Perkrautas meniu
Bornmuto universitetas Anglijoje atliko tyrimą, siekdamas nustatyti idealų meniu patiekalų skaičių. Apklausus skirtingų amžiaus grupių ir lyčių žmones paaiškėjo, kad optimalus restorano patiekalų skaičius kiekvienoje kategorijoje – dešimt: tiek užkandžių, vištienos, žuvies, vegetariškų patiekalų ir makaronų, grilio kepsnių, mėsainių ir desertų klientas nesunkiai gali pasirinkti. Jeigu patiekalų mažiau – žmones tai ima erzinti, jeigu per daug, klientai sutrinka ir nebegali išsirinkti. „Atkreipėme dėmesį, kad Lietuvoje žmonėms patinka turėti daugiau nei 10 patiekalų pasirinkimą – matyt, pasąmonę vis dar veikia sovietinių laikų prisiminimai, kai įvairovė restoranuose ir parduotuvėse nebuvo tokia didelė. Laikai keičiasi, tad restoranai privalo adaptuotis ir pasiūlyti tiek patiekalų, kiek pageidauja jų klientai ir ką diktuoja rinkos tendencijos“, - sako „Charlie Pizza“ prekės ženklo vadovė Natalija Juralevič.
Valgytojų tipai
Sudarant meniu labai svarbu žinoti, kokie klientai lankosi restorane. Pasak meniu sudarinėtojo amerikiečio Grego Rappo, jų yra 4 tipai:
- Užkandžiautojai – tie, kuriems svarbus patiekalo pavadinimas ir kaina.
- Receptų medžiotojai – tie, kuriems svarbus išsamus patiekalo aprašymas ir jo sudedamosios dalys.
- Barbekiu – mėgstantys dalintis maistu ir bendrauti su padavėjais.
- Desertų gurmanai – madingi žmonės, besilankantys madingose vietose.
„Iš ilgametės praktikos supratome, kad žmonėms pasiūlymus reikia pateikti aiškiai, suprantamai ir patraukliai, todėl nusprendėme savo restorano meniu atnaujinti ir pritaikyti dabar vyraujančioms maisto tendencijoms bei mūsų klientų tipui,- sako N. Juralevič. - Pavyzdžiui, naujajame meniu siūlome daugiau įvairių užkandžių, kurie bus pateikiami ant medinių lentelių. Jos neįpareigoja vieno patiekalo užsisakyti konkrečiai vienam asmeniui ir yra patogios maisto ragavimui bei dalinimuisi draugų kompanijose“.
Patiekalų meniu išdėstymas
„Pasak įvairių atliktų tyrimų, žmogaus akis vaizdus meniu lape fiksuoja Z forma: pradedame žiūrėti viršuje iš kairės į dešinę, įstrižai ir apačioje vėl iš kairės į dešinę. Patiekalai, patekę į šią zoną, užfiksuojami greičiausiai, todėl jų užsakoma dažniausiai, o meniu šonuose likusios nuotraukos patenka į „akląją“ zoną. Tai jokia paslaptis, o praktika, taikoma restoranuose – juokiasi N. Juralevič.
Maistas toks pat, kaip nuotraukose
Psichologai teigia, kad žmonėms patinka vizualizuoti patiekalus, todėl jie dažnai lieka nusivylę, kai atneštas gaminys neatitinka įsivaizdavimo. „Stebėdami klientų poreikius, išklausydami jų pastabas ir lūkesčius, dar labiau sustiprinome savo restorano tinklo patiekalų kokybę: visi mūsų patiekalai yra fotografuojami ir rodomi meniu ne tik todėl, kad būtų gražiau ar klientui būtų lengviau išsirinkti, bet ir dėl patiekalų kontrolės. Valgiaraštyje pateiktos patiekalų nuotraukos – tai mūsų virtuvės standartas, būtent tokio patiekalo svečiai tikisi jį užsisakę ir tokį turėtų gauti. Žinome auksinę taisyklę, kad žmonėms patinka gauti tai, ko jie tikisi, o jeigu lūkesčiai nuviliami, klientas – prarastas. Dirbame su geriausiais maisto produktų tiekėjais, todėl mūsų patiekalai ruošiami iš sveikų ir šviežių produktų, jų neužšaldant, gaminant vietoje“, – sako N. Juralevič.
Asortimentą diktuoja mada
Pasaulio gastronomines tendencijas nagrinėjanti kompanija „Baum+Whiteman“ 2014-iesiems metams karūnavo vištieną. Pasak kompanijos ekspertų, vištiena jau nebepriskiriama tik taupančiųjų maistui kategorijai.„Šiemet pasaulinę virtuvę tarsi iš naujo užkariavusi vištiena papildė ir mūsų meniu asortimentą. Populiarėjanti tendencija valgyti natūralų, lengvesnį maistą atsispindi ir lietuvių pasirinkimuose, taigi naujajame meniu parengėme naujų skonių patiekalų su vištiena: salotų, užkandžių ir antrųjų patiekalų – kepsnių ir makaronų, – sako N. Juralevič. – Dėmesį kreipti tik į meniu gausumą – netikslinga. Nuolat analizuojame lankytojų poreikius, naujausias maisto tendencijas, kurios pasufleruoja, kas bus populiaru vieną ar kitą sezoną. Į tai atsižvelgdami rengiame tikslinius ir lankytojų poreikiams pritaikytus pasiūlymus, nepamiršdami patobulinti jau esamų ir mūsų klientų pamėgtų patiekalų.“