Этот веб-сайт использует файлы cookie. Продолжая использовать веб-сайт, вы соглашаетесь с нашей Политикой использования файлов cookie. Более подробная информация о файлах cookie.

Принять
+ Предложить ресторан
Новости

Alkoholinių gėrimų pardavimų Lietuvoje apžvalga (VTAKT)

2005-03-25
Опубликовать вашу статью

Valstybinės tabako ir alkoholio kontrolės tarnybos duomenimis Lietuvos Respublikoje alkoholinių gėrimų pardavimo struktūroje dominuoja alus. 2004 metais jo pardavimas, skaičiuojant absoliučiu alkoholiu, sudaro beveik pusę (48 proc.) viso bendrojo alkoholinių gėrimų pardavimo. Stiprių alkoholinių gėrimų pardavimas sudarė apie 36 proc. bendroje alkoholinių gėrimų pardavimo struktūroje. Mažiausiai – apie 16 proc. sudaro vyno, fermentuotų alkoholinių gėrimų bei tarpinių produktų pardavimas.

Alkoholinių gėrimų pardavimo struktūroje dominuoja Lietuvoje pagaminti alkoholiniai gėrimai. Lietuvoje pagaminti spiritiniai gėrimai sudaro 88 proc. nuo bendro spiritinių gėrimų pardavimo, lietuviškas vynas ir fermentuoti gėrimai sudaro 73 proc., o lietuviškas alus sudaro 94 proc. nuo viso parduodamo Lietuvoje alaus kiekio.

2004 m., palyginti su 2003 m., padidėjo visų grupių alkoholinių gėrimų pardavimo apimtys: stiprių alkoholinių gėrimų pardavimas padidėjo 2 proc., vyno, kitų fermentuotų gėrimų – 12,5 proc., alaus – 6,6 proc.

Pastaraisiais metais sparčiausiai augo alaus pardavimai. Jeigu 1997 m. buvo parduota 141 mln. litrų alaus, 1999 m. – 197 mln. litrų alaus, tai 2002 m. jau alaus pardavimai pasiekė 274 mln. litrų, o 2004 metais 279 mln. litrų.

Lietuvoje alkoholinių gėrimų verslu (gamyba, didmenine ir mažmenine prekyba) užsiima apie 15 tūkst. įmonių.

Valstybinės tabako ir alkoholio kontrolės tarnybos informacija