Sostinės Pylimo gatvės gale veikiančių maitinimo įstaigų padėtis yra kiek dviprasmiška: viena gatvės pusė turi prestižinį Senamiesčio statusą, viliojantį turistų srautą ir inteligentišką publiką, tuo tarpu kita gatvės pusė patenka į „pilkąją“ Halės turgaus ir geležinkelio stoties prieigų zoną. Kavinių marketingo strategija čia turi būti ypač jautri: vos užkėlus kokybę ir kainas bemat išsenka lankytojų srautas, tuo tarpu kainų mažinimas, asortimento apribojimas ir pigesnio alkoholio pasiūla iškart privilioja abejotinos reputacijos publiką, kenkiančią įstaigos prestižui.
Pylimo, Raugyklos ir šv. Stepono gatvių apribotas „Senamiesčio dominijos“ kvartalas buvo kuriamas kaip savotiškas civilizuotos Senamiesčio kultūros avanpostas apleistame priestočio rajone. Dauguma įstaigų, kavinių bei parduotuvių sėkmingai veikia čia jau keletą metų. Tačiau kampinio šv. Stepono/Pylimo g. pastato pusrūsyje įrengta kavinė jau spėjo pakeisti kelis savininkus. Pastaruoju metu čia veikęs klubas „Metro“ buvo roko gerbėjų lankoma vieta, piktinančia kaimynus trankia muzika ir neadekvačiu klientų elgesiu. Nesulaukęs deramo pelno klubas užsidarė, o jo vietoje prieš kelias savaites pradėjo veiklą kavinė mįslingu pavadinimu „Afizus“.
Pasak kavinės savininkės Jelenos Pocienės, Afizus – tai mandras katino vardas, kadaise sugalvotas jos mažamečio sūnaus. Į Pylimo gatvę kavinė persikėlė iš prestižinės J. Jasinskio gatvės, kur jos klientais buvo aplinkinių įstaigų ir net Seimo aparato darbuotojai. Klientai buvo viliojami šeimyniška atmosfera, puikiu maisto kokybės ir kainos santykiu. Ši strategija taikoma ir naujoje vietoje: populiariausių dienos patiekalų kaina svyruoja 8-10 Lt ribose, o karštųjų užsakomų patiekalų – iki 17 Lt. Virtuvėje nenaudojama jokių šaldytų pusfabrikačių, viskas gaminama čia pat ir savo rankomis. Pavyzdžiui, per 30 min. „nuo nulio“ pagaminama apetitingų cepelinų porcija (nors ilgą laiką kavinė sėkmingai vertėsi ir be šio „klasikinio“ patiekalo). Abu šeimininkai patys dirba virtuvėje ir prie baro, nuolat kontroliuodami maisto kokybę ir rūpindamiesi betarpišku bendravimu su klientais, kuris yra labai svarbus šeimyninio tipo įmonei.
Kavinės interjere mes nerasime jokių užuominų į „katinišką“ pavadinimo kilmę: gyvūnams čia atstovauja kišeninis šeimininkės šuniukas, o sienos ištapytos katytėmis, tačiau tai yra seksualios išvaizdos dvikojės būtybės, užsilikusios nuo audringųjų „Metro“ laikų. Mat, kažkas išaiškino patalpų savininkams, kad merginas nutapė žymus Lietuvos dailininkas, ir jos turi išliekamąją meninę vertę. Galbūt tikimasi, kad po daugelio metų šios freskos populiarumu pavys H. Toulouz-Lotreck‘o plakatus, nors šių eilučių autoriui tokia perspektyva atrodo mažai tikėtina. Šiaip ar taip, oranžinė sienų spalva kartu su pikantiškais merginų atvaizdais suteikia kavinės salėms papildomo aitrumo. Viso per dvi sales čia įrengta apie 70 vietų, viena iš dviejų salių gali būti naudojama banketams ir uždariems renginiams; taip pat yra atskira bilijardo ir smiginio salytė. Vakarais susirinkusius džiugins rami ir neįkyri gyva muzika, o dienomis bus leidžiami europinės muzikos įrašai. Kavinės savininkai nesistengia įtikti priestočio publikai . Beje, ir patys „čiabuviai“ į kavinę nesiveržia – juos atbaido tiek kainų lygis, tiek ir asmeniškai šeiminiko Artūro Pociaus vykdoma „face control“ sistema. Jei viskas eisis sklandžiai, naujoji kavinė jau po savaitės pasipuoš nauja ryškia iškaba ir taps neatsiejama „Senamiesčio dominijos“ kultūrinės erdvės dalimi.
Daugiau apie kavinę>>
Adrius Vyšniaukas
Kavinės „Afizus“ nuotraukos
Meniu.lt informacija
2011 05 30