Этот веб-сайт использует файлы cookie. Продолжая использовать веб-сайт, вы соглашаетесь с нашей Политикой использования файлов cookie. Более подробная информация о файлах cookie.

Принять
+ Предложить ресторан
Новости

Lietuvos gyventojų užkandžiavimo įpročiai

2005-04-20
Опубликовать вашу статью

Spartėjantis gyvenimo būdas keičia lietuvių mitybos įpročius – vakariečių pavyzdžiu jie valgo vis daugiau užkandžių. Tai atskleidė AB „ Kraft Foods Lietuva “ užsakymu atliktas šalies gyventojų užkandžiavimo įpročių tyrimas. Tokio pobūdžio tyrimas Lietuvoje atliktas pirmą kartą.

Reprezentatyvią apklausą, kurioje dalyvavo 1084 Lietuvos gyventojai nuo 16 iki 74 metų, kovo pabaigoje atliko rinkos analizės ir tyrių grupė „RAIT“.

Tyrimas atskleidė, kad net 73,7 proc. Lietuvos gyventojų ne tik valgo tris kartus per dieną, bet ir mažiausiai vieną kartą papildomai užkandžiauja. Dauguma – 51,6 proc. apklaustųjų tai daro kelis kartus per dieną.

Anaiptol ne visi lietuviai užkandžiauja prispirti alkio. Norą greitai numalšinti alkį, kaip užkandžių priežastį, nurodė 45 proc. apklaustųjų, dar 16,3 proc. apklaustųjų užkandžiauja siekdami pasikrauti energijos ir žvaliau jaustis. Tačiau daugiau nei trečdalis lietuvių užkandžius valgo siekdami malonumo: 27,4 proc. nori pasimėgauti užkandžio skoniu, o 9,4 proc. – atsipalaiduoti.

„Tyrimas atskleidė dvi tendencijas: pirma, Lietuvos gyventojai, kaip ir vakarų europiečiai, vis dažniau renkasi užkandį siekdami atsipalaiduoti arba patirti malonumą. Antra, spartėjantis gyvenimo būdas lemia, kad žmonės užkandžiauja nepertraukdami aktyvios veiklos – darbo ar paskaitų metu, per pertraukas tarp jų. Kitaip tariant, drauge su vakariečių gyvenimo būdu ir tempu perimame ir jų užkandžiavimo įpročius – todėl turėtumėme aktyviau domėtis ir subalansuota mityba“, – tyrimo rezultatus komentavo Remigijus Malakas, „ Kraft Foods Lietuva “ rinkodaros vadovas Baltijos regionui.

Užkandžius lietuviai dažniausiai vartoja namie arba svečiuose – to nedarantys prisipažino tik 20,5 proc. respondentų. Užkandžius lietuviai valgo ir aktyvios veiklos metu: per pertraukas tarp darbo ar paskaitų (29 proc.), darbo ar paskaitų metu (13,4 proc.), kelionėje arba žygyje (9,6 proc.), aktyviai pramogaudami (6,4 proc.), pakeliui į paskaitas ar darbą (2,6 proc.), sportuodami (1,6 proc.).

Dažniausiai priežastis, dėl kurios pasirenkamas vienoks ar kitoks užkandis – mėgstamas skonis. Užkandžio kaina respondentams svarbi tiek pat, kiek ir aukšta gaminio kokybė – šiuos kriterijus respondentai įvertino beveik po lygiai.

Beje, Lietuvoje užkandžius kaip priemonę sumažinti stresą dažniau renkasi didžiausias pajamas gaunantys (virš 600 Lt šeimos nariui) , taigi ir aktyviausi gyventojai. Net 20 proc. užkandžiauja siekdami atsipalaiduoti – tai dvigubai daugiau nei kitų pajamų grupių atstovai.

Pasak R.Malako, tai rodo, jog lietuvių nurodytos užkandžiavimo priežastys pamažu panašėja į tas, dėl kurių užkandžius renkasi ES šalių gyventojai. Pastarieji itin dažnai užkandžiauja reaguodami į stresą – Didžiosios Britanijos verslo analizės bendrovės „Datamonitor“ duomenimis, net 45 proc. visų užkandžių JAV ir ES šalių gyventojai įsigyja siekdami sumažinti stresą.

Šokolado batonėliai Lietuvoje
Tyrimo metu paaiškėjo, kad penktadalis respondentų užkandžiaudami renkasi visų pirma šokoladinius batonėlius. Šis skaičius lenkia traškučius, greito maisto patiekalus ir visus kitus ne namuose pasigamintus užkandžius.

„Mums svarbu tai, kad šokoladiniai batonėliai užima svarbią vietą tarp užkandžių – juo labiau kad „ Kraft Foods Lietuva “ gaminami batonėliai „Manija“ pirmauja Lietuvos rinkoje“, – teigė R. Malakas.

UAB „Baltijos tyrimai“ duomenimis, praėjusiais metais šokoladinius batonėlius pirko 84 proc. Lietuvos namų ūkių. Trys ketvirtadaliai iš jų bent kartą rinkosi batonėlius „Manija“.

Išnaudodami „Manija“ prekinio ženklo populiarumą, kompanija „Kraft Foods Lietuva“ neseniai pakeitė toje pačioje šokoladinių batonėlių grupėje buvusių „Jazz“ ir „Dar 2“ batonėlių pavadinimus. Juos pakeitė analogiški, tačiau patobulintos receptūros „Manija“ batonėliai su migdolais ir žemės riešutais.

Iš viso 2004 m. Lietuvoje suvartota 2018 tonų šokoladinių batonėlių, skaičiuojant ne pagamintą, o jau realizuotą produkciją. Tai dvigubai daugiau nei 2000-aisiais, kai šis skaičius siekė 1103 tonas. Tačiau pagal šokolado batonėlių suvartojimą vienam žmogui Lietuva gerokai nusileidžia kitoms Rytų ir Vidurio Europos šalims. Lietuvoje vienam žmogui per metus tenka kiek daugiau nei 700 gramų šokoladinių batonėlių, tuo tarpu Čekijoje vienas žmogus per metus jų suvalgo 3,23 kg, Vengrijoje – 1,81 kg, Lenkijoje – 1,49 kg, Latvijoje – 0,85 kg, Rusijoje – 0,4 kg. Šiuos skirtumus įtakoja ne tik skirtingas pragyvenimo lygis, bet ir mūsų šalyje vis dar išlikęs įprotis pirkti ir vartoti sveriamus saldainius. Vakarų Europoje sveriami saldainiai yra retenybė, arba jie gaminami rankomis ir yra brangesni nei šokoladiniai batonėliai, kurių suvartojimas yra žymiai didesnis.

Įvertinusi atlikto tyrimo rezultatus AB „Kraft Foods Lietuva“ jau suplanavo naujų šokoladinių batonėlių gamybą. Tai bus naujų produktų grupė, skirta vartotojų grupei, užkandžiais siekiančiai atsipalaiduoti, patirti malonumą, sumažinti stresą. Nors Lietuvoje ši vartotojų grupė yra kone mažiausia, kitose šalyse daugumą užkandžių suvartoja būtent tokie vartotojai. Naujieji batonėliai bus pradėti gaminti antroje metų pusėje, o Lietuvos vartotojams bus pristatyti rudenį.

Dabar populiariausi šokoladiniai batonėliai „Manija“ yra skirti numalšinti alkį, pasikrauti energijos ir orientuoti į paauglius bei jaunimą.

Lietuvoje AB„Kraft Foods Lietuva“ šiandien užima virš 60 proc. šokoladinių batonėlių rinkos.

Įdomūs faktai

Vyrai alkį ir energijos trūkumą jaučia labiau nei moterys; tuo tarpu daliosios lyties atstovės dažniau už vyrus užkandžiauja siekdamos pasimėgauti užkandžio skoniu ir atsipalaiduoti. Net trečdalis jauniausių – 16-24 m. amžiaus – respondentų užkandžiauja siekdami pasikrauti energijos. Tai dvigubai daugiau nei kitų amžiaus grupių atstovai. Jaunuoliai taip pat ir gyvena aktyviausia: 62,2 proc. 16-24 m. respondentų užkandžiauja pakeliui į paskaitas arba darbą ar iš jų. Užkandžius namuose arba svečiuose Lietuvos gyventojai valgo tuo dažniau, kuo vyresnis jų amžius. Aukštas pajamas (virš 600 Lt šeimos nariui) gaunantys žmonės kelis kartus dažniau nei kiti užkandžiauja aktyviai pramogaudami, jie taip pat dažniau užkandžius valgo darbo ar paskaitų metu bei per pertraukas. Šokoladinius batonėlius labiausiai linkę rinktis 16-24 m. amžiaus respondentai. Norą pasimėgauti užkandžio skoniu dažniausiai įvardijo vyriausi (65-74 m.) respondentai: 33,5 proc. jų užkandžiauja būtent dėl šios priežasties.

Meniu.lt informacija
Vytauto Mickevičiaus nuotraukos