Ar užtenka tiesiog vyninės?
Užsienio koncepcijos byloja, jog tam, kad mėgautumeisi vynu ir pritrauktum jo mylėtojų auditoriją, nebeužtenka tiesiog atsidaryti įprastą jaukią vyninę, kur prie stalų, pagamintų iš vyno statinių, vakarais svečiai kvatojasi, grauždami grissini lazdeles ir užsikąsdami prosciutto riekele. Tose naujose madingose vietose integruotos išskirtinio vyno parduotuvės (angl. boutique), organizuojami mokymai, degustacijos įgauna naują pagreitį ir sujungia interaktyvias kelių ekspertų diskusijas, svečiuose nuolat sutiksi kviestinius vyndarius, mados egzistuoja net ir taurėse – įpilama daugiau vyno nei įprasta degustacijų metu. Ir visai neseniai buvo pareikšta, jog dabar madinga šampaną gerti iš taurių, skirtų baltam vynui, o dar madingiau – iš skirtų Pinot Noir vynui. Pasižvalgykime tolėliau ir pasvarstykime, ar mums, lietuviams, reikia to paties.
Mėsainiai vyninėje ir „pasikaustęs“ someljė prie baro
Prekybinė oazė Stokholmo senamiestyje jau kelinti metai yra laikoma pagrindiniu mėgstančiųjų kulinarines pramogas traukos centru (angl. hotspot). Čia įsikūrusi vyninė „Gaston“. Labai svarbu paminėti, jog jos įkūrėjas – garsus šefas Bjorn Frantzen, kuriam taip pat priklauso dviem Michelin žvaigždutėmis pažymėtas restoranas bei gastro-baras (angl. gastropub).
Kas įprasto? Įkūrėjai norėjo, jog vyninėje tinkamo vyno rastų tiek ekspertai, tiek tiesiog užsukę pasimėgauti taure vyno. Vyninės interjeras modernus, o valgiaraštyje puikuojasi prie vyno pamėgti užkandžiai, taip pat, žinoma, madingieji „naminiai“ mėsainiai ir fish & chips (klasikinis angliškas patiekalas).
Kas neįprasto? Ten nesutiksite barmenų – jus aptarnaus „pasikaustęs“ someljė. Nieko formalaus, priešingai – kuriama labai jauki ir neįpareigojanti atmosfera. O socialiniame tinkle ir internetiniame puslapyje vykdoma komunikacija – labai vientisa ir moderni.
Daugiau: http://www.gastonvin.se
Pasipildykite vyno tiesiai iš statinės
Pamenate, kai keliaudavote į parduotuvę pasipildyti gazuoto vandens? Dabar tokiu pačiu principu galite pasipildyti vyno, ir ne bet kur, o prestižiniame Londono rajone. Savo lokacijos prasme ši vyninė nėra netradicinė, nes sutikite, jog vyninė oro uoste ar ant stogo skamba labiau neįprastai nei prabangus Londono rajonas. Bet kai vyno parduotuvė turi specifinę koncepciją – ji tampa neįprastu reiškiniu. Vyno baras, restoranėlis ir vyno parduotuvė „Toasted“ atidaryta 2013 m. ir labai sėkmingai vykdo savo veiklą. Klientai čia priimami nuo 8 val. ryto iki vėlyvo vakaro.
Kas įprasto? Čia galima įsigyti šviežių, tiesiai iš fermerių atvežtų užkandžių, sūrių ar krosnyje keptos duonos. Vyno asortimentas (pilstomo ir buteliuose) – daugiau nei 200 rūšių.
Kas neįprasto? Klientai čia gali įsigyti išskirtinio vyno ne tik buteliuose. Pagrindinė atrakcija ta, kad galite atkeliauti su savo buteliu ir pripildyti jį vyno, alaus, taip pat vynų, atvežtų iš biodinaminių, organinių ir tiesiog mažųjų vyndarių ūkių, kurie talpinami 300 l plieno statinaitėse.
Daugiau: http://toastdulwich.co.uk
Keliaujanti vyninė
Ypač populiarūs vienadieniai pop-up restoranai, kavinės ar keliaujantys furgonėliai neaplenkia ir vyno mylėtojų. Į Lietuvą tik šiais metais atkeliaujanti tokių koncepcijų mada Didžiojoje Britanijoje jau penktus metus yra „ant bangos“. Negaišdami laiko spėliojimams, ar toks stilius sudomins ir vyno mėgėjus, vieni Jungtinėje Karalystėje dirbantys vyno tiekėjai Bibendum ėmėsi šios veiklos ir 2011 m. įkūrė keliaujančią vyninę – furgonėlį „The Wondering Wine Company“. Atnaujinę ir sumoderninę vintažinį Citroen furgonėlį ir surinkę tam tinkamą komandą, jie sėkmingai keliauja po sporto renginius, įvairius koncertus ir festivalius.
Kas įprasto? Pati vagonėlio koncepcija sporto renginiuose ar įvairiuose festivaliuose nėra visai neįprastas dalykas, juk hot dog’ų kioskeliams – jau daugiau nei pusšimtis metų!
Kas neįprasto? Integruoti vyninę į seną vintažinį Citroen automobilį atrodo gan rimtas išbandymas, juolab, kad tokių švenčių, į kurias furgonėlis keliauja, metu vynas prieš tai nebuvo pardavinėjamas. Savo vežiojamame asortimente turint ne pigiausio pilstomo vyno, o kokybiškų Chateau Margaux ar net tikro šampano, galima nustebinti kone kiekvieną.
Daugiau: http://www.wonderingwine.com
Paprastumas laimi?
Žvelgiant į pasaulines tendencijas ir naujienas, Lietuvoje veikiančioms ir besikuriančioms vyninėms tikrai yra kur tobulėti. Atskiros diskusijos reikalautų pamąstymai, ar Lieuvos rinkoje sėkmingai veiktų „keliaujantis vyno furgonėlis“ ir ar visi pagrindiniai lankytojai lankosi vyninėse dėl išskirtinių degustacijų. Dauguma, ypač kalbant apie daug dirbančius, daug bendraujančius ir nemažai po kasdien vykstančius pristatymus ir atidarymus lakstančius miestiečius, ilgisi neįpareigojančių pokalbių, paprasto, bet skanaus vyno ir elementaraus meniu, kuriame ieškoma tiesiog šviežių užkandžių, derančių prie vyno.<…>
Urtė Mikelevičiūtė | Čiop Čiop ir www.supperlithuania.com
Pilną straipsnį skaitykite naujausiame žurnalo “Restoranų verslas” numeryje: http://www.restoranuverslas.lt