This website is using cookies. By continuing to use the website you agree to our Cookie Policy. More information about Cookies.

Accept
+ Suggest a Restaurant
News

Per 2006 metus užregistruoti ir ištirti 2464 vartotojų skundai (VMVT)

2007-02-21
Publish your own article

Valstybinėje maisto ir veterinarijos tarnyboje (VMVT) ir teritorinėse valstybinėse maisto ir veterinarijos tarnybose yra įdiegta vieninga vartotojų pranešimų registravimo sistema, kuri efektyviai veikia nuo praėjusių metų pradžios. Visi užregistruoti vartotojų skundai patenka į šią informacinę sistemą, kurios pagalba galima sekti pranešimų tyrimų eigą visoje Lietuvoje ir taip apsaugoti vartotojus nuo nesaugių ir nekokybiškų maisto produktų, gyvūnus – nuo užkrečiamųjų ligų. Skundai registruojami visą parą Valstybinėje maisto ir veterinarijos tarnyboje veikiančiu nemokamu telefonu 8 ~ 800 404 03, taip pat nuo 2004 m. pradėjusia veikti elektronine skundų pildymo forma interneto svetainėje www.vmvt.lt bei kitais telefonais teritorinėse valstybinėse maisto ir veterinarijos tarnybose.

2006 metais užregistruoti ir ištirti 2464 vartotojų skundai dėl nekokybiškų maisto produktų ir su maistu susijusių paslaugų. Iš jų 874 (35 %) skundai pasitvirtino. Palyginus su 2005 m. (buvo gautas 2601 skundas), vartotojų skundų skaičius 2006 metais sumažėjo, tačiau skundų pagrįstumas padidėjo 1 proc. Iš 2464 vartotojų skundų 1183, t. y. 48 % bendro skundų skaičiaus (2005 m. – 1029 (40 %), buvo užregistruoti nemokamu Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos  telefonu 8 ~ 800 404 03.

Anoniminių pranešimų 2006 m. gauta taip pat mažiau nei užpernai – 451 (18 % bendro skundų skaičiaus), iš jų 200 (44 %) atvejų pasitvirtino. 2005 metais užregistruota 500 anoniminių vartotojų skundų. Tiek praėjusiais metais, tiek užpernai, daugiausiai anonimų į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą kreipėsi iš Kauno bei Vilniaus miestų.

Daugiausiai vartotojų skundų dėl maisto produktų ir viešojo maitinimo įstaigų 2006 m., kaip ir 2005 m, gauta didžiuosiuose Lietuvos miestuose: Vilniaus mieste – užregistruota 820 vartotojų skundų, Kauno mieste – 383 skundai, Klaipėdos mieste – 230 vartotojų skundų. Mažiausiai skundų paprastai užregistruojama Klaipėdos apskrityje, Palangos ir Druskininkų miestuose.

„Išnagrinėjus vartotojų skundus pagal produktų grupes, galima pažymėti, kad 2006 m. daugiausiai pranešimų pasitvirtino dėl viešojo maitinimo teikiamų paslaugų ir patiekalų – 164 pasitvirtinę atvejai, dėl mėsos, mėsos gaminių – 113 pagrįstų atvejų, dėl pieno, pieno produktų – 85 atvejai. Tuo tarpu 2005 m. daugiausiai skundų buvo gauta dėl mėsos, mėsos gaminių – 141 pagrįstas atvejis“, – sakė Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Maisto skyriaus vedėja Aušra Išarienė.

Pasak Aušros Išarienės, nepagrįstų skundų skaičių lemia įvairios priežastys: produktas nebuvo rastas tikrinimo metu, įmonė tikrinimo metu nedirbo, įmonė minėtu produktu išvis neprekiavo, buvo skųstasi dėl fizinės taršos, vartotojas suklydo pateikdamas informaciją, paskambino praėjus ilgam laiko tarpui nuo nekokybiško produkto įsigijimo dienos, prieš paskambindamas į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą dėl nekokybiško produkto kreipėsi į pardavėją, gamintoją ar paslaugos teikėją.

Mažiausiai pranešimų praėjusiais metais gauta dėl kavos, arbatos, prieskonių, viešai tiekiamo geriamojo vandens, alkoholinių gėrimų, kiaušinių ir jų produktų. Panaši tendencija ir 2005 m.

Išnagrinėjus 2001–2006 m. vartotojų skundų duomenis pagal produktų grupes, pažymėtina, kad praeitais metais sumažėjo vartotojų skundų dėl mėsos, mėsos gaminių, tačiau padaugėjo vartotojų skundų dėl viešojo maitinimo patiekalų. Nuo 2004 m. daugėja vartotojų skundų dėl pieno, pieno produktų, tačiau nuo 2004 m. mažėja skundų dėl žuvų, žuvų gaminių. Palyginus su 2005 m. praėjusiais metais sumažėjo vartotojų skundų dėl daržovių ir vaisių.

 Anot Aušros Išarienės, kiekvienais metais vartotojai labiausiai nepatenkinti maisto produktų kokybe: skundai dėl kokybės 2006 m. sudaro 38 % visų pagrįstų atvejų, 2005 m. – 36 %. Toliau pagrįsti vartotojų skundai dėl maisto produktų su pasibaigusiais tinkamumo vartoti terminais: 18 % pagal pagrįstus atvejus (2005 m. – taip pat), 17 % sudaro pagrįsti atvejai dėl higienos pažeidimų maisto tvarkymo įmonėse. Vartotojai pastebi ir informuoja Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą apie produkcijos ženklinimo pažeidimus – 2006 m. pagrįsti atvejai sudaro 9 % (2005 m. – 11 %), taip pat apie netinkamas maisto produktų laikymo sąlygas – 6 % (2005 m. – 5 %).

Daugiausiai vartotojų skundų gaunama dėl prekybos įmonėse įsigytų maisto produktų – 2006 m. pasitvirtino 614 (2005 m. – 621) atvejų, dėl viešojo maitinimo įmonių teikiamų paslaugų ir patiekalų – pagrįsti 202 (2005 m. – 201) atvejai, dėl gamybos įmonėse naudojamų maisto produktų – 58 (2005 m. – 64) atvejai. Apie 5 % pagrįstų vartotojų skundų sudaro skundai dėl turgavietėse įsigytų maisto produktų.

Išnagrinėjusi vartotojų skundus, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba už nustatytus pažeidimus maisto tvarkymo įmonėms praėjusiais metais taikė 1196 poveikio priemones. Iš jų 365 ribojimo priemones: uždraustas produkto tiekimas rinkai (248 atvejai), reikalauta produktą pašalinti iš rinkos (107 atvejai), sustabdytas produkto tiekimas rinkai (10 atvejų), uždraustas nesaugaus produkto tiekimas rinkai (3 atvejai), sustabdytas nesaugaus produkto tiekimas rinkai (2 atvejai). 

Maisto tvarkymo įmonėms taikytos 703 administracinės nuobaudos, iš jų 112 įspėjimų ir 591 piniginė bauda už 72920 Lt (2005 m. – už 68405 Lt.). Pagal vartotojų skundus, atlikus patikrinimus, už įvairius pažeidimus 2006 m. laikinai sustabdyta 72 įmonių veikla (2005 m. – 73) ir uždrausta 4 įmonių veikla (2005 m. – 6). 

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba organizavo susitikimus su visomis vartotojų teisių gynimo organizacijomis. 2006 m. vasario mėnesį vyko susitikimas, kurio metu buvo aptariami aktualūs klausimai vartotojų teisių apsaugos srityje, pasikeista praėjusių metų patirtimi, informacija apie veiklos rezultatus, išvadas (2005 m. vartotojų skundų statistika), nagrinėti siūlymai tolimesnei veiklai. Aptarta paukščių gripo situacija pasaulyje ir ligos prevencijos priemonės Lietuvoje. 2006 m. spalio mėnesį vyko susitikimas, kuriame buvo pateikti Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos maisto kontrolės bei vartotojų skundų duomenys, aptartas vartotojų skundų rizikos įvertinimas; pagrindinė diskusijų tema – viešai tiekiamo geriamojo vandens saugos ir kokybės problemos, įtaka žmonių sveikatai; pristatytas Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymas. Nagrinėti vartotojų skundai dėl viešai tiekiamo geriamojo vandens 2003–2006 m. (2 % visų gaunamų vartotojų skundų).

Vartotojai visą parą gali skambinti Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos nemokamu telefonu 8 ~ 800 404 03 arba užpildyti elektroninę skundo formą-anketą interneto svetainėje http://www.vmvt.lt/ ir pranešti apie nesaugius, nekokybiškus maisto produktus, nesaugias viešojo maitinimo įstaigų teikiamas paslaugas ir gyvūnų gerovės pažeidimus.

VMVT informacija