This website is using cookies. By continuing to use the website you agree to our Cookie Policy. More information about Cookies.

Accept
+ Suggest a Restaurant
News

Didžiausia pasaulio avantiūra

2005-01-10
Publish your own article

Šiandien 695 keturratės ir dviratės transporto priemonės (tiek jų buvo registruota prieš tris dienas) pradės ilgas 27-ąsias didžiausias pasaulio ralio lenktynes. Nuo gruodžio 31 iki sausio 16 d. viso pasaulio motorų sporto gerbėjai seks peripetijas Dakaro ralio trasose.

Likus trims dienoms iki starto tradiciškai atliekama dalyvių ir technikos apžiūra. Barselonoje startuos rekordinis dalyvių skaičius - ne mažiau kaip 230 motociklų, 165 automobiliai, 70 sunkvežimių ir 230 pagalbos automobilių. 1988, 1985 ir 1987 m. lenktynėse dalyvavo atitinkamai 603, 550 ir 539 transporto priemonės (skaičiuojant ir techninės pagalbos automobilius), o 2005 m. Dakaras yra tikrai rekordinis. Beje, šiemet išplėstos motociklų klasės – į lenktynes įtraukti ir keturračiai motociklai. Įdomu ir tai, kad 80% ralio dalyvių yra mėgėjai ir tik 20% – profesionalai.

Karavano startas - Barselonoje
Pagrindinės ralio rėmėjos įmonės „Telefonica“ pageidavimu šiemet ralis startuos ne Prancūzijoje, o Ispanijoje. Šiandien įvyksianti lenktynių pradžia ypač didelį susidomėjimą kels būtent ispanams: į olimpinę Barselonos areną „Palau Sant Jordi” ketina atvykti 71 ekipažas iš Ispanijos. Nuo 15 valandos vietos laiku dalyviai iš pradžių turės pateikti patikrai visus dokumentus – nuo techninių pasų iki asmens dokumentų. Vėliau pagrindinėje arenos aikštėje bus tikrinama techninė automobilių būklė, navigacijos ir saugumo sistemos, pritvirtinti lenktynių dalyvių numeriai ir reklaminiai lipdukai. Po tokių procedūrų ralio dalyviams bus leista bandyti įveikti beveik 9.000 km maratoną. Beje, Barselonos gyventojai ir svečiai turėjo retą progą susipažinti su Dakaro ralio motociklais specialioje parodoje. Čia smalsuoliai galėjo pamatyti Dakaro nugalėtojų motociklus: nuo Cyrilo Neveu motociklo „Yamaha 500XT“ (pirmųjų motociklų lenktynių 1979 m. dalyvio) iki titulą ginančio Nani Roma dviračio monstro KTM. Ekspozicijoje buvo ir Hubert'o Auriolio sėkmės žirgas BMW iš 1982 m. lenktynių. Visiems buvo įdomu pamatyti, kaip keitėsi dykumų žirgai per pastaruosius dešimtmečius.

Trumpesnis, bet pavojingesnis
Iš Ispanijos lenktynės persikels į Maroką, kirs Mauritaniją, Malį, Senegalą ir sausio 16 d. baigsis tradicinėje finišo vietoje Dakare, prie Rožinio ežero.

„Šiemet etapai bus trumpesni, tačiau teks daugiau važiuoti per smėlynų kopas ir reikės parodyti gerus navigacijos įgūdžius“,- patvirtino lenktynių vadovas Patrickas Zanirolis.

Tai reiškia, kad šiemet rengėjai sumažino orientyrų skaičių, ir lenktynininkams teks gerokai pasukti ne tik vairą, bet ir galvas norint pasiekti kontrolinį punktą.

Kokie pagrindiniai šio Dakaro ralio ypatumai?
Tai gamtinių sąlygų skirtumai – nuo sniegynų Maroko kalnuose iki oazių su palmėmis Malyje, Mėnulio peizažą primenančio Mauritanijos reljefo ir Senegalo upių. Tai nuoširdus vietos gyventojų entuziazmas ir važiavimas legendinėmis Dakaro ralio vietomis. Ir naujausias ypatumas – šiemet dviejų etapų metu ralio dalyviams bus draudžiama naudotis technine pagalba. Kaip ir pernai, kai kuriuose etapuose bus draudžiama naudoti GPS paieškos sistemomis. Gyvenvietėse griežtai draudžiama važiuoti didesniu nei 50 km/h greičiu. Sunkvežimiams lenktynių metu draudžiama viršyti 150 km/h greitį. Pažeidę taisykles ekipažai bus baudžiami.

Lenktynininko mirtis
Pagerbiant triskart Dakaro ralio nugalėtoją motociklų klasėje prancūzą Richard'ą Sainctą, kuris rugsėjį žuvo Faraonų ralyje Egipte, pirmasis numeris šiemet nebus skirtas nė vienam lenktynininkui. Garsusis prancūzas Faraonų ralyje pateko į dvi avarijas - antroji jam buvo lemtinga. Įvykio liudininkų nebuvo, ir aliarmas buvo sukeltas, kai katastrofos vietą pasiekė kiti lenktynininkai. Sainctas buvo rastas ir nuvežtas į Kairo ligoninę be sąmonės, tačiau gyvas. Tačiau ten netrukus mirė. 34-erių Sainctas laimėjo Dakaro ralį 1999, 2000 ir 2003 m. Mirus garsiajam motociklininkui jo komanda KTM pasitraukė iš Faraonų ralio. Po nelaimės kai kurie Egipto dienraščiai rašė, kad Sainctas su motociklu kelis kartus vertėsi ore ir rėžėsi į žemę. Mirties priežastis – kaklo sužalojimai.

„Volkswagen“ tikisi pergalės
Pirmadienį Volfsburge „Volkswagen“ komanda atsisveikino su parengimo baze ir išvyko į Barseloną. Vokiečių gamintojai šiemet subūrė stiprią komandą. Joje yra anksčiau Dakaro ralį laimėję lenktynininkai Juha Kankukunenas ir Bruno Saby bei lenktynininkė Jutta Kleinschmidt. Prie trijų buvusių nugalėtojų prisijungė ir 35 metų NASCAR lenktynių legenda Robby Gordonas, kuriam šį kartą teks važiuoti visai kitomis, nei jis įpratęs, sąlygomis. „Volksawagen“ lenktynininkai finišo sieks „Race-Touareg“ mašinomis 2,5 l turbodyzeliniais varikliais. Gerą reputaciją pelnę 2004-aisiais „Race-Touareg“ rengti visus metus, o bandymus lapkričio mėnesį vainikavo keturiolikos dienų maratonas Maroke. Lenktynininkai puikiai žino, ko tikėtis iš šių automobilių. Gordonas, Kleinschmidt, Kankkunenas ir Saby ekipažai yra pati stipriausia lenktynininkų ekipa, kurią pavyko suburti “Volksawagen” nuo pat pirmųjų startų Dakaro ralyje.

Dakaro virusas
Nuo pat 1978 m., kai Dakaro ralis įvyko pirmą kartą, šis reiškinys gniaužia kvapą kiekvienam svajotojui. Legendinės lenktynės seniai tapo socialiniu fenomenu. Nuotykių dvasia, drąsa ir entuziazmu persmelktų lenktynių išskirtinumai: tai unikalios sporto varžybos Afrikos širdyje, kurių metu nepaprastų nuotykių patiria ir mėgėjai, ir porofesionalai. Kadaise kilusios vieno žmogaus, Thierry Sabine'o, mintyse Dakaro lenktynės įsitvirtino sporto pasaulyje su savo specifinėm taisyklėm. Šiame ralyje įsitvirtino automobilių sporto legendos Jacky Ickxas, Aris Vatanenas, Bruno Saby ir Stephane'as Peterhanselis. Šie čempionai garsino „Porsche“, „Peugeot“, „Citroen“, „Nissan“, „Mitsubishi“, BMW, „Yamaha“, KTM, „Toyota“ ir „Honda“ vardus.
Dakaro ralis išugdė ir savus didvyrius - Auriolį, Masuoką ir Meonį, šiandien visame pasaulyje pripažįstamus savo kartos lenktynininkus. Lenktynininkai ne tik kovoja su sekundėmis, bet ir patiria ypatingas gyvenimo akimirkas, stiprius jausmus, nepamirštamus nuotykius, įsirėžiančius į atmintį visam gyvenimui. Kai lenktynės baigiasi, daugelis dalyvių jau svarsto apie kitas – tai vadinama “Dakaro virusu”. Ir šiam virusui neužkerta kelio net tai, kad šiemet už dalyvavimą lenktynėse ekipažui reikia sumokėti 11.700 EUR mokestį. Papildomų išlaidų patiria motociklininkai - dar 2.700 EUR, lengvojo automobilio papildomas mokestis – 2.000 EUR, 3.350–4.350 EUR tenka primokėti už sunkvežimį (priklausomai nuo ratų formulės 4x4 ar 6x6). Taip pat 9.000 EUR reikia sumokėti ir už techninės pagalbos automobilio galimybę dalyvauti lenktynėse.

Vytaras Radzevičius
„VŽ Savaitgalis“ informacija