Этот веб-сайт использует файлы cookie. Продолжая использовать веб-сайт, вы соглашаетесь с нашей Политикой использования файлов cookie. Более подробная информация о файлах cookie.

Принять
+ Предложить ресторан
Новости

Kavinių verslas: ko nori lankytojas? (Tyrimas)

2005-01-11
Опубликовать вашу статью
Rinkos tyrėjų nuomone, dažnai iš lankytojų išgauti tikrąją tiesą nėra taip lengva, kaip galėtų pasirodyti iš pirmo žvilgsnio, - daugeliu atvejų žmonės nepasako tiesos arba atskleidžia tik jos dalį. Romanas Gaidukas, „Erra“ rinkodaros projektų vadovas, sako, jog tyrėjams koją dažnai pakiša lietuviški bruožai - konfliktų vengimas arba kritikos nesakymas, taigi tenka naudoti metodiką, skatinančią respondentus atsakinėti labiau emociškai nei logiškai.

Tokiais atvejais, tikina tyrėjai, natūrali žmogaus reakcija atskleidžia daugiau tiesos, negu gerai apmąstytas atsakymas.

Lankytojų vertybės
Norėdami išsiaiškinti, ką žmonės vertina rinkdamiesi kavinę pietauti arba vakarieniauti, tyrėjai įvardijo penkis kriterijus, kuriuos respondentai įvertino pagal 5 balų skalę. 1 reiškė, kad šis kriterijus žmogui visiškai nesvarbus, 5 – kad šis kriterijus labai svarbus. Atsakymų vidurkiai padalyti į dvi grupes: pietų metu viešojo maitinimo įstaigose besilankantys klientai ir
einantieji į jas vakare.

Tyrėjai daro išvadas, kad žmonėms, ateinantiems pietauti, aktualiau maisto kaina ir aptarnavimo greitis. „Vakariniai“ klientai labiau vertina aplinkos jaukumą. Dėmesingos padavėjos ir patiekalų asortimentas yra vienodai svarbūs tiek vakariniams, tiek ir dienos metu ateinantiems klientams.

Vienas iš kliento pasitenkinimo ženklų, teigia tyrėjai, yra jų pasirengimas rekomenduoti kavinę kitiems, žodžiu, - skleisti apie ją gerą žinią. Paklausti padavėjo, ar jie aplankytų mūsų kavinę dar kartą, lankytojai, tikina tyrėjai, greičiausiai atsakytų „taip“. Tačiau praktika rodo, kad iš tiesų tą pačią kavinę savo draugams arba pažįstamiems iš tikrųjų rekomenduotų daug mažesnis procentas. Rekomenduodamas kavinę kitiems žmogus tarsi prisiimą atsakomybę, ir todėl jis tikrai turi tikėti tuo, ką sako. Be to, rekomenduoja tyrėjai, dažnai naudinga išsiaiškinti, kaip būtent jie rekomenduotų kavinę. Ką pasakytų? Taip galima atskleisti, kokį įvaizdį apie kavinę šis klientas yra susiformavęs. Tokia informacija padeda verslininkams pastebėti problemas ir imtis priemonių joms spęsti.

Rūta Stankevičiūtė
„VŽ Savaitgalis“ informacija