This website is using cookies. By continuing to use the website you agree to our Cookie Policy. More information about Cookies.

Accept
+ Suggest a Restaurant
News

BBQ iššūkiai arba Valgyk, kiek telpa

2017-08-14
Publish your own article

Paradoksalu, bet JAV, labiausiai „nutukusioje“ pasaulio šalyje, gyva ir gaji maisto iššūkių („food challenge“) tradicija. Tai dažniausiai restoranų organizuojami iššūkiai, kurių metu lankytojai turi suvalgyti tam tikrą maisto kiekį per ribotą laiką arba varžytis, kas suvalgys daugiau. Laimėtojai dažniausiai tiesiog nemoka už suvalgytą maistą arba gauna „kreditą“ restorane, retais atvejais – piniginį prizą. Tokie iššūkiai ypatingai populiarūs BBQ, Grill ir kepsnių restoranuose.

Įdomu, jog ezgistuoja net specialus internetinis portalas, dedikuotas būtent tokiems iššūkiams (www.foodchallenges.com). Čia skelbiami skirtingose pasaulio šalyse vykstantys iššūkiai, o atskiroje skiltyje pateikiami patarimai, kaip pasiruošti ir laimėti, ištreniruoti žandikaulį ir skrandį.

Smoke BBQ, Anglija www.smokebbq.co.uk

Maisto iššūkių mada iš JAV plinta į Jungtinę Karalystę. „Smoke BBQ“ restorano šeimininkas teigia, jog būtent maisto iššūkių dėka jų restoranas nuolat užsakytas mėnesiui į priekį. Žmonės dalyvauti šiuose iššūkiuose važiuoja net iš kitų miestų. Iššūkio, pavadinimu „Žmogus ar Maistas“ („Man vs Food“), meniu: mėsainis su 4-iais mėsos paplotėliais, rūkyta jautienos krūtininė, plėšyta kiauliena, dubuo salotų, svogūnų žiedai ir sūrio lazdelės, kukurūzų miltų keksiukas, litras pieno kokteilio. Suvalgius šią dozę greičiau nei per 30 min., taikoma 50 proc. nuolaida, jei greičiau nei per anksčiau užfiksuotą restorano rekordą – 100 proc. nuolaida, o užtrukus ilgiau nei pusę valandos, tenka susimokėti 35 Eur.

Kitas „valgyk, kiek telpa“ tipas – bufetai, kuomet už fiksuotą pinigų sumą galima valgyti viską neribotais kiekiais.

Stebuklų nebūna, todėl norint išlaikyti pelningą maitinimo verslą, tuo pačiu leidžiant klientams valgyti į valias, reikia labai gerai žinoti šio žaidimo taisykles arba teks eiti į kompromisą su kokybe ir prarasti lojalius klientus. Žinoma, yra keletas faktorių, „automatiškai“ mažinančių išlaidas, lyginant su įprastu restoranu: reikia žymiai mažiau personalo, nes didžiąją dalį darbo lankytojai padaro patys, virėjai gamina kasdien tą patį meniu, todėl taip pat nebūtini aukščiausio lygio šefai, o įrengus korėjietiško stiliaus BBQ kepsnines, maistą galėtų gamintis net patys lankytojai.

Jei kazino (beje pirmasis „valgyk, kiek telpa“ bufetas atidarytas kazino Las Vegas‘e) tikslas – išlaikyti lankytoją kuo ilgiau, tai lošimo namų restoranas siekia, kad lankytojas išeitų kuo greičiau ir kuo mažiau suvalgęs. Pagrindinės žaidimo taisyklės: siūlyti saldžius gazuotus gėrimus, suteikiančius sotumo jausmą, pirmiausia bufete patiekti pigesnį maistą: daržoves, makaronus, ryžius, bulves. Mėsa pateikiama taip pat pradedant nuo pigiausios: dešrelės, vištiena, troškiniai ir pan. O brangiausi produktai, pavyzdžiui, kepsniai, jūros gėrybės, patiekiami mažomis porcijomis. Būtinas produktas ant kiekvieno stalo – duona, įvairių formų, spalvų ir sudėties. Kuo daugiau duonos lankytojas suvalgo, tuo mažiau maisto dedasi į lėkštę.

Fiksuotos kainos žaidime dažniausiai taip pat laimi restoranas, ne lankytojas. Tarkime, į restoraną ateina pora: drūtas vyras ir smulkutė dama (arba atvirkščiai), abu sumoka tą pačią sumą, bet suvartoto maisto kiekis labai skiriasi.

Tokie bufetai labai populiarūs Brazilijoje, Australijoje, Japonijoje, ir, žinoma, JAV. Čia restoranų verslo konsultantai negaili patarimų ir idėjų, kaip sumažinti sąnaudas ir suvartojamo maisto kiekį tokiuose restoranuose. Pavyzdžiui, sakoma, kad restorane reikia palaikyti kiek aukštesnę temperatūrą nei įprasta, kad lankytojai pirktų ir gertų daugiau gėrimų, slopinančių alkį, staliukus išdėstyti kuo toliau nuo bufeto, apmokestinti nesuvalgytus maisto likučius, koncentruotis į specialius pasiūlymus šeimoms (vaikai ir moterys tokiems restoranams yra „pelningesni“), maistui patiekti naudoti mažesnes lėkštes, nepersistengti, kuriant patogumą ar priemones, skatinančias pasilikti ilgiau (mažiau televizorių, bevielio interneto ploto, spaudos ir pan.), ant staliukų išdėlioti socialines reklamas, skatinančias aukoti maistą vargstantiems.

Little Pigs Barbecue, Kolumbija, JAV www.littlepigs.biz

BBQ restoranas iškalbingu pavadinimu. Už 3-10 dolerių čia galima į valias kirsti BBQ šonkauliukų, vištienos ir vištienos sparnelių. BBQ čia ruošiamas su trimis skirtingais padažais: pomidorų, garstyčių arba acto pagrindu. Kainos priklauso nuo lankytojų amžiaus (vaikams ir senjorams pigiau) ir nuo valgymo laiko: iki pietų – pigiau, vakaroti – brangiau. Restorane galima užsisakyti patiekalus ir iš meniu, o bufetas veikia tik tam tikromis dienomis, kada sunkiausia pritraukti lankytojus.

Chubby’s Southern Barbeque, Merilendas, JAV www.chubbysbbq.net

Savo aprašyme restoranas teigia, jog jų maistas įvertintas 4-iomis (iš trijų galimų!) Michelin žvaigždutėmis. Savikritika ir kuklumas JAV, ko gero, retas bruožas, tačiau į BBQ „Chubby’s“ šefas žiūri rimtai. Jautiena prieš kepant brandinama su prieskoniais 2 paras, rūkoma 18 valandų arba 14 valandų, tuomet iš naujo prieskoniuojama ir papildomai rūkoma dar keletą valandų.

Restorano firminis garnyras – „bulvių odelės“, t. y. išskobtos bulvių su lupena puselės (paliekant tik ploną sluoksnį prie odelės), įdarytos sūriu, šonine, čili pipirais. Firminei restorano kreminei krabų sriubai galioja limitas – vienas lankytojas gali užsisakyti ne daugiau nei dvi porcijas.

Šiame BBQ restorane galima sudalyvauti „Chubby’s mėsainio iššūkyje“. 100 dolerių kreditą restorane, firminius BBQ marškinėlius, apmokėtą sąskaitą ir įamžinimą restorano „Garbės lentoje“ galima laimėti suvalgius du firminius mėsainius per mažiau nei valandą. Kas čia ypatingo – suvalgyti du mėsainius? JAV nebūdinga ne tik savikritika ir kuklumas, bet ir kuklios porcijos. Firminiai mėsainiai – tai pusė kilogramo jautienos paplotėlių, sūris, keturios BBQ jautienos dešrelės, salotos ir pomidorai su majonezo padažu. Jei pavyksta visa tai įveikti neatsistojus nuo stalo, nesvarbu per kiek laiko, už valgį mokėti nereikia.

Pietų Amerikos BBQ tradicija
Brazilijoje itin populiarūs churrascaria restoranai/užeigos, kur maistas gaminamas ant grotelių arba naudojant BBQ metodą. Tokiuose restoranuose dažnai taikomas „valgyk, kiek telpa“ modelis, vadinamas rodizio. Čia mėsos padavėjai Passadores vaikšto tarp stalų su ką tik iškeptos mėsos iešmais ir pjausto juos gabalėliais pageidaujantiems tiesiai į lėkštę. Valgytojai turi kortelę su žalios ir raudonos spalvos pusėmis. Iškėlus žalią spalvą – ženklas padavėjui, kad pageidaujate „papildymo“, raudoną – kad tuo metu Jums nieko netrūksta.

„Restoranų verslas“ informacija