Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus. Turpinot izmantot tīmekļa vietni, jūs piekrītat mūsu sīkfailu politikai. Plašāka informācija par sīkfailiem.

Pieņemt
+ Ieteikt restorānu
Ziņas

Eliziejaus laukai praranda savo veidą?

2007-01-18
Publicējiet savu rakstu

Eliziejaus laukai yra romantiškojo Paryžiaus simbolis. Tačiau senojo spindesio liko nebedaug: prašmatniajame bulvare senąsias prekybos įstaigas išstumia didieji mados tinklai. Paryžiaus meras ketina gelbėti garsiąją gatvę.

Metų sandūroje Eliziejaus laukai šviečia ryškiomis spalvomis, o būriai turistų fotografuoja mirgantį šviesų srautą, supantį šviečiantį milžinišką ratą Santarvės aikštėje. Per šventes „gražiausiame pasaulio bulvare“ susirenka iki pusės milijono žmonių. Tačiau paprastomis
dienomis tikrųjų paryžiečių čia sutiksi retai. Senasis pėsčiųjų bulvaras daugeliui atrodo nebe toks patrauklus, nes vis daugiau tarptautinių prekybos tinklų parduotuvių išstumia tradicines parduotuves ir restoranus.

Nuobodulys tarp „Esprit“ ir „McDonald's“
Eliziejaus laukams gresia pavojus", - sako 8-ojo Paryžiaus rajono meras Francois Lebelis. - Gatvė nebėra išskirtinė, nors dar nebanali“. Londono „Telegraph“ vertina kritiškiau. „Dieve, Eliziejaus laukai virsta Oksfordo gatve“, t.y. greitai paruošiamo maisto užkandinių
ir sporto prekių parduotuvių sudarkyta Londono prekybine alėja, apgailestaujama leidinyje. „McDonald's“ čia siūlo savo patiekalus, lenktyniaudamas su „Pizza Pino“ ir „Planet Hollywood“, „Benetton“ ir „Gap“, dėl klientų varžosi su „Naf Naf“ ir „Lacoste“, „Celio“ ir „Zara“. Ką tik didžiausią savo parduotuvę Eliziejaus laukuose, sekdamas „Nike“ pavyzdžiu, atidarė "adidas". O dabar į puošniąją alėją dar veržiasi „Nespresso“, „Esprit“ ir „H&M“, ieškodami vietos tarp „Mercedes“, „Peugeot“ ir „Toyota“ ekspozicinių salių. O ten, kur pasirodo nauja, sena turi trauktis. „Esprit“ įsikels į restorano „Les Cascades“ patalpas. Pasak spaudos, madingų drabužių parduotuvių tinklas už kvadratinį šios "vitrinos" metrą per metus moka 9100 eurų nuomos. Kas nesibaido tokių kainų, turi pardavinėti prabangos prekes, kaip „Cartier“ ar „Louis Vuitton“. Arba išlaidas turi vertinti kaip reklamos investicijas, nes Eliziejaus laukai, kuriuose kasmet apsilanko apie 100 mln. žmonių, pasauliniams prekių ženklams garantuoja didelį dėmesį. Dabar dėl šios tendencijos sunerimo Paryžiaus politikai, nes iškyla pavojus garsiojo bulvaro mitui. „Disney Stores“ ir „Marlboro Classics“ svajotojams nepakeičia uždaromų kino teatrų ir restoranų. Restoranas „Le Fouquet's“ buvo išgelbėtas kaip „atminties vieta“; senų tradicijų kino teatras „UGC Triomphe“ 2007 m. bus uždarytas dėl padidėjusios nuomos kainos. Sunkumų turi ir jo giminaitis „UGC Normande“, esantis šalia garsiojo „Cabaret Lido“: pusė metinių pajamų,
tai yra du milijonai eurų, išleidžiami nuomai. Sausio mėnesį Paryžiaus miestui turėtų būti suteikta pirmenybės teisė pirkti patalpas verslo tikslais.

Atidaryti parduotuvių nebeleis
Miesto užsakymu atlikus tyrimus paaiškėjo, kad jau 39 proc. Eliziejaus laukų parduotuvių, kurių juose yra 332, yra drabužių. Daugiau jų atidaryti meras Bertrandas Delanoe nebeleis. Iki 2007 m. vidurio miestas su prekybos rūmais parengs Eliziejaus laukų plėtros planą, į kurį bus įtraukti sporto renginiai ir šventės. Nuo kurso pakeitimo pirmiausia gali nukentėti „H&M“: Paryžius švedų mados tinklui neleido atidaryti 2008 kv.m parduotuvės, nors, pasak „Monde“, šis nuomotojui jau sumokėjo 20 mln. eurų. Tiesa, „H&M“ gali užginčyti minėtą nutarimą teisme, ką jau yra padaręs „adidas“.

Pagal užsienio spaudą
Redakcijos archyvo nuotr.
„Laisvalaikio“ informacija