Kai kurių restoranų savininkai, vadovaudamiesi posakiu, kad klientas visada teisus, nusprendė jiems suteikti dar didesnę laisvę: leido už maistą mokėti tiek, kiek patys nori. Pasaulyje jau yra keli tokie restoranai.
Idėja iš pradžių gali pasirodyti absurdiška, bet tik iš pradžių. Juk ne paslaptis, kad apsilankę restorane ne visada liekame patenkinti tuo, ką suvalgėme. Skųstis, atrodo, negalime – patiekalas buvo pagamintas tinkamai, tačiau pietūs ar vakarienė, už kurią nemažai sumokėjome, nepateisino mūsų lūkesčių. Šiuo atveju galima sakyti, kad mūsų sąmonėje kainos ir kokybės santykis buvo neadekvatus. Štai kodėl kai kurių restoranų savininkams kilo geniali mintis leisti pačiam klientui nuspręsti, kiek jis nori sumokėti už maistą. Viena iš priežasčių, lėmusi jų sprendimą, buvo noras sužinoti, kiek restorano lankytojai linkę sumokėti už patiekalus, t. y. kokia pinigų suma jie vertina restorane patiekiamą maistą.
Skeptikai galėtų ginčytis, kad tokia altruistiška idėja gali nuvaryti maisto įstaigą į bankrotą, tačiau Austrijos sostinėje įsikūręs restoranas „Der Wiener Deewan“ šį teiginį paneigia. Kasdien restorano klientams siūloma paragauti penkių skirtingų Pakistano virtuvės troškinių, iš kurių trys yra vegetariški. Gėrimų kainos yra fiksuotos, tačiau klientai sprendžia, kiek mokės už maistą. Restorano savininkas teigia, kad dauguma klientų patiekalus įvertina sąžininga pinigų suma, todėl restoranas nenukenčia dėl neįprasto kainoraščio principo.
Neseniai vienas Didžiojoje Britanijoje, Pool mieste, veikiančių restoranų irgi sugalvojo pereiti prie „mokėk, kiek nori“ principo. Restorano šefas teigia, kad tokiai permainai ryžtis paskatino roko grupės „Radiohead“ akcija, kurios metu fanai patys nustatė jų naujojo albumo „In Rainbows“ kainą.
Tuo tarpu Australijos žemyne, Melburno mieste, veikia jau keturi „Lentil As Anything“ „mokėk, kiek nori“ restoranai, kurie siūlo vegetariškus ir veganiškus patiekalus, gaminamus profesionalių virėjų. Siūloma visa „maisto kultūros bendruomenės“ koncepcija: rengiamos parodos, koncertai, siūlomas eklektiškas meniu. Dėl šios priežasties erdvės pritraukia jaunus menininkus – rašytojus ir dailininkus. Restorano savininkas, 38 metų Shanaka Fernando, kilęs iš Šri Lankos, už ne pelno siekiančių restoranų tinklo įkūrimą 2007 metais gavo Vietinio herojaus apdovanojimą. Jo verslas peraugo į jaunimo organizaciją. Shanaka Fernando įrodė, jog verslas gali būti socialiai atsakingas, veikti idealistiniu ir altruistiniu pagrindu ir tuo pačiu metu būti populiarus, mėgstamas žmonių bei pelningas.
Pagal įvairius interneto šaltinius parengė Elena Germanovič
Nuotrauka: melbourne.metblogs.com
Meniu.lt informacija