Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus. Turpinot izmantot tīmekļa vietni, jūs piekrītat mūsu sīkfailu politikai. Plašāka informācija par sīkfailiem.

Pieņemt
+ Ieteikt restorānu
Ziņas

Paroda „Internorga“ ir „FoodService Forum“ konferencija – maitinimo rinkos lyderių kelrodis

2005-05-13
Publicējiet savu rakstu

Kasmet kovo pradžioje Hamburge vykstančioje seniausioje ir didžiausioje Vokietijoje Horeca sektoriui skirtoje tarptautinėje parodoje „Internorga“ galima ne tik pamatyti paskutines Europos gamintojų ir tiekėjų naujoves. Dieną prieš parodą jau 24 metus iš eilės yra rengiama „FoodService-Forum“ konferencija, skirta maitinimo įmonių vadovams. Organizatoriai – „Food Service“ žurnalų grupės leidėjai „Deutscher Fachverlag“ ir parodos organizatoriai „Hamburg Messe und Congress“.

Per šešias dienas parodą aplankė 105 000 lankytojų iš Vokietijos bei kitų šalių, dirbantys restoranų, maitinimo, konditerijos ir kepyklų bei viešbučių sferoje. Parodoje dalyvavo 950 kompanijų iš 23 šalių, kurie užėmė beveik 80 000 m2 plotą. Pagal apklausas, didžioji dauguma parodos dalyvių ir lankytojų užmezgė daug naudingų kontaktų ir parodą įvertino labai palankiai. Parodos metu vyko virėjų, barmenų konkursai, buvo pristatytos naujausios indų kolekcijos, nauji įrengimai bei produktai.

Kuo ypatinga „FoodService-Forum“ konferencija? Tai žvilgsnis į pasaulio maitinimo rinkos tentencijas, žvilgsnis į ateitį. Lektoriai, turėdami didelę patirtį maitinimo versle ar su juo susijusiose srityse, pritraukia daugumą šioje rinkoje pirmaujančių įmonių vadovų. Šiais metais aštuonių pranešėjų klausėsi apie 1200 konferencijos dalyvių. Tai parodo, kad maitinimo rinkos ateitis Vokietijoje ir visoje Europoje aptariama būtent čia. Pateikiame keletą įdomiausių minčių.

Konferenciją pradėjo žurnalo „Food Service Europe & Middle East“ vyriausioji redaktorė Gretel Weiss, apžvelgdama 2005 metų maitinimo rinkos tendencijas. Anot p. Gretel, dabar populiariausi patiekalai yra greiti užkandžiai, salotos, pica, makaronai, azijietiški patiekalai. Tarp gėrimų vyrauja įvairių rūšių kava, arbata, vynas. Vis labiau populiarėja paprasti restoranai (fast casual – angl.), kuriuose galima greitai ir nebrangiai pavalgyti. Šviežia, greita ir skanu – pagrindiniai kriterijai, renkantis, kur pavalgyti 2005-aisiais metais. Labai svarbu klientus tinkamai užimti, suteikti jiems įvairių pramogų.

Pasaulyje gerai žinomo ekonomikos profesoriaus Dr. Kjell A. Nordstrom paskaita „Kapitalizmo karaokė“ praplėtė akiratį apie šiuolaikinį pasaulį, vartotojų įpročius ir lūkesčius. Pasak p. Nordstrom, mes dabar gyvename „pigumo“ amžiuje. Viskas – prekės ir paslaugos – pinga, pirkėjai ieško kuo pigesnių prekių ar laukia jų kainų sumažėjimo. Tai lemia pinganti darbo jėga, marketingo veiksniai. Žmonės tampa vieniši, ypač didmiesčiuose, jų įpročiai yra labai skirtingi ir individualizuojami – tai lemia globalizacija. Labai svarbi yra informacijos kontrolė – kas ją valdo, tas valdo žmones, rinką, viską... Rinkoje, kaip ir gyvenime, daugiausia galimybių išlikti turi sugebantys prisitaikyti ir seksualiausi. Tai liečia ir žmones, ir prekes, ir paslaugas – patrauklus daiktas dažnai įsigyjamas, nes patiko, nors nėra reikalingas ar naudingas.

Įdomūs buvo ir trijų skirtingų koncepcijų restoranų vadovų pasakojimai – savo restoranų koncepcijas pristatė „Subway“ tinklo Vokietijoje, kurortinio restorano „Delta Beach Lounge“ Šveicarijoje ir grill-pasta-bar restorano „Brenner“ Miunchene vadovai. Kiti lektoriai skaitė pranešimus rinkodaros ir psichologijos temomis.

Kitais metais, kovo 3-8 dienomis vyks jubiliejinė, 80-oji paroda „Internorga“, bei, dieną prieš parodą, taip pat jubiliejinė 25-oji „FoodService-Forum“ konferencija.

Išsamesnė informacija: www.internorga.com

Vytautas Mickevičius
„Restoranų verslo“ informacija