Telefonas – pirmasis įrenginys, be kurio po metų ar dviejų bus nebeįsivaizduojamas viešojo maitinimo sektorius. Kaip manote, kuriuose, su restoranu susijusiuose procesuose reikalingas mobilusis telefonas? Ogi visuose!
Pradėti reikėtų nuo pačių pradžių – kokiais būdais ir pagal kokius kriterijus klientas rinksis restoraną, kur ieškos informacijos? Greičiausiai rinksis patikimuose, specializuotuose interneto šaltiniuose, bet jau nebeapsieis ir be specialių, vartotojo telefonui pritaikytų aplikacijų bei sumanių ir naudingų funkcijų, palengvinančuų pasirinkimo ir net staliuko rezervacijos klausimą.
Pavyzdžiui, greitai pradės veikti naujas stalelių rezervacijų internetu projektas „Tabler“. Užsienyje rezervacijos internetu – itin populiarus dalykas, o ar prigis ši paslauga Lietuvoje, pamatysime jau nuo rudens.
Atėję į restoraną anksčiau prisėsdavome prie stalelio, rinkdavomės maistą iš popierinio meniu, o po to į rankas imdavome laikraštį arba bendraudavome su kolega ar draugu. Dabar kolegas ar draugus vis dažniau matome įsikibusius į telefonus. Tačiau kas vyksta juose? Skeptiškai pagalvojame, kad tikriausiai „sėdi Facebook‘e“, tačiau ne visada esame teisūs. Lietuvoje jau išbandomos sistemos, kurios leidžia būti restorane ir virtualiai. Atėjus į restoraną, bevieliu tinklu išmanusis telefonas automatiškai prijungiamas prie sistemos, kurioje galima atlikti įvairias operacijas – peržiūrėti meniu, iškviesti padavėją ar parašyti jam žinutę, patikrinti išankstinę sąskaitą, pasinaudoti specialia nuolaida, užrezervuoti stalelį kitam vizitui ir taip toliau. Taigi, nuo šiol pamatę žmogų, kuris restorane sėdi akis įsmeigęs į telefono ekraną, žinosite, kad galbūt jis tuo metu kaip tik renkasi tai, ką valgys pietums.
Atsiskaitymai mobiliuoju telefonu nėra didžiulė naujovė, panašias paslaugas jau keletą metų siūlo ne viena įmonė Lietuvoje, tačiau nepaminėti tokio sprendimo dėl stabiliai augančio mobiliųjų mokėjimų populiarumo būtų tikra nuodėmė. Specialistai prognozuoja, kad „aukso amžius“ mobiliesiems mokėjimams Lietuvoje prasidės per artimiausius dvejus metus, tad pasiruoškite ir pasirūpinkite, kad Jūsų restorane klientai galėtų sutaupyti laiko ir pinigų!
Kasos aparatas išmaniajame telefone?
Užsienio šalių praktikoje pastebima tendencija, kai smulkusis verslas apskaitai naudoja mobilųjį telefoną su specialia kasos aparatą imituojančia programėle. Šios technologijos naudojimas itin paplitęs JAV, Kanadoje, Jungtinėje Karalystėje, Vokietijoje bei Prancūzijoje. Tuo tarpu Lietuvoje panašios programėlės dar tik pradeda žengti pirmuosius žingsnius. Pirmasis, mūsų lūkesčius pranokęs sprendimas – UAB „Programuotojų Komanda“ (www.pkomanda.com) sukurta „mPOS“ programėlė.
Ši inovatyvi sistema veikia itin paprastai – į Jūsų išmanųjį telefoną instaliuojama speciali programėlė, kuri imituoja POS įrenginio veikimą ir atlieka visus įprastam kasos aparatui įkandamas operacijas (ir dar daugiau!). Telefonas su šia sistema geba belaidžiu ryšiu valdyti nešiojamą fiskalinį spausdintuvą, todėl šis sprendimas atitinka atnaujintus VMI reikalavimus.
Mobiliajame telefone veikianti programa atlieka tas pačias funkcijas kaip ir įprastas kasos aparatas, tačiau palengvina darbą restorano administracijai – pavyzdžiui, restoranuose ši programėlė rodys ne tik užsakymus, bet ir pardavimų statistiką, apskaitą. Kadangi programėlę sukūrė ir platina Lietuvoje veikianti įmonė, paliekama galimybė kreiptis į kūrėją su specialiais pageidavimais. Programuotojai savo svetainėje tikina, kad gali įgyvendinti bet kokį pageidavimą. Prognozuojama, jog dėl didelio savo funkcionalumo „mPOS“ per artimiausius porą metų visiškai pakeis įprastus kasos aparatus.