Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus. Turpinot izmantot tīmekļa vietni, jūs piekrītat mūsu sīkfailu politikai. Plašāka informācija par sīkfailiem.

Pieņemt
+ Ieteikt restorānu
Ziņas

Biržiečiai Amerikoje nurungia rusus

2005-10-13
Publicējiet savu rakstu

Šių metų vasarą produkciją pradėjusi vežti į JAV, Biržų TŪB „Rinkuškiai“ džiaugiasi didėjančiais užsakymais, o jos partneriai Amerikoje ketina atsisakyti Rusijos aludarių alaus ir daugiau jo pirkti iš biržiečių.

„Amerikiečiai iš pradžių užsakydavo keturias mūsų alaus rūšis, o dabar jau prašo aštuonių. Mano žiniomis, platintojai planuoja atsisakyti rusiško alaus importo ir daugiau užsakymų duoti mums“, – džiaugiasi Vidas Meženskas, „Rinkuškių“ rinkodaros direktorius. Tačiau kol kas jis teigia negalintis prognozuoti, kiek padidės eksportas į Ameriką. Dabar biržiečių alus platinamas penkiolikoje JAV valstijų, planuojama jų aprėpti daugiau. „Mūsų produkciją JAV partneriai platina nedideliuose prekybos tinkluose. Tiksliai nežinau, kokia yra alaus mažmeninė kaina, tačiau esu įsitikinęs, kad tikrai ne mažiausia. Kaip ir Lietuvoje, taip ir Amerikoje pabrėžiame, kad „Rinkuškių“ alus gaminamas specifiškai, naudojamos natūralios medžiagos, dėl to jo kainos mažinti negalime“, – dėsto p. Meženskas.

Stiprusis populiaresnis
Beveik tuo pačiu metu vasarą Biržų aludariai įkėlė koją ir į alaus tradicijomis garsėjančią Vokietiją. Lietuviškas alus kol kas platinamas daugiausia Šiaurės Vokietijos žemėse. Pirmąjį pusmetį biržiečiai produkcijos visai neeksportavo, o per kelis mėnesius jau išvežė 0,07 mln. dal alaus. Anot p. Mežensko, JAV ir Vokietijai jų produkcijos tenka maždaug po lygiai, tačiau amerikiečiai ja domisi labiau, tad iki metų pabaigos šis santykis gali keistis. „Rinkuškiai“ šiemet daugiau alaus pardavė ir Lietuvoje: per 9 mėn. – 0,755 mln. dal, t. y. 15,27% daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai. Šiuo metu biržiečiai verda 11 rūšių alų, keturios iš jų – silpnasis, iki 6% stiprumo, alus. Ponas Meženskas pripažįsta, kad stiprusis alus vis dar populiaresnis. Nors karštuoju metų laiku silpnasis sudaro apie 30% visų pardavimų, orams vėstant šis rodiklis nukrenta iki 20%.

Originalumą pakeitė futbolas
Kelerius metus „Rinkuškiai“ išsiskyrė netradiciniais rinkodaros ir reklamos pasiūlymais, loterijomis: akcijų metu 2003 m. ir 2004 m. alaus mėgėjai galėjo išlošti lengvąjį automobilį arba traktorių. Rinkodaros direktorius tvirtina, kad šiomis akcijomis užsibrėžtas tikslas pasiektas, pardavimai didėja ne pirmus metus.

Šiemet „Rinkuškiai“ nusprendė susieti savo prekės ženklą su futbolu ir didžiąją dalį rėmimui ir reklamai skirtų lėšų nukreipti į šią sporto šaką – darykla yra viena iš didžiųjų nacionalinės ir olimpinės futbolo rinktinės rėmėjų. „Sprendimas pasiteisina – apie mus vis daugiau sužino jaunimas, kiti futbolo mėgėjai. Be to, girdisi atsiliepimų, kad ilgai futbolas aludarių buvo pamirštas, tačiau atrado savo rėmėjus iš Biržų“, – džiaugiasi p. Meženskas.


Verslo žinios, 2005 10 11
Meniu.lt nuotraukos

Skaityti kitus „Verslo žinių“ straipsnius>>