Этот веб-сайт использует файлы cookie. Продолжая использовать веб-сайт, вы соглашаетесь с нашей Политикой использования файлов cookie. Более подробная информация о файлах cookie.

Принять
+ Предложить ресторан
Новости

Naujas keliautojo portretas

2005-03-18
Опубликовать вашу статью

Turizmo agentūra „Delta Interservis“ kartu su psichologais išanalizavo Lietuvos keliautojų pomėgius, įpročius, elgesį, kitas asmenines savybes. Pagal išvadas juos suskirstė į šešis tipus bei nutapė naują psichologinį keliautojo portretą.

Pasak Linos Vaitkevičienės, „Delta Interservis“ (DI) direktorės, pastaruoju  metu keleivių padaugėjo dvigubai, konkurencija stiprėja, keičiasi ir keliones  užsakančių žmonių pageidavimai bei norai. Dėl šių priežasčių ir nuspręsta  išanalizuoti lietuvio keliautojo psichologinį portretą, o pagal jį organizuoti  agentūros specialistų darbą.

„Išsiaiškinti klientų įpročius, charakterį labai svarbu, nes tuomet lengviau ir tiksliau galime teikti paslaugas. Sunku pasakyti, kiek įmonių Lietuvoje paiso tokių tyrimų išvadų, tačiau juos atlikti verta“, – komentuoja Diana Palivonienė, UAB „Organizacijų vystymo centras“ vyriausioji konsultantė.

Šeši keliautojų tipai
Pasak Lauros Mineikytės, DI personalo ir plėtros vadovės, šalies keliautojai suskirstyti į 6 tipus: dominuojantį, nuoširdžiai bendraujantį, atvirą, gudrų, pasitikintį ir atsargų. Turizmo specialistai ir psichologai priėjo prie išvados, kad daugiausia yra atvirų, gudrių, pasitikinčių ir atsargių keliautojų.

„Galima sakyti, gudraus ir pasitikinčio tipo keliautojų yra apie 30%, dar dažniau tenka susidurti su atvirais ir atsargiais turistais – tokių yra apie 70%”, – pabrėžia p. Mineikytė.

Anot jos, šių tipų keliautojai pakeitė dominuojančius ir nuoširdžiai bendraujančius turistus.

„Pastaruoju metu gyventojai turtingėjo, o kelionės pigo, ilsėtis į šiltuosius kraštus susirengė tie, kurie iki šiol niekada ar retai buvojo užsienyje, ypač šiltųjų kraštų kurortuose. Šių keliautojų dabar yra dauguma. Jie ir keičia lietuvio keliautojo psichologinį portretą“, – komentuoja p. Mineikytė.Turizmo specialistų teigimu, naujųjų keliautojų lūkesčiai dažnokai esti didesni, nei galima būtų tikėtis iš kelionės.

Mažų kainų pagunda
Atsižvelgus į keliautojų tipus, nutapytas ir naujasis mūsų šalies keliautojo psichologinis portretas. Taigi, pasak turizmo specialistų, tradicinis Lietuvos keliautojas labai smalsus, apie kelionę stengiasi gauti kuo daugiau informacijos ir pats itin kruopščiai ją renka. Jis taip pat labai atsargus: keliones planuoja itin nuosekliai, skiria tam daug dėmesio ir sunkiai išsirengia į naujas, nepažįstamas vietoves. Be to, Lietuvos keliautojas lengvai pasiduoda reklamai, o paprasčiausia jį pagauti mažomis kainomis. Pavyzdžiui, penkis akivaizdžius kelionės privalumus gali nusverti apie 10% pigesnė kita kelionė.

Anot turizmo verslo atstovų, savo paslaugas, klientų aptarnavimo specifiką jie turi koreguoti pagal kintantį psichologinį keliautojo portretą. 7 šalies miestuose esančiuose DI biuruose įdiegti nauji klientų aptarnavimo standartai. Pagal juos buvo apibrėžta klientų aptarnavimo samprata, klientų aptarnavimo aspektai turizmo srityje, veiksniai, dantys įtaką kliento lūkesčiams.
„Siekiame atsakyti į gausesnius smalsesnių klientų klausimus, suteikiame jiems daugiau informacijos apie keliones. Žmonės tapo reiklesni, tad tobuliname jų aptarnavimą, daug dėmesio skiriame klientų atsiliepimams ir skundams valdyti. Be to, nustatyti nauji darbuotojų išvaizdos ir elgesio reikalavimai, tvarkai biuruose“, – pokyčius pasakoja p. Vaitkevičienė.

Agnė Ranonytė
Meniu.lt archyvo nuotr.
„VŽ“ informacija