Iki pat 1990-ųjų tik keli europiečiai žinojo apie japonų greitąjį maistą ir tik keli restoranų verslo atstovai pagalvodavo apie tai, kad savo svečiams galėtų pasiūlyti mažas šviežios žuvies užkandėles ant nuolatos bejudančio konvejerio. Tačiau kylant ekonomikai, žalios žuvies ir ryžių patiekalų valgymo tradicija paprastoje ir ramioje aplinkoje labai išpopuliarėjo, ypač tarp didelių miestų ofisų darbuotojų. Tačiau ambicingi sušių barų plėtros planai nebuvo įgyvendinti, apsistota ties daug paprastesne dimensija. Kaip bebūtų, daugumoje Europos didmiesčių sušiai buvo pamėgti ir iki šiol yra egzotiškas, lengvas ir sveikesnis užkandis nei įprastas greitasis maistas.
Prieš gerą dešimtmetį japonų virtuvė Londone (Didžioji Britanija) mažai kam buvo žinoma. Anglų pažintis su šia virtuve prasidėjo 1990-ųjų viduryje, kuomet buvo įsteigti pirmieji konvejeriniai sušių barai. Tais metais sušių pasiūlė sumuštinių tinklas „Pret A Manger“ (www.pret.com), žymiai prie japonų virtuvės populiarinimo prisidėjo baras „Moshi Moshi Sushi“ (www.moshimoshi.com), sušių išsinešti siūlantys tinklai „Noto Sushi“ (www.noto.co.uk) ir „Wasabi“ (www.wasabi.uk.com), vienas naujesnių rinkos dalyvių „Ichizen“ (www.ichizen.co.uk). Tačiau labiausiai sušius Anglijoje išpopuliarino1997 metais įkurtas sušių restoranų tinklas „Yo!Sushi“ (www.yosushi.co.uk).
„Yo!Sushi“ nebuvo pirmasis konvejerinis sušių restoranas Didžiojoje Britanijoje, tačiau jo įkūrėjo Simon Woodroffe dėka, šiandien „Yo!Sushi “ yra populiariausias tokio tipo restoranų tinklas šalyje, kuriam priklauso 27 įstaigos Anglijoje, 3 Prancūzijoje ir 4 Artimuosiuose Rytuose. Restoranų tinklo koncepcija – konvejerinis sušių baras, pritaikytas Vakarų rinkai ir siūlantis kokybišką, greitai patiekiamą bei patrauklų maistą. Tinklo baruose parduodami tik patys šviežiausi sušiai, o visas maistas ruošiamas priešais lankytojus. „Yo!Sushi“ valgiaraštį sudaro tradicinių japonų ir vakarietiškų patiekalų mišinys. Kas dieną restoranų lankytojams siūloma daugiau nei 100 patiekalų, iš kurių per 40 yra karštieji. Patiekalai patiekiami ant skirtingų spalvų lėkščių, reiškiančių skirtingas kainas (nuo 1,50 iki 5 EUR). Žmonės čia neužtrunka – pavalgyti „Yo!Sushi “ drąsiai galima per 25 min. Vienas asmuo bare (įskaitant gėrimus ir mokesčius) sušiams išleidžia apie 20 EUR. Tai sudaro 65 proc. visų pardavimų. Likusieji 35 proc. pajamų gaunami iš karštųjų ir vegetarinių patiekalų. Planuojama, kad iki 2010 metų „Yo!Sushi“ tinklas išsiplės iki 100 restoranų ir taps vienu žinomiausių prekinių ženklų pasaulyje.
Sušiai Italijoje labai išpopuliarėjo per paskutinįjį dešimtmetį, tačiau tai nėra nacionalinis fenomenas. Greičiau tai dideliuose miestuose dominuojanti mada, labiausiai pasireiškianti Milane ir iš dalies Romoje. Kituose miestuose tokių barų ir restoranų labai nedaug. Įdomiausios Italijos sušių barų koncepcijos yra „Parco“ (www.parcosushi.it) ir „Maru“ (www.maru.co.it).
Japonų virtuvės restoranų tinklą „Parco“ sudaro penki restoranai: keturios maitinimo įstaigos veikia Milane ir viena Barselonoje. Tinklas priklauso keturiems italams, prieš atidarant pirmąjį „Parco“ restoraną dirbusiems rinkodaros vadybininkais. „Parco“ tinklų restoranuose galima užsisakyti ne tik sušių, bet ir kitokių japoniškų (tempura, teppeniaki, yakitori) bei azijietiškų (makaronų, kepto viščiuko, ant grotelių keptų ar troškintų krevečių ir kt.) šaltų ir karštų patiekalų, salotų. Franšizės principu plečiamo tinklo įstaigos gali būti įvairios: sušių baras, restoranas, maisto išsinešti baras ar pristatymo į namus įstaiga. Šios skirtingos įstaigos atlieka skirtingas funkcijas, tačiau bendra restoranų ir barų dizaino tema yra ta pati: nėra sąsajų su japonų folkloru, tačiau dominuoja šiltas ir spalvingas dekoras su 60-tųjų, 70-ųjų elementais, patogiais baldais ir sofomis, neįpareigojančia ir atpalaiduojančia atmosfera.
„Restoranų verslo“ informacija