Этот веб-сайт использует файлы cookie. Продолжая использовать веб-сайт, вы соглашаетесь с нашей Политикой использования файлов cookie. Более подробная информация о файлах cookie.

Принять
+ Предложить ресторан
Новости

Šviežia, skanu, naudinga (svetur)

2007-01-12
Опубликовать вашу статью

Šviežios salotos šiuo metu yra viena populiariausių patiekalų kategorijų Europoje. Nuo seno dominavusios Viduržemio jūros regiono virtuvėje, kitose Europos šalyse (kaip pagrindinio patiekalo dalis ar net pagrindinis patiekalas) salotos populiarios tapo tik prieš 10-20 metų. Nuo to laiko salotos greitai pelnė virtuvės meistrų dėmesį ir užėmė tvirtą vietą europiečių racione.

Šiandien, ar tai būtų užkandis tarp valgių (valgomas vietoje, ar išsinešamas), ar alternatyvus pagrindinis patiekalas, salotos yra madingos ir populiarios ne tik tarp moterų. Pelnydamos vis didesnį maitinimo įmonių lankytojų palankumą, salotos tapo šviežumo simboliu savitarnos restoranuose, puikus būdas pademonstruoti virtuvės meistrų išradingumą pilno aptarnavimo restoranuose, kaip viena pagrindinių patiekalo sudedamųjų dalių greitojo maisto įstaigose. Kokios salotos populiariausios? Tai priklauso nuo sezono ir tuo metu gamtos teikiamų produktų. Egzotiški ir iš naujo atrandami salotų ir daržovių mišiniai kiekviename krašte vis kitokie, tačiau idealias salotas neabejotinai sudaro madingi ingredientai bei jų vertę pakeliantys įvairių rūšių riešutai, alyvuogės, grūdai, sėklos ir gausybė prieskonių. Tokios salotos atrodo viliojančiai tiek skonio, tiek išvaizdos, tiek ir pavadinimo prasme. Pristatome įdomesnius Europos salotų barus.

„Jour“ – tai šviežumas, tyrumas ir lengvumas. Atidaryto 2003 metų lapkritį Paryžiuje (Prancūzija), salotų baro „Jour“ tikslas – reaguoti į augantį klientų domėjimąsi lengvesniu ir sveikesniu maistu bei salotas pagaminti ir patiekti kuo originaliau. „Greita paslauga – taip, savitarna – ne“, – teigia Thomas Ferneret, vienas iš trijų salotų baro įkūrėjų. Salotos, įskaitant ir suktinukus (angl. wraps), yra ruošiamos ant klientų aptarnavimo prekystalio, pirkėjams matant. Žmonės gali patys „susirinkti“ savo mėgiamą salotų mišinį iš 40 ingredientų. Pagrindą sudaro įvairios lapinės salotos (priklausomai nuo rūšies ir porcijos dydžio – 2,50-5,00 eurų). Prie išsirinktų salotų galima pasirinkti ir įvairių priedų, tokių kaip alyvuogės, šviežios žolelės, spurgutės, pačios įvairiausios daržovės, kiaušinis, tunas, mocarela, parmezanas, lašiša ar krevetės. Galutinė patiekalo kaina priklauso nuo pasirinktų ingredientų skaičiaus.

Produktų pasiūla priklauso nuo sezono. Žiemą valgių pasirinkimą papildo dvi sriubų rūšys, kurios kiekvieną dieną yra vis kitokios. Vasarą labai populiari šalta daržovių sriuba, taip pat „namų gamybos“ desertas ir mažas gėrimų pasirinkimas (alus ir vynas). Vidutinė sąskaita (valgomo bare, perkamo išsinešti ir pristatomo į namus maisto) yra apie 11 eurų.

Kur slypi „Jour“ sėkmės paslaptis? Kokybė, pasirinkimas, produktų šviežumas, patrauklus pristatymas ir gera įstaigos vieta. Pasak baro darbuotojų, geras oras privilioja daugiau salotų mėgėjų. Saulėtomis dienomis salotų baro apyvarta padidėja net 25 proc.

Dirbantis nuo 11.45 iki 16 val., baras orientuotas į aplinkiniuose biuruose dirbančius žmones. „Mes tikėjomės, kad didžioji dauguma mūsų klientų bus moterys“, – pasakoja Thomas Femeret. „Tačiau moterų ir vyrų skaičius gana panašus. Vis daugiau vyrų renkasi sveikus salotų pietus“.

Paskatinti „Jour“ sėkmės, trejetas verslininkų – „Lina‘s sandwich“ tinklo įkūrėja Noemi Carrelet bei Thomas Ferneret ir Thomas Battestini – atidarė dar dvi „Jour“ tinklo įstaigas: Louvre rajone 2005 metų kovą ir Rue Clement Marot rajone 2006 metų sausį. Panašaus tipo barus planuojama atidaryti ir Greater Paris rajone.
Internete: www.jour.fr

Vegetaru būti galima, bet kramsnoti reikia ne tik sėklas. „tibits“, vadovaudamasis sveiko, aukštos kokybės, mėgavimuisi skirto greitojo maisto filosofija, tarp Šveicarijos mėsos nevalgančių gurmanų šurmulį kelia nuo 2000 m. gruodžio. Tokio baro koncepcija gimė brolių Frei galvose, kurie už šią idėją verslo planų konkurse „Venture 98“ pelnė net du prizus. Koncepciją realizavo Rolf ir Marielle Hitl, kuriems priklauso seniausias vegetariškų patiekalų restoranas Europoje. Šiuo metu veikia trys sėkmingos „tibits“ įstaigos Ciuricho, Winterthur ir Berno miestuose. Jose siūloma virš 35 rūšių naminių salotų, šviežių, karštų daržovių ir po du skirtingus patiekalus kiekvieną dieną (100 g visų patiekalų kainuoja 3,70 Šveicarijos frankų). Ketvirtoji įstaiga duris pravėrė šią vasarą Bazelyje. Kiekvieną dieną salotų barus aplanko nuo 800 (Winterthur) iki 1300 (Berne) žmonių. Salotos ir šviežiai spaustos sultys sudaro 60 proc. visų „tibits“ tinklo įstaigų pajamų. Visus valgius ir gėrimus galima ir išsinešti (išsinešama 10-20 proc. nupirktų patiekalų).

Vienas „tibits“ bendrasavininkių Daniel Frei aiškiai įžvelgia „tradicinių salotų“ atradimą iš naujo. „Būtų sunku įsivaizduoti salotų barą be „Rüblisalat“ (morkų salotos), vienų perkamiausių mūsų bare. Bet yra nemažai ir naujai sukurtų receptų. Nepaisant to, kad yra neįprastos ir neseniai pristatytos, ekstravagantiškos „Sausos pupelių salotos“ susilaukė didelio populiarumo. Į valgiaraštį buvo įtrauktas ir naujas, mažai kalorijų turintis švelnus padažas. Puikus atradimas mūsų bare yra lęšių salotos. Vienas iš geriausiai parduodamų užkandžių, neseniai papildęs valgiaraštį, yra paprastojo pankolio užkandis su kalendra“, – teigia bendrasavininkis.

Daniel Frei pasakoja, kad pagrindinė jų barų sėkmės priežastis yra klientams suteikiama galimybė įsitikinti, kad salotos yra tikrai „naminės“. Produkto šviežumas klientui yra bene svarbiausias faktorius. Tačiau „tibits“ sėkmė slypi ne tik patiekalų šviežume. Labai svarbu ir tai, kad „tibits“ darbuotojai ne tik parduoda prekę, bet ir yra griežti šviežių produktų šalininkai kasdieniame gyvenime. Posakis „tu valgai akimis“ šiandien kaip niekada aktualus. Patiekalai turi atrodyti idealiai ir jų sudėtyje negali būti jokių nenatūralių priedų.

Salotas, nuėjusias ilgą kelią nuo šalutinio patiekalo iki pagrindinio, šiandien galima laikyti pilnaverčiu valgiu greta kitų pagrindinių patiekalų. Jos taip pat populiarios (ir populiarumas dar vis auga) ir kaip užkandis tarp valgių. „Mūsų lankytojai nori būti sveiki ir aktyvūs, o teisinga mityba yra pagrindinis būdas to pasiekti, todėl mums salotos išlieka begalo svarbia pasiūlos dalimi“.
Internete: www.tibits.ch

„Restoranų verslo“ informacija