Kiekvieną savaitgalį portalo Meniu.lt HORECA naujienuose sklebsime straipsniukus apie įdomius ir sėkmingai dirbančius naujai atidarytus užsienio restoranus. Tikimės, kad tai padės restoranų vadovams pasisemti naujų įdėjų.
Marketingo pradžiamokslis teigia, kad kiekvienas verslas turi remtis unikaliu pardavimo pasiūlymu (USP). Viešajame maitinime, deja, jis neretai apsiriboja keliais „firminiais“ patiekalais ar specialia vieno-kito produkto kaina. Tuo tarpu prisivilioti klientą galima kur kas įvairesniais būdais.
Danija
Nėra kulinarinių TV laidų vedėjo, kuris nesvajotų apie nuosavą restoraną ar barą. Danijos televizijos žvaigždei, virėjui ir maisto ekspertui Klausui Mejeriui (Claus Meyer) pavyko išplėtoti nuosavą maitinimo tinklą, pavadintą „Meyers Deli“. Kiekviename jo taške po vienu stogu glaudžiasi restoranas, bakalėjos krautuvėlė ir kavos baras; patiekalai taip pat parduodami išsinešimui.
Dienos bėgyje restorane siūlomi pusryčiai (savaitgaliais jie kiek vėlesni), po to lengvesni pietų patiekalai (sriubos, salotos, sumuštiniai). Pagrindinius patiekalus papildo tapas tipo užkandėlės. Visus šiuos patiekalus galima išsinešti, taip pat siūlomas atskiras atvėsintų ir supakuotų patiekalų meniu, kuriame galima rasti rinkinių iškyloms, pristatymui į darbo vietas ir didesnių kompanijų vaišėms savaitgaliais. Prie patiekalų siūloma firminė duonelė, kuriai kepti naudojami savos gamybos ekologiški miltai. Lankytojai gali įsigyti šių miltų kartu su receptu ir pabandyti išsikepti duoną namie.
Tuo tarpu krautuvėlėje greta Skandinavijos šalių bakalėjos ir konditerijos prekiaujama ir „Meyers“ prekiniu ženklu pažymėtais produktais: aliejais, padažais, alumi, uogienėmis ir pan. Savaime suprantama, kad kiekvienas namo parsineštas firminis produktas yra rišamoji grandis, skatinanti klientus vėl ir vėl lankytis „Meyers Deli“ restorane.
Plačiau internete: www.meyersdeli.dk
Kopenhagos centre esanti „The Royal Cafe“ išnaudoja parduotuvės ir kavinės sintezės idėją. Meniu pagrindą čia sudaro pikantiški sumuštiniai, pavadinti „Smušiais“. Šis naujadaras atsirado sujungus danišką žodį „smørebrød“ (sumušinių rūšis) ir japonišką „sushi“. Sumuštinius papildo salotos, sriubos, pyragėliai, desertai ir gėrimai. Visa tai pateikiama laisvoje aplinkoje, kurią šeimininkai apibūdina kaip „Naujovišką baroką“ arba „Dizaino sumaištį“. Mat, tiesiog restorano salėje yra įrengti garsiųjų Danijos kompanijų „Georg Jensen“, „Royal Copenhagen“, „Fritz Hansen“, „Bang&Olufsen“ stendai, kurių eksponatus, kaip ir daugelį kitų interjero detalių – baldus, paveikslus, indus, šviestuvus – galima čia pat įsigyti. Svaigus prekių margumynas kartu su pakabintais manekenais ir kitomis spalvingomis interjero detalėmis formuoja nuotaikingą atmosferą, pamėgtą miesto gyventojų ir turistų.
Plačiau internete: www.theroyalcafe.dk
Švedija
Jei restoraną galima paversti parduotuve, tai, matomai, galimas ir priešingos krypties ėjimas. Tą įrodo Švedijos prekybos tinklo „Indiska“ patirtis. XX a. pradžioje įkurta egzotiškų prekių krautuvė į amžiaus pabaigą virto stambiu parduotuvių tinklu, prekiaujančiu madingais drabužiais „su indišku akcentu“, o taip pat baldais, aksesuarais, indais ir kitomis prekėmis, skirtomis „įnešti spalvų ir emocijų įvairovę į skandinaviško gyvenimo kasdienybę“. Nieko nuostabaus, kad greta drabužių atsirado smilkalų ir arbatžolių skyriai, tačiau giliau įbristi į maisto prekybą „Indiska“ ilgai nesiryžo. Pabendravus su kavinių vadybininke ir kulinarinių knygų autore Lotta Voltaire firmos vadovams gimė šiuolaikinės indiškos virtuvės idėja, kuria remiantis 2005 m. Stokholmo centre duris atvėrė restoranas, pavadintas „Hurry Curry“.
Restorano misija – ne tik kulinarinė, bet ir šviečiamoji: kiekvieną dieną meniu pagrindą sudaro 5 originalūs indų virtuvės patiekalai, greta kurių pateikiami užkandžiai, salotos, pyragaičiai, šviežiai spaustos sultys ir, žinoma, įvairių rūšių arbata (beje, arbatžolės išsinešimui yra sveriamos vietoje). Kadangi raktiniai restorano veiklos žodžiai yra „ekologiškas“ ir „vietinis“, maisto gamybai ir tiekimui naudojama smulkių vietinių įmonių produkcija (aišku, išskyrus specifinius indiškus prieskonius). „Hurry Curry“ interjeruose plačiai taikomos to paties „Indiskos“ tinklo prekės – nuo baldų iki smilkalų ir tekstilės gaminių. Naudojant tuos pačius išteklius, rengiami ir „užklasiniai“ renginiai – indiško stiliaus vestuvės ir vakarėliai, pasitarnaujantys viso tinklo reklamai. Kita vertus, griežta kontrolė iš pagrindinės įmonės pusės, talkinant minėtai L. Voltaire, padeda „Indiskai“ sėkmingai konkuruoti sektoriuje, tiesiogiai nesusijusiame su pagrindiniu verslu. Ateityje įmonė planuoja plėsti restoranų verslą, kuris, anot kompanijos vadovų, „padeda patirti apsipirkimo pilnatvę“.
Plačiau internete: www.indiska.com
Kitą straipsnio dalį skaitykite ateinantį penktadienį.
Pagal žurnalą „Food Service Europe & Middle East“ parengė Audrius Vyšniauskas
„Restoranų verslo“ informacija