Kaune duris atvėrė didžiausias Kaune prekybos ir pramogų centras „Akropolis“, kuris prekybos specialistų vadinamas geriausiu prekybos ir pramogų centru Baltijos šalyse.
Kauno „Akropolyje“ iš viso veiks apie 20 maitinimo įstaigų. Apsilankyti kvies restoranai „Bajorkiemis“ (lietuvių virtuvė), alaus darykla-restoranas „Bravaria“ (vokiečių virtuvė), „Čanas“ (kinų virtuvė), „Čili kaimas“ (lietuvių virtuvė), savitarnos restoranas „Malūnas“ (mišri virtuvė), „Ramzis II“ (egiptiečių virtuvė, „Sinto“ (japonų virtuvė). Mėgstantiems laisvesnę aplinką skirtos picerijos „Čili pica“, „Mambo pica“, „Pica Can Can“.
Norinčius tiesiog atsipūsti, išgerti skanios kavos ar pasmaližiauti ledais laukia įvairios kavinės ir ledų barai: kavos ir desertų namai „Alkava“, kavinė-ledainė „Cafffe Rosso“, kavos baras „Pascucci“, kavos ir arbatos namai „Presto“, ledainės „Rafaela“, „Tommazzo“, „Valentino“.
Gurmanus pradžiugins kavos ir arbatos parduotuvė „Presto“, saldainių parduotuvės „Saldūs majai“, kavos parduotuvė „Skiro kavos namai“, arbatos ir tabako parduotuvė „Skonis ir kvapas“, vyno parduotuvė „Vynoteka“.
Dar reikės kiek palaukti, kol pradės veikti japonų ir kinų virtuvės restoranas „Gan Bei City“ bei pirmieji Baltijos šalyse greitojo maisto vištienos patiekalų užkandinė „KFC“ ir picerija „Pizza Hut“.
Prekybos ir pramogų sostinė siūlo ne tik apsipirkti ar užkąsti, bet ir praleisti laiką dvidešimties takelių „Apollo boulinge“ (kuriame veikia ir biliardo salė), „Akropolio“ ledo arenoje, septynių salių moderniame kino teatre „Forum Cinemas“, žaidimų salėse. Iš viso „Akropolyje“ veikia daugiau kaip 200 prekybos ir pramogų operatorių.
Kauno „Akropolio“ bendras plotas siekia 81,5 tūkst. kv. metrų. Prekybai jame skirta 56,8 tūkst. kv. metrų. Be to, šalia prekybos ir pramogų sostinės pastatyta viena didžiausių mieste keturių aukštų automobilių stovėjimo aikštelė – automobiliams joje skirta 2700 vietų. Iš viso į Kauno „Akropolį“ investuota apie 350 mln. litų. Naujajame prekybos centre bus sukurta apie 2000 naujų darbo vietų. Tikimasi, kad prekybos ir pramogų sostinė kasdien vidutiniškai pritrauks apie 30 tūkst. lankytojų.
Atidarymo išvakarėse vykusioje spaudos konferencijoje „Akropolius“ valdančios ir su „Vilniaus prekybos“ įmonių grupe siejamos bendrovės „Akropolis“ direktorius Mindaugas Marcinkevičius sakė, kad ne visi sprendimai, priimti statant Kauno „Akropolį“, buvo grindžiami ekonomine logika, nes norėjosi sukurti išskirtinį prekybos ir pramogų centrą.
„Tai iki šiol geriausias UAB „Akropolis“ projektas. Kauno „Akropolis“ – baigiamasis ašies Vilnius-Kaunas-Klaipėda etapas. Dabar mūsų planuose prekybos centrų statybos Šiauliuose, Panevėžyje. Taip pat planuojame plėstis ir užsienyje – Rygoje, Taline“, – sakė UAB „Akropolis“ direktorius Mindaugas Marcinkevičius.
Kauno „Akropolį“ projektavę architektai Algimantas Kančas ir Gediminas Jurevičius, pristatydami prekybos ir pramogų centro pastatą, atkreipė dėmesį į netradicinį sprendimą išsaugoti teritorijoje buvusius „Kauno audinių“ pastatus, įkomponuoti juos į bendrą erdvę taip, kad jie taptų harmoninga interjero dalimi.
Balandžio 10 d. duris atvėrusiame Kauno „Akropolyje“ užfiksuotas lankytojų rekordas – per pirmą darbo dieną prekybos ir pramogų centrą aplankė daugiau nei 107,2 tūkst. kauniečių ir Kauno svečių. Iki šiol vienos dienos lankytojų srauto rekordas buvo užfiksuotas praėjusių metų gruodžio 23-ąją Vilniaus „Akropolyje“ – tą dieną sostinės prekybos ir pramogų centre apsilankė 70,5 tūkst. žmonių.
2006 metais Vilniaus ir Klaipėdos „Akropoliuose“ iš viso apsilankė 25 mln. žmonių, o juose veikiančių operatorių bendra apyvarta viršijo 1,1 mlrd. litų.
Vytautas Mickevičius
Meniu.lt informacija, autoriaus nuotraukos