niuansus.
2007 m. „Starbucks“ užėmė 16 vietą geriausių JAV darbdavių reitinge. Šiais metais „Financial Times“ išrinko „Starbucks“ kaip vieną iš dešimties geriausių darbo vietų Didžiojoje Britanijoje.
„Starbucks“ siekia rinkoje įsitvirtinti kaip trečia svarbiausia vieta po namų ir darbo, kur jaukioje ir patogioje aplinkoje maloniai leidžiamas laikas. Čia klientai gali tikėtis nemokamo interneto ir elektros šaltinių savo nešiojamiesiems kompiuteriams ar muzikos grotuvams.
Daugumoje rinkų „Starbucks“ laikosi nerūkymo politikos. Nesibaiminta spėlionių, kad tokia strategija nepasiteisins, pavyzdžiui, Vokietijoje, kur rūkaliai turi ypač daug teisių. Kai kuriose kavinėse, pavyzdžiui, Vienoje, rūkančiųjų erdvė atskirta dvigubomis durimis.
Kompanijos atstovai teigia, kad draudimai priimti siekiant kavos aromatą apsaugoti nuo pašalinių kvapų. Dėl tų pačių priežasčių kompanija prašo savo darbuotojų nesikvėpinti stipriais kvepalais.
„Laisvalaikio“ informacija