This website is using cookies. By continuing to use the website you agree to our Cookie Policy. More information about Cookies.

Accept
+ Suggest a Restaurant
News

Ką salotų mėgėjams siūlo Anglijos barai ir restoranai? (svetur)

2007-01-16
Publish your own article

Šiandien, ar tai būtų užkandis tarp valgių (valgomas vietoje, ar išsinešamas), ar alternatyvus pagrindinis patiekalas, salotos yra madingos ir populiarios ne tik tarp moterų. Pelnydamos vis didesnį maitinimo įmonių lankytojų palankumą, salotos tapo šviežumo simboliu savitarnos restoranuose, puikus būdas pademonstruoti virtuvės meistrų išradingumą pilno aptarnavimo restoranuose, kaip viena pagrindinių patiekalo sudedamųjų dalių greitojo maisto įstaigose. Pasižvalgykime po Didžiąją Britaniją: ką salotų mėgėjams siūlo Anglijos barai ir restoranai?

Baro „Obika Mozzarella Bar“, duris pravėrusio didžiojoje Londono (Anglija) „Selfridges“ parduotuvėje praėjusių metų lapkritį, koncepcija puikiai žinoma ir yra pripažinta Milane bei Romoje veikiančiose „Piazza Firenze Navona“. Bare, orientuotame į šiuolaikiškus pirkėjus, gaminamos „elegantiškos“ salotos, patiekiamos ant pagrindinio prekystalio. Dauguma šaltų ingredientų (lašišos griežinėliai, džiovinto kumpio riekelės, rūkyta jautiena bei kitos salotų sudedamosios dalys) laikomos stikliniuose induose, esančiuose centrinėje 80 vietų restorano zonoje.

Didelis baro valgiaraščio privalumas – įvairių rūšių (šviežias natūralus, rūkytas, keptas ant grotelių ar džiovintas) buivolių pieno sūris, perkamas iš kruopščiai atrinktų italų gamintojų. Visų pastarųjų gamintojų produkcija turi DOP (Protected Origin Denomination) sertifikatus. Baro lankytojai gali rinktis salotas, mocarelą sūrį ir 3, 5 arba 7 itališkus gurmaniškus produktus, tokius kaip džiovinti kefalės ikrai iš Sardinijos, sicilietiški ančiuviai ir rūkyta kardžuvė. Kainos svyruoja nuo 12 iki 18 Anglijos svarų. Paprastos žalios salotos kainuoja 4 (pirmojo patiekalo dydžio) arba 8 (pagrindinio patiekalo dydžio) svarus. Panašiai kainuoja ir kitos salotos su ant grotelių keptomis daržovėmis, saulėje džiovintais pomidorais, lęšiais, lašiša, kumpiu ir kitais priedais. „Obika“ savininkai mano, kad salotų baro koncepcija pasitvirtino ir gali būti sėkmingai plečiama.
Internete: www.obika.co.uk

Pirmoji sparčiai besiplečiančio salotų barų tinklo „Chop‘d“ įstaiga buvo atidaryta 2004 metų gruodį Londono (Anglija) finansiniame rajone, prekybos centre „Leadenhall“. Antrasis „Chop‘d“ baras duris pravėrė sparčiai besiplečiančiame Canary Wharf rajone šių metų birželį. Šių metų balandį įmonė paskelbė gavusi 1,7 mln. svarų paskolą ir ketinanti plėstis kituose miesto rajonuose.

„Chop‘d“ baro koncepcija verta dėmesio todėl, kad baruose visos salotos ir jų padažai yra gaminami pačiame bare pagal įprastus gaminimo metodus ir naudojant paprastai šviežias, o ne džiovintas žoleles. „Chop‘d“ barai savo lankytojams siūlo 10 pagal pačius populiariausius receptus jau visiškai paruoštų salotų bei galimybę salotas „pasidaryti“ patiems (pirkėjai gali stovėti eilėje ir susidaryti savo pageidaujamas salotas iš ingredientų, sudėtų stikliniuose induose ant prekystalio). Už pačių „susirinktas“ salotas pirkėjai moka 4,75 svaro. Rinkinį sudaro salotų pagrindas (salotų lapai, makaronai ar kuskusas), trys salotų sudedamosios dalys ir vienas priedas (keptas viščiukas, lašiša, kumpis ar kt.). Tokia porcija paprastai sveria 500 g. Kiekvienas papildomas salotų ingredientas kainuoja 0,50 svaro.
Internete: www.chopd.co.uk

„Salade“ tinklui priklauso du salotų restoranai-maisto išsinešti įstaigos, įsikūrusios Londono (Anglija) centre. „Salade“ restoranuose didžiausias dėmesys skiriamas koncepcijai „pasidaryk pats“ – lankytojai patys pasirenka salotų pagrindą (vieną iš trijų salotų lapų mišinių, makaronus, kuskusą, ryžius arba kapotus kviečius) bei kitus ingredientus iš 50 siūlomų, kurie yra sudėti į stiklinius indus ant prekystalio-vitrinos. Kad pietų metu ir kitomis piko valandomis nesusidarytų didelės eilės, bare siūloma ir eilė jau visiškai paruoštų salotų, pavyzdžiui, „Šefo“ salotos. Populiariausios „Salade“ salotų baruose yra „New York Cobb“, „Caesar“, „Chicken & Mango salsa“, „Nicoise“ ir „BLT“ salotos.

Vidutinė vieno žmogaus sąskaita bare yra 4,5-5 svarai. Kiekvienas baras per savaitę parduoda apytiksliai 1700 salotų porcijų. Daugiausia salotų parduodama vasarą, tačiau, pasak rinkodaros direktoriaus Clare Holliday, žymiai pardavimai nesumažėja ir žiemą. Šaltuoju metų laiku lankytojams siūloma daugiau sriubų, suktinukų su įdaru (wraps), šiltų makaronų salotų ir bulvių su lupenomis. Kaip bebūtų, salotų pardavimai šiuose baruose sudaro 90 proc. visų pardavimų.

Dar vienas svarbus valgiaraščio privalumas – eilė salotų, kurių sudedamosios dalys (pvz., kapoti kviečiai ir bolivinės balandos (angl. quinoa) grūdai) pasižymi aukštu GL rodikliu (reguliuojančiu cukraus kiekį kraujyje). Tarp lankytojų, besirenkančių salotas su aukštu GL rodikliu, taip pat populiarūs ryžiai. Patiekalų porcijos „Salade“ baruose nėra sveriamos, normuojama „iš akies“.
Internete: www.salade.co.uk

„Restoranų verslo“ informacija