This website is using cookies. By continuing to use the website you agree to our Cookie Policy. More information about Cookies.

Accept
+ Suggest a Restaurant
News

Įdomiausi 2005 metų Ispanijos restoranai (svetur)

2005-11-01
Publish your own article

Specializuotas Ispanijos žurnalas „Restauración news“ šių metų birželio pradžioje Madride įvykusiame kongrese apdovanojo penkias ypač originalias skirtingų kategorijų maitinimo rinkos organizacijas. Šiame straipsnyje supažindinsime ir trumpai pristatysime visas žurnalo „Restauración news“ apdovanotas įstaigas.

Greitojo maisto restoranų kategorijoje laimėtoju tapo „Jamaica Coffee Shop“ – vienas pirmųjų Ispanijos kavos barų, įsikūrusių 1994 metais. Šiuo metu įmonė yra viena didžiausių maitinimo rinkos lyderių, turinti 150 įstaigų, kurių dauguma yra valdomos franšizės būdu. Šių kavos barų metinės pajamos 2004 metais siekė 38,8 mil. eurų. Savo veiklą „Jamaica Coffee Shop“ plėtoja ir Portugalijoje bei Andoroje, taip pat turi savo kavos auginimo plantaciją netoli Barselonos. Per 2005 metus buvo atidaryta 15 „Jamaica Coffee Shop“ kavos barų.
Internetinė „Jamaica Coffee Shop“ svetainė: www.jamaicacoffeeshop.es.

Casual maitinimo įstaigų kategorijoje nugalėtoju tapo „AN Grup“ tinklas (antroji nuotrauka), įsikūręs Barselonoje. Šio tinklo įstaigų grupės, kurią sudaro tapų barai („Tapa-Tapa“, „Txapela“), ant grotelių keptų patiekalų restoranai („Mussol“) ir modernios tarptautinės įstaigos („Citrus“, „Daps“, „Attic“), įkūrėjas ir savininkas – Artemis Nollas yra svarbiausias ir vienas pirmųjų maitinimo rinkos atstovų Ispanijoje. 2004 metais įmonė įkūrė 12 restoranų, įdarbino apie 550 žmonių ir pasiekė 40 mil. eurų pelną. Tikimasi, kad šiais metais įmonės pelnas sieks 46 mil. eurų.
Internetinė „AN Grup“svetainė: www.angrup.com.

Fine-dining kategorijoje nugalėjo suši restoranas „Kabuki“ (trečioji nuotrauka), esantis Madride. Įkurtas Ricardo Sanzo 2000 metų birželį, šis mažas, 45 sėdimų vietų, stebuklas vertinamas kaip vienas geriausių japonų restoranų, nepaisant to, kad įkūrėjas Sanzas niekada nėra buvęs Japonijoje. Šio restorano virtuvėje derinami Viduržemio jūros ir japonų virtuvės patiekalai. Būtent šiuo deriniu „Kabuki“ ir žavi savo lankytojus. Vidutinė šio restorano sąskaita yra 50 eurų, o pelno šiais metais tikimasi gauti apie 2,5 mil. eurų. Sanzui taip pat priklauso išsinešti skirto maisto įstaiga „Kotobuki“. Artimiausiu metu planuojama atidaryti dar dvi tokio tipo kavines.

Naujų įstaigų kategorijoje karščiausios koncepcijos vardą pelnė garsiam virtuvės meistrui Mario Sandóvaliui priklausanti fast-casual įstaiga „Iboo“ (pirmoji nuotrauka), tiekianti tik sveikus, greitai paruošiamus Viduržemio jūros virtuvės patiekalus. Valgiaraštį, kuris yra keičiamas keturis kartus per metus, sudaro beveik 40 patiekalų. Vidutinė restorano sąskaita – apie 15 eurų. Šiuo metu Madride yra atidarytos keturios „Iboo“ įstaigos, o artimiausiu metu planuojama išplėsti veiklą visoje Ispanijoje, atidarant franšizės būdu valdomas naujas įstaigas. „Iboo“ taip pat buvo apdovanota už įspūdingą patalpų dizainą ir už puikią tinklo įstaigų tarpusavio bendravimo strategiją.
Internetinė „Iboo“ svetainė: www.iboo.es.

Na, o iš seniausių maitinimo įstaigų karščiausios koncepcijos apdovanojimą pelnė „Grupo Lezama“ – svarbus vardas maitinimo rinkoje ne tik Ispanijoje. Iki šiol su ženklu „Taberna del Alabardero“ veikia ne tik fine-dining įstaigos Costa del Sol ir Madride (kur kompanija taip pat valdo pagarsėjusį „Cafe de Oriente“), priklausančios Luisui de Lezama‘ui, bet taip pat ir viena maitinimo įstaiga Vašingtone, atidaryta 1989 kartu su „Arroz de Maria“ bei Viduržemio jūros virtuvės restoranas Lisabonoje, orientuotas į patiekalus iš ryžių. „Grupo Lezama“ nominuota buvo dėl vykdomų įvairų programų, skirtų darbuotojams mokyti ir lavinti bei dėl ankstyvo įsitvirtinimo JAV ir Europos rinkose.
Internetinė „Grupo Lezama“ svetainė: www.grupolezama.es.

Gintarė Jankauskaitė
Meniu.lt informacija
(Parengta pagal „Food Service Europe & Middle East“)