Этот веб-сайт использует файлы cookie. Продолжая использовать веб-сайт, вы соглашаетесь с нашей Политикой использования файлов cookie. Более подробная информация о файлах cookie.

Принять
+ Предложить ресторан
Новости

Suvenyrai su restorano simbolika patrauklūs ne tik užsieniečiams

2005-11-10
Опубликовать вашу статью

Savo mėgstamą kavinę galima prisiminti ir namuose geriant arbatą iš jos pavadinimu paženklinto puodelio ar dėvint taip papuoštus marškinėlius bei kepuraitę. „VŽ Savaitgalis“ teiraujasi, ar prekės su viešojo maitinimo įstaigų simbolika turi įtakos jų verslui.

Rinkodaros specialistai mano, jog tokios suvenyrinės prekės su simbolika yra ne būdas uždirbti, bet neprasta restorano vardo populiarinimo strategija.

„Suvenyrai su mūsų tinklo simbolika mums reikalingi pirmiausia todėl, kad jie sėkmingai „dalyvauja“ visose reklaminėse pardavimų skatinimo akcijose – t. y. dovanojami kaip pridėtinė vertė. Be to, klientai vis dažniau klausia tokių prekių, perka kaip suvenyrus ar atminimo dovanėlę.

Žinoma, tai ne tiesioginės komercinės naudos siekimas, nes mūsų verslas yra maitinimo paslaugos, bet vertiname suvenyrus kaip stiprų rinkodaros įrankį. Šitaip didiname prekės ženklo žinomumą“, – aiškina naudą Mindaugas Gumauskas, viešojo maitinimo tinklą Lietuvoje ir Latvijoje valdančios UAB „Čilija“ Marketingo skyriaus vadovas.

Suvenyrais, pažymėtais tinklo simbolika, „Čili picos“ ir „Čili kaimo“ restoranuose pradėta prekiauti daugiau nei prieš 5 m.

„Buvome vieni iš pirmųjų viešojo maitinimo rinkoje pastebėję tokių prekių teikiamą naudą ir pamatę vartotojų susidomėjimą“, – priduria p. Gumauskas.

Įvairių suvenyrų galima įsigyti ir konkurentų restoranų tinkle „Fortas“. Kęstutis Markevičius, šios restoranų grupės rinkodaros vadybininkas, sako, kad suvenyrais su jų simbolika prekiaujama nuo „Forto dvarų“ atsiradimo pradžios.

„Siekiame netiesiogiai uždirbti. Daugiausia tai vardo populiarinimas ir pamaloninimas tų žmonių, kuriems smagu ką nors parvežti lauktuvių, dovanų. Taip įtinkame savo restoranų gerbėjams“, – sako vadybininkas.

Pagal prekę – ir pirkėjas
„Pagal savo klientus segmentuojame ir suvenyrus. Daugiausia suvenyrų orientuota į jaunimą, į paauglius, kurie yra imlūs tokiems dalykams. Pavyzdžiui, įvairiausi telefonų, raktų pakabukai, ausinukai ir kt. Vyresnieji klientai pageidauja solidesnių suvenyrų. Geras pavyzdys – firminiai ąsočiai, puodeliai, įvairūs medžio dirbiniai, siūlomi „Čili kaime“. Didžiąją dalį „Čili kaimo“ suvenyrų nuperka turistai, miesto svečiai“, – sako p. Gumauskas.

Populiariausi yra pakankamai nebrangūs ir smulkūs daiktai – žiebtuvėliai, picų peiliai ir kt.

„Lietuviai yra racionalūs žmonės, tad dažniausiai ieško ne tik estetiškos, bet ir buityje pritaikomos prekės“, – daro išvadą pašnekovas. „Čilija“, anot jo, turi ir savo maisto produktų liniją – „Čili“ ledų bei koldūnų su mėsa.

„Forto“ tinklas suvenyrais aktyviausiai prekiauja restoranuose „Forto dvaras“, ten siūloma daugiau išskirtinių, labiau turistus dominančių dalykų. Orientuojamės į užsieniečius, nes jie linkę pirkti įvairių suvenyrų, simbolinių dalykų, o lietuviai labiau taupo“, – sako p. Markevičius. Jo teigimu, restoranų tinklas išsiskiria pirkėjų jau pamėgtais maisto lauknešėliais. Juos sudaro įvairūs produktai, pagaminti laikantis senųjų tradicijų. Šiuo metu klientai į namus gali pasiimti „Sotųjį lauknešėlį“ ar „Zuikio lauktuvių“.

„Turime ir medinių šaukštų, žaislų, odos dirbinių, pavyzdžiui, padėkliukų grąžai dėti. Juos ypač mėgsta išsinešti (paprastai tariant, pavogti) lenkų turistai. Tokia mintis atsirado pamačius, kad padėkliukų dingsta labai daug. Deja, kol kas nuperkama gerokai mažiau nei pavagiama“, – idėjos kilmę pasakoja p. Markevičius.

Ateityje daugės
Kalbintų maitinimo įmonių tinklų atstovai sutaria, jog prekiauti suvenyrais apsimoka, ir planuoja didinti siūlomų prekių asortimentą.

„Forto“ picerijose, anot tinklo atstovo, šiuo metu suvenyrų su įmonės simbolika nesiūloma, bet apie juos svarstoma. Primityvių, paprastų variantų – pigiausių puodukų – ar pan. gaminti nesinori.

„Kol kas visai neturime molinių dirbinių – galvojame apie švilpynes su mūsų simbolika, kai kuriuos kitus indus – jų turėsime artimiausiu metu“, – žada p. Markevičius.

„Suvenyrų asortimentą ateityje planuojame plėsti“, – pokalbį užbaigia ir „Čilijos“ atstovas, tačiau kol kas planų nedetalizuoja.

O gal neverta?
Pajūryje sezono metu penkis, ne sezono – tris maitinimo įstaigas valdantis verslininkas Edmundas Sakalauskas nėra taip optimistiškai nusiteikęs.

„Esame išleidę muzikinį kompaktinį albumą su mūsų ženklu. Tačiau pas mus yra per mažai mokių užsieniečių, kurie kaip suvenyrą norėtų nusipirkti ir prekę“, – mano p. Sakalauskas, palangiškės UAB „Palangos tauras“ direktorius.

„Mūsų vardas „Feliksas“ yra gana stabilus, garsinsime jį ir toliau. Suprantame, kad jis – jau nemažas mūsų turtas. Šiuo metu galvojame apie skėčius su „Felikso“ ženklu, jie bus kaip dovana. Ir dabar turime dovaninių tušinukų, kitų smulkių suvenyrų su savo ženklu. Tačiau pirkti už pinigus? Juk tai mūsų reklama, kodėl kažkas už ją turėtų mokėti? Kitose šalyse tokia sistema veikia, bet ten savo suvenyrais prekiauja galingos kompanijos, mes su tokiomis nė lygintis negalime“, – mano verslininkas.

Galimybės ateityje prekiauti savo suvenyrais jis neatmeta: „Šiuo metu rekonstruojame viešbutį Palangoje, naujose patalpose galėsime numatyti ir suvenyrų lentynų bei kitų naujovių. Bet nemėgstu beždžioniauti. Stengsimės sugalvoti ką nors visiškai nauja, bet tai – ateityje“, – sako p. Sakalauskas.

Dovilė Stadalninkaitė
Verslo žinios, 2005 11 04
UAB „Čilijos“ nuotraukos
Skaityti kitus „Verslo žinių“ straipsnius>>