This website is using cookies. By continuing to use the website you agree to our Cookie Policy. More information about Cookies.

Accept
+ Suggest a Restaurant
News

Vyndariai kovoja su Paris Hilton (svetur)

2008-01-18
Publish your own article

Kaip žinia, vyno pavadinimas yra teisinės apsaugos objektas, todėl vyndariai iš Italijos, gaminantys garsųjį baltąjį putojantį vyną prosecco, pradėjo kovą teisme su tokiu pačiu pavadinimu pardavinėjamo gėrimo Austrijoje gamintojais.

Nieko nuostabaus, kaip tikina patys Italijos vyndariai. Šis vynas yra dalis paveldo, o pastarasis gėrimas, turintis tokį patį prosecco pavadinimą, su vynu praktiškai neturi nieko bendro.

Anot Italijos žiniasklaidos, vyno gamintojus taip pat papiktino faktas, kad „Rich Prosecco“ pavadinimu pardavinėjamo gėrimo reklaminiu veidu tapo Paris Hilton – garsioji „Hilton“ viešbučių paveldėtoja. Reklaminiame vaizdo klipe ištepta auksiniais dažais pusnuogė Paris reklamuoja „Rich Prosecco“. Paris imituoja Shirley Eaton iš James Bondo filmo „Auksinis pirštas“.

Nors reklama papiktino vyndarius, labiausiai juos įžeidė gėrimo „išniekinimas“. „Rich Prosecco“ pardavinėjamas skardinėse, o taip pat vynas maišomas su vaisių sultimis. Gėrimo supilstymo į skardines faktas tiesiog apstulbino senas vyno gamybos tradicijas propaguojančius ir puoselėjančius Italijos vyndarius. Anot žiniasklaidos, vyndariai labiausiai protestuoja prieš du gėrimo variantus su mažesne alkoholio tūrio koncentracija ir vaisių sultimis.

Kasmet tikrojo prosecco vyno parduodama apie 50 mln. butelių. Anot vyno gamintojų, sausio mėnuo taps kovos ir bylinėjimosi teismuose metu su „Rich Prosecco“ gėrimo, kuris populiarus Austrijoje, Vokietijoje ir Švedijoje, gamintojais.

Kaip kontrargumentą Hilton pateikia faktą, kad „Rich Presecco“ nėra pardavinėjamas Italijos rinkoje. Nors gėrimo gamintojas Gunther Aloys atrodo nusiteikęs gana optimistiškai, Treviso, vieno iš prosecco gamybos centrų, vyndariai rodo atvirą nepasitenkinimą.

Fulvio Brunetta, žemdirbių profsąjungos Coldiretti Treviso regione galva, teigė, kad toks aktas buvo įžeidžiantis, tačiau jis tikino, jog nėra priešiškai nusiteikęs prieš Paris Hilton. Tačiau kai „TimesOnline“ ėmė iš jo interviu, Fulvio Brunetta pareiškė nerimaująs, kad Paris Hilton formuoja vartotojų kartą, kurių sąmonėje prosecco vardas siesis su neaukštos kokybės alkoholiniu vaisiniu gėrimu. Prosecco gamintojus labiausiai liūdina, kad jų gaminamas vynas bus tapatinamas su kitu gėrimu, kuris kokybe negali net lygintis su originalu.

Italijos vyndariai kovoja ne tik dėl prosecco vyno vardo. Europos teisingumo teismas Liuksemburge nusprendė, kad Tokai, Tocai arba Tokaj pavadinimu gali naudotis Austrijos, o ne Italijos vyndariai. Austrų teigimu, tik Austrijos Rokaj regione pagamintas vynas turi teisę į šį pavadinimą, nes čia šis vynas buvo gaminamas tūkstančius metų. Italai šį pavadinimą „Friuli-Venezia Giulia“ vynui irgi naudojo šimtmečius, tačiau teismo nutarimas buvo aiškus, o pastarieji susidūrė su problema – italai negali registruoti 2008 metų „Friuli“ vyno, nes nežino kaip jį pavadinti.

Parengė Elena Germanovič
Šaltinis: onet.pl; news.webindia123.com
Nuotrauka: dailymail.co.uk; rhythm-tribe.info; img.pte.at
Meniu.lt informacija