This website is using cookies. By continuing to use the website you agree to our Cookie Policy. More information about Cookies.

Accept
+ Suggest a Restaurant
News

Japonai raukosi nuo „Pepsi Ice Cucumber“ (svetur)

2007-07-07
Publish your own article

Birželio 12 dieną daugumoje Japonijos prekybos centrų ir savitarnos parduotuvių pasirodė ažiotažą sukėlusi naujiena – agurkų skonio gaivusis gėrimas „Pepsi Ice Cucumber“. Buteliuko etiketė sufleruoja, jog šis gėrimas yra agurkų ir kolos kombinacija, tačiau iš tikrųjų jis turi mažai kolai būdingo skonio. „Pepsi Ice Cucumber“ skonis saldus ir vaisinis, tačiau jaučiamas dirbtinės agurkų skonio priemaišos. Įdomu paragauti šio gėrimo, tačiau jau po kelių gurkšnių, prisiminus tikrąjį agurkų skonį, gero įspūdžio jis nepalieka.

Šis keistas gėrimas yra bandomosios rinkos eksperimentas, o jam vykdyti pasirinkta Japonija. Kaip ir kiekvienas „skonio“ eksperimentas, jis negali užsitęsti, nes yra nustatyti trukmės terminai. „Pepsi Ice Cucumber“ rinkos bandymas sukėlė nepasitenkinimo nauju produktu bangą. Visi, kas tik jo paragauja, apibūdina jį kaip „šlykštų“.

Prekybos centruose pirmąją dieną buvo išgraibstyta gana daug „Pepsi Ice Cucumber“ buteliukų. Juk žmonėms patinka naujovės, jie nori paragauti kažko naujo. Vis tik yra ir kita tiesa, kad tai tik triukšmingos reklaminės kampanijos pasekmė. Iš pradžių žmonės griebia po kelis naujo gėrimo buteliukus, tačiau gali juo nusivilti.

Pradinis sumanymas, anot japonų „Pepsi“ platintojo „Suntory Ltd.“ spaudos atstovo Aya Takemotoofo, buvo sintetiniais priedais perteikti gaivinantį agurkų skonį, nes šiame gėrime nėra nė vieno agurko. Norėta sukurti tokį gėrimą, kuris įgalintų vartotoją pajusti tikrą atgaivą karštą vasaros dieną. Tačiau būtent toks sintetinis agurkų skonis vartotojams nepatiko.

Šis mėtų spalvos gėrimas bus pardavinėjamas Japonijoje visą vasarą. Pirmosiomis dienomis „Pepsi Ice Cucumber“ buvo sėkmingai pardavinėjamas. „Pepsi“ platintojas Japonijoje „Suntory Ltd.“ tikisi parduoti 200 000 dėžių šio gėrimo per artimiausius tris mėnesius.

Atlikdama naujo gėrimo įvedimo į rinką eksperimentą, „Pepsi“ bando minti ant pėdų vienai iš rinkos lyderių – kompanijai „Coca Cola“, kuri užima apie 15 procentų Japonijos nealkoholinių angliarūgšties prisotintų gėrimų rinkos. „Pepsi“ taip pat bando konkuruoti su kompanijomis, parduodančiomis negazuotus butelinius gėrimus, tokius kaip žalioji arbata, kava, kurios yra populiarios ir paklausios Japonijoje.

„Suntory“ atstovų teigimu, 2006 metais jiems jau pavyko parduoti 20,5 milijonų „Pepsi“ firmos ženklo gėrimų, iš kurių populiariausias buvo „Pepsi NEX zero-calorie soda“.

„Pepsi“ kompanija, atlikdama šitokį eksperimentą, norėjo praplėsti siūlomų gaiviųjų gėrimų asortimentą ir padidinti pardavimus pasauliniu mastu. Tačiau tokie optimistiniai tikslai būtų įgyvendinti tik tada, jei eksperimentas pavyktų. Deja, japonams šis gėrimas nelabai patiko. Be to, šis gėrimas sulaukė daugybės debatų, diskusijų ir atgarsių, komentarų ne tik spaudoje, bet ir internete.

Elena Germanovič
Parengta pagal www.japanprobe.com, www.slashfood.com
www.japanprobe.com nuotrauka